Majstori su konačno otišli sa platoa na Slaviji gde su posle višemesečnih peripetija uspeli da završe posao. Da li zbog pretnji penalima ako se probije i poslednji rok 31. avgust, ali na početku prve septembarske radne nedelje plato je, napokon, građanima nezvanično predat na upotrebu.
Beograđani i turisti juče su uveliko špartali platoom prekrivenim belim pločama, a oni koji su imali nešto više vremena, na novootvorenom kaskadnom pločniku su malo i posedeli. Na parčetu javnog prostora, čije se uređenje prilično oteglo, juče je bilo tek nekoliko radnika koji su čistili i proveravali da li je sve kako treba.
Na osnovu prvih utisaka, može se zaključiti da će sugrađani koji idu iz Kralja Milana plato masovno koristiti da bi presekli i koliko-toliko skratili put prema Nemanjinoj, Bulevaru oslobođenja i Deligradskoj. Za razliku od nekih drugih javnih prostora, na kojima kada padne kiša, zbog glatkih ploča pešaci rizikuju da izvrnu nogu, tog problema na Slaviji čini se nema jer su ploče hrapave.
Na platou je postavljena i česma koja uveliko radi. Ali, na hlad desetak stabala na ovom trgiću na Slaviji moraće da se pričeka. Drveće koje plato krasi još nije razvijeno, a klupe tek treba da budu ugrađene. Za sada građani kao prelazno rešenje koriste kaskadni deo platoa sa koga pogled puca ka Beogradskoj, Bulevaru oslobođenja i Makenzijevoj.
Uređenje ovog platoa je potrajalo. Prošlog proleća konzorcijum koji čine „MBA Ratko Mitrović niskogradnja” i „Kolas rejl” počeo je rekonstrukciju tri centralne gradske saobraćajnice i obnovu platoa. Činilo se da će on biti i najbrže završen, ali ispostavilo se da je znatno veća muka od Ruzveltove, Bulevara oslobođenja i kružnog toka na Slaviji.
Prvobitni radovi bili su loše izvedeni pa je usledilo pomeranje rokova, prepucavanje i međusobno optuživanje grada, projektanta i izvođača. Ko je najodgovorniji za silne propuste, Beograđani verovatno nikada neće saznati, ali najvažnije je da je „Skadar na Slaviji” završen.
Otezanju tu ipak nije kraj. Radovi su se odužili, istina ne kao na Slaviji, i na platou između Nušićeve i Dečanske, pločniku koji je nastavak platoa kod Doma omladine. Ali, ako se može suditi prema jučerašnjoj slici, na tom platou su radovi u završnoj fazi. Same kocke naslednice asfalta već su ugrađene, a ostalo je da se sredi i fontana i postavi mobilijar.
Kraj obnove koja je ovde počela u martu i čiji završetak je najavljivan za maj, odlagan je zbog, kako su navodili nadležni, pripreme granitnih kocki za popločavanje. Ono što su građani ipak najviše iščekivali jeste završetak radova u Takovskoj na potezu od Cvijićeve do 27. marta.
– Konačno trole idu kako treba. Valjalo je izdržati onolike komplikacije sa prevozom prethodnih nedelja i autobuse na liniji 28 izvučene iz ko zna kojih depoa – sa našom redakcijom je čitateljka Simka podelila radost zbog povratka trolejbusa na trasu.
Ovaj obnovljeni deo Takovske je u saobraćaj pušten oko četiri sata sa prvim jutarnjim polascima javnog prevoza. Projekat za ovu saobraćajnicu radio je Institut za puteve, a prema proračunima i planu opterećenja, ona bi posle obnove trebalo da služi vozačima i pešacima 20 godina bez novih popravki.
– Urađena je kompletna vodovodna mreža, obnovljena kanalizaciona mreža, kao i asfalt, trotoari i deo biciklističke staze. Sledeće godine nas očekuje nastavak rekonstrukcije Takovske ulice – naveo je zamenik gradonačelnika Goran Vesić dodavši da će nastavak rekonstrukcije podrazumevati i biciklističku stazu od 27. marta ka Domu Narodne skupštine.
Radovi su okončani i u Bulevaru oslobođenja, a za nekoliko dana biće prohodna i cela Ulica kneginje Zorke.
– U Balkanskoj „Vodovod” je završio svoj deo posla i trenutno se radi podloga za kocke. Ova ulica trebalo bi da bude završena do 15. oktobra, kako je i planirano. Ekipe „Vodovoda” završile su posao i u Strahinjića Bana, gde predstoje radovi na elektro i telekomunikacionim instalacijama. Radi se i u Baje Pivljanina, kao i u nekoliko prigradskih ulica, među kojima su saobraćajnice u Boleču, deo Avalskog puta koji je u jako lošem stanju – kazao je Vesić.