subota, 10.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 03.09.2018. u 23:41 D.A.

Predstoji nabavka 80 elektrobusa

(Фото Танјуг)

Putnike u javnom prevozu trenutno prevoze četiri autobusa na električni pogon samo na liniji EKO 1 od Vukovog spomenika do „Belvila”. To bi u doglednoj budućnosti trebalo znatno da se promeni jer, kako je istakao gradonačelnik Zoran Radojičić, biće nabavljeno 80 novih električnih autobusa.

On je, na 15. manifestaciji „Sa GSP-om od prvog razreda” ispred Starog dvora, ukazao da će novi autobusi unaprediti životnu sredinu. Kako su ranije navodili gradski oci, jedna od ideja je da elektrobusi u potpunosti zamene trolejbuse koji, kako ističu nadležni, sa svojom kontaktnom mrežom ruže grad, a pre svega centar. 

Promotori GSP-a su elektrobus, ekološki najsavremenije vozilo za javni gradski prevoz u regionu, prikazali deci, a predstavili su im i novi midibus za prevoz đaka. Radojičić je deci poželeo srećan polazak u školu i objasnio kako im GSP pomaže da lakše dođu do škole i kuće.

– Oni takođe moraju da ulože mali napor, da čuvaju autobuse, a mi ćemo dati sve od sebe da autobusi budu čisti i ekološki prihvatljivi jer je važno da nove generacije imaju zdrav i lep Beograd – poručio je Radojičić.  

Đaci su od GSP-a „Beograd” dobili sveske, nalepnice, rasporede časova, pernice, lopte, frizbije i igračke, a za njih je priređen mađioničarski nastup, kao i nastup najmlađih članova KUD „Nikola Tesla”.

Komеntari9
5c88b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jovanka Voždovčanka
Zašto se ne spominje zamena tramvaja, naročito onih starih, u kojima, leti, na podu možete da ispržite jaje? Takvi, uglavnom, idu na voždovačkim linijama. Trole su za takve tramvaje super komforan prevoz.
Хеј
Прво треба да замене обичне аутобусе тамо где је највеће загађење од саобраћаја. Више нам смета дим од контактне мреже. И трамваји исто имају контактну мрежу.
Belosevic
Uopste ne ruze grad trolejbusi. Naprotiv. Plus su ekoloski bolji, prostraniji i jednostavniji za odrzavanje.
Mare
U izjavi piše da kontaktna mreža ruzi grad a ne trolejbusi.
Јанко
Да ли би градоначелинк и остали позвоа директоре ГСП, шефове, као и приватних превозника па да се обуку да их нико не препозна и да се провозају на појединим линијама. Да види какви се аутобуси возе, неисправни, све се распада, укључено грејање лети, климе нису чишћене откако су уграђене, неопрани, седишта поцепана и прљава. Да не причамо о возачима, нарочито у приватним аутобусима, који паркирају возило на сред улице и иду да пазаре док путници чекају, а како возе то је тек за причу. Много тога се може урадити и без новца, а они узимају много милијарди из буџета квалитет је нула.
Milan Matić
U mnogim gradovima po svetu saobraćaju autobusu na gorivne ćelije, koje proizvode struju za pogon elektromotora. Ova vozila nemaju potrebu za skupim i teškim akomulatorima, jer se struja proizvodi u samoj ćeliji, od vodonika i kiseonika iz vazduha, pri čemu sa jednim kilogramom vodonika može da se pređu stotine kilometara po neverovetno niskoj ceni. Produkt hemijske reakcije je potpuno čista voda, bez ikakvih hemikalija. Odavno se isključivo ovim načinom snabdevaju strujom svemirske stanice, podmornice i mnogi drugi uređaji. Razvoj ovih gorivnih ćelija nije toliko brz, zbog velikog pritiska naftne industrije i proizvođaća akomulatora, ali sve velike automobilske firme imaju svoje automobile na ovaj pogon i predviđaju da će ubrzo gorivne ćelije da postanu preovlađujući naćin pogona automobila, jer su naučno, tehnički, zdravstveno i ekonomski najopravdavanije. U budućnosti, sa sve jeftinijom proizvodnjom vodonika, gorivnim ćelijama će se snabdevati strujom svaka kuća.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja