ponedeljak, 12.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:22

Klizište nestaje odnošenjem 300.000 tona zemlje

Zorana Mihajlović izjavila je da je najvažnije da se Koridor 10 kroz Grdeličku klisuru uradi bezbedno i kvalitetno
Autor: Marijana Avakumovićutorak, 04.09.2018. u 20:00
(Фото Танјуг/ Сава Радовановић)

Odgovarajući na pitanje novinara šta misli o izmeštanju brda na kosini 2 kod Predejana i da li će to biti gotovo do kraja godine, resorna ministarka Zorana Mihajlović juče je rekla da veruje da će taj posao i izgradnja auto-puta biti završeni do kraja 2018. – Najvažnije je da se Koridor 10 završi bezbedno i kvalitetno i o tome stalno govorim. „Koridori Srbije” su dobili projekat sanacije, prihvatili ga i rade sanaciju i to je za mene i za sve nas najvažnije. Verujem da će biti gotovo do kraja godine – dodala je Mihajlovićeva.

Ona nije precizirala kako će biti rešen problem na tom delu auto-puta kroz Grdeličku klisuru. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je tokom posete gradilišta proteklog vikenda izašao sa malo više detalja. On je novinarima preneo šta su ga građevinci obavestili da nameravaju da urade kako bi rešili problem kosine 2 na obrušenom brdu, na kome se pojavilo klizište.

– Brdo iza nas mora da se sruši, to je 300.000 kubnih metara zemlje, postoji i problem sa potpornim zidom koji se zakačio za greben, pa mineri imaju problem – rekao je tada Vučić.

Pokazao je geološki prikaz terena, odnosno klizišta, te rekao da deo brda mora da se odseče i prebaci na drugu stranu. Rekao je da je jedan od inženjera imao ideju da topovima ruši brdo, ali, našalio se, neće tako radikalne poteze primeniti.

Koliko je teška za gradnju ova deonica ilustrovao je poređenjem da je 30 kilometara puta kroz Grdelicu kao 200-250 kilometara kroz Vojvodinu. To njegovo poređenje vidi se i u ceni radova. Kroz Vojvodinu kilometar auto-puta košta oko tri miliona evra, a kroz Grdeličku klisuru oko 20 miliona evra.

Pošto „Koridori Srbije”, kao investitor, ne izlaze u javnost sa planom rešenja problema urušavanja potpornog zida, u medijima su se pojavile različite procene šta i kako treba uraditi. Tako je proračunato da je za uklanjanje celog brda potrebno 7.000 radnih dana ili oko 20 godina.

Međutim, Goran Rodić, potpredsednik Građevinsko-inženjerske komore, objašnjava da nije potrebno uklanjati celo brdo već samo jedan deo.

– Potrebno je ukloniti deo koji se obrušio na kome su se nalazile kosine da bi se stvorio prostor za izgradnju galerije i izlivanje velikih potpornih stubova. U međuvremenu će ponovo uraditi geologiju zemljišta i tada će ustanoviti šta će i kako će. Sa tog brda bi trebalo odneti oko 300.000 kubika zemlje. Banjalučki „Integral” tamo sada radi, a oni su do sada pokazali na deonicama Koridora 10, koje su radili, da znaju svoj posao – objašnjava Rodić.

Sto metara dug potporni zid na kosini 2 obrušio se 19. avgusta. Klizanje kosine je otvorilo pitanje pod kojim okolnostima i kako se radilo u Grdelici. Ispostavilo se da je izvođač španski „Azvi" smatrao da glavni projekat CIP-a nije dobar, pa je sačinio novi koji je potom 11 puta menjan. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i projektant, o tome nisu obavešteni. Sud časti Inženjerske komore započeo je proces utvrđivanja odgovornosti za obrušavanje potpornog zida, a ministarstvo je u međuvremenu podnelo zahtev za oduzimanje licenci 16 inženjera i najavilo dopunu prijave. Prijavom su obuhvaćeni inženjeri CIP-a, Instituta za puteve, koji je radio reviziju glavnog projekta, izvođača radova i nadzornog organa, američke kompanije „Luis Berger”.

Osnovati nacionalnu građevinsku kompaniju

Potpredsednica vlade i ministarka građevine Zorana Mihajlović izjavila je juče da nije odustala od ideje da se formira jaka nacionalna građevinska kompanija, koja bi mogla da bude nosilac velikih infrastrukturnih projekata. „To je važno za Srbiju, ne odustajem zato što imamo veliki broj novih projekata ispred nas. Velika šteta bi bila da ne osnažimo domaću građevinsku industriju, mi smo je delom osnažili, ali ne dovoljno, da može da se ujedini i bude nosilac svih tih velikih projekata”, rekla je Mihajlovićeva.


Komentari7
8404e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Milos
A ko ce da plati vec nacinjenu stetu? Neka ostavka barem ? Ima li obraza ?
Драган Јовичић
Подржавам одлуку да се брдо уклони уз кривичну пријаву и обавезу надокнаде додатних трошкова од стране свих оних који су на било који начин учествовали у овом "случају" (пројектанти, извођачи, надзорни органи и политичари)!
Dusan Ljubinkovic
Kojom mehanizacijom ce "odneti" toliku zemlju? Svi u Srbiji da je skupe trajace dve godine i po sadasnjim cenama radnog sata kamiona i bagera kostace 1 milijardu dinara najmanje ...
jeremija
Zemlja se ne mjeri u tonama već metrima kubnim.
Zoran Markovic
A zasto je uopste menjan prvobitni projekat? 11 izmena radi smanjenja posla, smanjenja kolicina materijala i ubrzanja radova? Da se radilo kako treba, sve bi bilo do sada zavrseno i bezbedno. Zasto se ne slusa struka, vec se radi partizanski? I sada se brdo izmesta. I proverite kolicine. Opet odokativno! Ne radi se samo o 300.000 kubika.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja