ponedeljak, 12.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:38

Crveni se Takovska

Novoiscrtana biciklistička staza od Botaničke bašte do OŠ „Vuk Karadžić” bode oči Palilulcima zbog jarkocrvene boje
Autor: Dejan Aleksićutorak, 11.09.2018. u 16:16
Нема места за мимоилажење пешака (Фотографије Д. Алексић)
Паркинг тесан за веће аутомобиле
Крај стазе на средини улице

U nedavno obnovljenom donjem delu Takovske ulice i pešaci i biciklisti dobili su preuređen prostor na trotoaru od Botaničke bašte do OŠ „Vuk Karadžić”. Teško da to neko može da ne primeti jer biciklistička staza između „Jevremovca” i osmoletke je toliko crvena da se vidi sa vrha Takovske.

„Ovo je kao reka krvi! Užas!”

„Pa dobro, bar na Gugl mapi sad neće moći da nas omaše!”, razmenjivali su utiske prolaznici u Takovskoj.

Crvena boja na gradskom asfaltu nije novina. Tako je već rađena horizontalna signalizacija u više delova grada. Ali, već nekoliko dana Palilulcima i svima koji tu prođu bode oči što je u ovom delu grada crvenom i to ne bilo kojom, nego jarkocrvenom iscrtana cela staza.

„Kada su prošle nedelje objavili da je obnova Takovske okončana, staza od čijeg crvenila ’bole’ oči bila je prvobitno u boji asfalta oivičena belim linijama, kao i pešački deo. Bila je šira za desetak centimetara i belom bojom je jasno bilo označeno da je to deo za bicikliste”, ukazuje Smiljka Cvijić.

Razlog zbog koga je odjednom staza dobila boje „Crvene zvezde” je to što je, tek kad je završen sav posao u Takovskoj, uočeno da je parking za automobile preuzak i da vozači četvorotočkaša, hteli-ne hteli, točkovima moraju da prelaze u zonu za dvotočkaše. Zbog toga su majstori ponovo izašli u Takovsku. Na brzinu je, zbog nečije loše procene, sve nanovo moralo da se iscrtava, obeležava i farba. Jasno je bilo da neće moći da se ponovo belom bojom preko prvobitne signalizacije iscrtava nova jer bi onda i vozačima i pešacima i biciklistima verovatno delovalo da su pijani i da vide dvostruke trake.

Da bi se ipak popravilo loše urađeno, preko prvobitne signalizacije u velikim količinama naneta je jarkocrvena boja, a šira biciklistička staza sužena je prefarbavanjem crne boje preko belih traka i iscrtavanjem novih. Automobili su dobili širi parking, ali je prefarbavanje graničnih traka loše urađeno, pa se one i sad mogu uočiti.

Problemima sa biciklističkom stazom između Botaničke bašte i osmoletke tu nije kraj. Osim što parkirani automobili i dalje upadaju na prostor za vozače na dva točka, biciklističku stazu za prolaz koriste i pešaci. Nije reč o tome da prolaznici nemaju obzira prema biciklistima, već ni nemaju kuda. Zbog staze za dvotočkaše, njima je drastično sužen trotoar, pa ako iz dva smera između „Jevremovca” i OŠ „Vuk Karadžić” naiđu dve grupe pešaka, oni nemaju drugog rešenja nego da „sudar” izbegnu tako što će da zakorače na biciklistički deo.

Umesto da bude više koristi i dovoljno prostora za sve, u obnovljenoj Takovskoj je paradoksalna situacija. Pešacima je sužen trotoar pa moraju na biciklističku stazu koja je, čini se, i pored naknadnog sužavanja dovoljno široka za dva smera biciklista, ali nije od preterane koristi jer na njoj je najmanje onih kojima je namenjena. U to smo se i mi uverili u toku obilaska ove deonice. Novom biciklističkom stazom nije prošao nijedan biciklista. Dodatni razlog što zasad ona ne privlači pažnju ljubitelja dva točka jeste i što se staza ne nastavlja u susedne ulice, već se odjednom prekida kod osmoletke. Kada se sve sabere, deluje da je Takovska prethodnih nedelja sređivana u skladu sa narodnom „Zavadi, pa vladaj” – posle obnove neka se vozači, biciklisti i pešaci svađaju.

A biciklisti su se, očekivano, već oglasili. Nadležne kritikuju zbog toga što su ponovo postavili takozvane nazubljene ivičnjake, koji vozačima dvotočkaša nikako ne odgovaraju. I to nije sve.

– Od automobila je „oteto” nekoliko metara trotoara, tako što su parkinzi postavljeni paralelno sa kolovozom. Automobilima je otežano parkiranje, a to se negativno odražava na protočnost javnog prevoza. Parkinzi u ovako prometnim ulicama bi trebalo da budu ukinuti jer samo stvaraju dodatno zagušenje saobraćaja, dok biciklističke staze doprinose rasterećenju. Pitanje je vremena kada će vozači početi da parkiraju po starom, ne hajući za biciklističku stazu – istakli su ovih dana u udruženju „Ulice za bicikliste”.

Prema poslednjim preduzetim koracima nadležnih u Takovskoj, deluje da od ovog predloga neće biti ništa.

Nadležni se, istina, već duže zalažu za širenje mreže biciklističkih staza u prestonici, ali kada se pređe na konkretne korake, kao po pravilu, te staze ili se urade loše ili četvorotočkaši opet dobiju prednost. Zamerke biciklista su pljuštale kada su urađene staze na Tošinom bunaru, ali i kada je izgrađen Bulevar heroja sa Košara, a naročito kada je prošle godine završena obnova Slavije, Ruzveltove i Bulevara oslobođenja.

Situacija sa stazom u Takovskoj će možda biti bolja kada naredne godine nadležni nastave sa sređivanjem ove prometne saobraćajnice. Jer ako se nešto ne promeni, još jedna biciklistička staza će biti samo dekoracija koja će pešacima oduzeti prostor, a biciklistima neće biti od koristi.


Komentari4
c2eba
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Zorica
Rade da bi glumili da rade. Ovo nema veze sa mozgom. Centar grada je preopterećen u svakom smislu, zašto se staze za bicikliste ne prave u manje opterećenim delovima grada gde je i bolji vazduh. Zašto tolika prednost biciklistima nad pešacima i automobilima. Bahatost biciklista i da ne pominjem, voze Terazijama po trotoaru kao da su na biciklističkoj stazi, pa se spuštaju nizbrdo Prizrenskom ka Zelenom vencu, pa tu opet prekršaj... Ako iz Kraljice Natalije autom idete desno u Prizrensku ili ka tunelu, gledate levo automobile iz smera Novog Beograda da biste se uključili u saobraćaj i onda vam nizbrdo iz Prizrenske stiže biciklista....
Нестор
Зашто се кампања зове ,,Улице за бициклисте,, ако се бициклистичке стазе праве на - ТРОТОАРИМА где првенство треба да имају ПЕШАЦИ. И то по правилу 1/3 за пешаке а 2/3 за бициклисте. Када мајка шета са бебом у колицима мора стално да се осврће да је неки бициклиста не распали. Покренимо кампању ,, ТРОТОАРИ ЗА ПЕШАКЕ,,
BRANKO BJELOVUK
Kada se piše 2018 godina i radi se rekonstrukcija ulice za narednih 20 godina bilo bi stvarno neozbiljno izostaviti biciklističke staze. Ni u Amsterdamu ili Beču nisu sve staze urađene odjednom. Odnekle se mora početi. Zašto crvena?!? Moje mišljenje .... da bi navikao pešake koji su se do sada retko susretali sa biciklističkim stazama da je to za njih "zabranjena" zona.
Vasa
Radim, preko puta, na Rudarsko-geološkom fakultetu. Za trideset godina rada, nikada nisam video ni jednog biciklistu u Takovskoj. Dobro, sad bi to ova staza trebala da omogući, ali sumnjam da će ovu ulicu biciklisti koristiti obzirom da je staza predviđena do raskrsnice sa Kraljice Marije (bivša 27. marta), a dalje prema Skupštini ništa nije prilagođavano biciklistima. Ova ulica je vrlo prometna, strma je, pa se biciklisti teško probijaju, osim toga veoma je veliko zagađenje izduvnim gasovima, tako da ova staza, žali bože što je iscrtana uopšte.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja