utorak, 23.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:44
ZIMSKI RED VOŽNjE OD SUBOTE

Na ulicama u špicu 315 vozila više nego u toku leta

Od prvog septembarskog dana putnici će u špicu moći da računaju na ukupno 1.367 vozila javnog prevoza na linijama koje drže GSP „Beograd”, „Konzorcijum privatnih prevoznika” i „Avala bus prevoz”
Autor: Dejan Aleksićutorak, 28.08.2018. u 08:56

U prestoničkom javnom prevozu dva dana pred zvanični početak školske godine na svim gradskim, prigradskim i lokalnim linijama na snagu će stupiti zimski red vožnje. Đaci, studenti, zaposleni, penzioneri i svi ostali sugrađani koji svakodnevno koriste autobuse, trolejbuse i tramvaje od prvog septembarskog dana u glavnom, poslepodnevnom špicu moći će da računaju na 315 vozila više nego što ih je bilo u julu i avgustu.

Umesto dosadašnja 1.052 vozila javnog prevoza, na ulicama će ih u popodnevnom špicu biti 1.367, a u jutarnjem 1.360. Van špiceva biće 1.116 vozila (ujutru) i 1.114 (popodne). To je za oko 240 vozila više nego van špica u toku leta. Subotom će putnike opsluživati 861 tramvaj, trolejbus i autobus (150 više nego u julu i avgustu), a nedeljom 764 (108 više).

Kao i do sada, na ulicama će najviše biti vozila najvećeg gradskog prevoznika GSP „Beograd” koji jedini drži sve tramvajske i trolejbuske i EKO liniju. U špicevima će na ulicama biti više od 600 njihovih i oko 380 autobusa „Konzorcijuma privatnih prevoznika”, kao i 65 autobusa na „potezu 500”, odnosno na linijama koje drži „Avala bus prevoz”. Na minibus linijama koje opslužuju privatni prevoznici u špicu će biti nešto više od 30 vozila.


(Foto D. Jevremović)

Iz Sekretarijata za javni prevoz podsećaju da su zbog radova na Banovom brdu i u naselju Vojvode Vlahovića privremeno ukinute linije 12 (Omladinski stadion – Banovo brdo), 13 (Banovo brdo – Blok 45) i 26L (Medaković 3 – Vojvode Vlahovića). Privremeno su, dodaju u sekretarijatu, uspostavljene tramvajska linija 12L (Omladinski stadion – Blok 45) i autobuska linija 12A (Glavna železnička stanica – Banovo brdo).

– Zbog navedenih radova privremeno će na gradskim linijama biti izmenjene trase, a broj vozila će varirati i biće usklađen sa potrebama putnika – ukazuju u sekretarijatu.

Po običaju, stupanjem na snagu zimskog reda vožnje putnike će do narednog leta prestati da opslužuju vozila na sezonskim linijama do Ade Ciganlije, kao i vozila na liniji 400 (do Avale).

Putnici će od ovog septembra, ako se uporede podaci sa septembrom 2017, moći da računaju na stotinak vozila više. Ali, treba imati na umu da su se prošle godine u ovo vreme sređivali Slavija, Bulevar oslobođenja i Ruzveltova zbog čega je na ulicama bilo manje vozila gradskog prevoza.

Nedostatak vozača u GSP-u ne utiče na prevoz putnika

GSP se juče u saopštenju osvrnuo na trenutnu situaciju sa vozačima, odnosno njihovim nedostatkom. Kako su istakli u najvećem gradskom prevozniku, hronični manjak vozača „ni u kom pogledu ne ugrožava realizaciju planiranog prevoza putnika”.

– Poslednjih godina GSP se suočava sa velikom fluktuacijom zaposlenih na poslovima vozača autobusa i trolejbusa, što uzrokuje nedostatak ovog kadra u preduzeću. Ali, taj problem se prevazilazi internom organizacijom i preraspodelom radnih procesa. Konkurs za prijem vozača u GSP „Beograd” je inače stalno otvoren i postavljen na sajtu preduzeća, sa preciznim instrukcijama i uslovima. Sve podnete molbe se razmatraju, a kandidati koji ispunjavaju uslove pozivaju se na psihotestove i ostale provere – navodi se u saopštenju.


Komentari2
fb849
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Саша
Мислим да би линија за Авалу у данима викенда и празника требала бити у функцији цијеле године, изузев кад су временске прилике изразито неповољне.Иста линија у повратку не би требала стајати од раскрснице за Пиносаву до терминуса на Вождовцу, изузев ако постоји потреба за изласком путника, линија на том потезу има и више него довољно и просјечно чекање аутобуса радним данима није дуже од 7-8 минута.
Milos
Sve je to lepo ali bi me vise obradovalo da se neko setio da visestruko podigne plate vozacima GSP ali uvede i stroze kriterijume ko taj posao moze da radi, razne obuke i ceste kontrole ko kako vozi.Neprihvatljivo je da putnici placaju karte a vozaci GSP ne poznaju trasu, da nebezbedno voze neprestano telefonirajuci u toku voznje, da se bahate na ulici ne postujuci prvenstvo prolaza, da nemaju ni malo obzira kad im se neko obrati niti da sacekaju da putnici udju i izadju narocito oni stariji. Krivicu naravno treba traziti u cinjenici da su oni kvalitetni otisli, pa bi gradske vlasti umesto kic fontana, dekoracija i jelki mogli malo vise da odvoje za plate vozaca u GSP i tako dovedu malo vise profesionalce.Cast izuzecima, ali sa vecinom sadasnjih se osecam vrlo nebezbedno i izbegavam voznju gradskim.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja