ponedeljak, 24.09.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:05

Inspektor iz kancelarije može da kontroliše rad preduzeća

Zahvaljujući novom softverskom rešenju, opština Bečej rešila probleme i izazove u vođenju dokumentacije o finansijskim transakcijama, zbog čega je proglašena Šampionom lokalnog razvoja u kategoriji „Efikasna uprava”
Autor: Marija Brakočevićutorak, 04.09.2018. u 22:00
Бечеј шампион у категорији „Ефикасна управа“ (Фото Општина Бечеј)

Opština Bečej uvela je prošle godine nova rešenja u postojeći informacioni sistem, čiji je najvažniji deo aplikacija „order”, odnosno softver za održavanje reda u dokumentaciji. Ovim sistemom rešeni su problemi i izazovi u vođenju dokumentacije o finansijskim transakcijama između opštinske uprave i 30 korisnika budžetskih sredstava, među kojima su mesne zajednice, vrtići, škole, pozorište, bioskop, turistička organizacija, dom zdravlja, sportski centar.... Zahvaljujući „orderu” prestala je potreba za štampom papirnih zahteva, dolaskom u opštinsku upravu, potpisivanjem dokumentacije, a nema više ni brige oko skladištenja podataka, obezbeđivanja i arhiviranja papirne dokumentacije. Elektronski postupak olakšao je posao i korisnicima i opštinskim službenicima. Zbog uvođenja rešenja, koje je doprinelo unapređenju efikasnosti rada lokalne administracije, boljoj internoj i eksternoj komunikaciji i smanjenju suvišne birokratije, opština Bečej proglašena je Šampionom lokalnog razvoja u kategoriji „Efikasna uprava”, nagradom koju su ustanovili NALED i RTS.

Velika prednost sistema je što opština u realnom vremenu ima uvid u raspoloživa sredstva u budžetu, a kao važnu odliku predsednik opštine Bečej Dragan Tošić ističe i brzo sticanje uvida u poslovanje i svaku radnju indirektnih i direktnih budžetskih korisnika.

Na taj način opština efikasnije kontroliše budžetske korisnike, što je inače njena obaveza.

U „orderu” se vidi svaka pojedinačna faktura – nabavke, plate, dodaci i naknade zaposlenih, doprinosi, komunalne i energetske usluge, troškovi osiguranja, prevoza, usluge komunikacija... Za godinu dana rada, kroz sistem je uspešno obrađeno 2.264 različita zahteva.

– Sistem omogućava da se fakture korisnika vide u momentu nastanka. Ne moramo da šaljemo budžetsku inspekciju da kontroliše rad preduzeća – sada oni iz kancelarije mogu da ostvare uvid u njihovo poslovanje, a na terensku kontrolu odlaze tek kad uoče problem – dodaje Tošić.

Kroz „order” korisnici budžeta formiraju elektronske zahteve za transfer sredstava, potpisuju ih elektronskim potpisom, pa ih uz skenirane priloge, šalju direktno u opštinsku upravu.

– Bitno nam je da ispratimo rad naših korisnika, jer ako oni ne posluju kako treba onda je i kompletna opštinska uprava u blokadi – ističe Tošić.

Konkretni efekti uvođenja programa vidljivi su kroz uštedu u budžetu i vremenu potrebnom za obradu zahteva. Procenjuje se da samo na troškovima goriva za službena vozila uštede iznose oko 300.000 dinara i za papir i tonere oko 200.000 dinara. Nadležni očekuju da će uspeti da sačuvaju više od milion dinara, ali se, dodaje Tošić, još veća prednost korišćenja ovog programa ogleda u brzini rada uprave. Ušteda radnih sati potrebnih za obavljanje istog posla, pre i posle uvođenja „ordera“, više je od 10.000 časova godišnje.

Osim opštinske uprave, zahvaljujući funkcionisanju sistema, novac će moći da uštedi i svako javno preduzeće i budžetska ustanova u Bečeju.

– Sada imamo mogućnost plaćanja i provere da li je i kada faktura proknjižena, postoji li neka greška u našem radu, šta treba da se ispravi... To nam umnogome olakšava posao. Jer, u „orderu” je sve pregledno, a posao se brže obavlja – ističe Svetlana Tašković, direktorka Tehničke škole u Bečeju i podseća da je posao zaposlenih postao mnogo efikasniji i transparentniji.

U opštini tvrde da je jedini preduslov za uspostavljanje ovog rešenja, u drugim lokalnim samoupravama, da korisnici imaju internet konekciju, skener i digitalni potpis, a da opština ima instaliran softver na odgovarajućem serveru. Opštini Bečej već se javljaju druge lokalne samouprave, među kojima su Kovin i gradovi sa većim administracijama od bečejske poput Zrenjanina i Čačka, koji se interesuju za primenu sličnog sistema i preuzimanje pozitivnih iskustava Bečeja.

– Rešenje opštine Bečej je primer koji pokazuje kako lokalne samouprave mogu da obezbede transparentno poslovanje, efikasnu administraciju, brže sprovode procedure, primenjuju elektronski potpis i elektronski arhiviraju dokumente. NALED trenutno u okviru projekta „Ka administraciji bez suvišnih papira“, uz podršku Fonda za dobru upravu Vlade Velike Britanije, pruža podršku u izradi 12 podzakonskih akata za Zakon o e-dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju.

– Prelazak na elektronsku razmenu podataka i e-dokumenat uštedeće građanima i do 6.000.000 sati nepotrebnog čekanja na šalterima institucija – rekla je Dragana Ilić, šefica Jedinice za konkurentnost i digitalizaciju u NALED-u.


Komentari0
2f226
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja