subota, 22.09.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:58

Putnicima agencija „Sab” i „Džez” isplata odštete od petka

Osiguravač DDOR saopštio da im je stiglo ukupno 2.216 odštetnih zahteva
Autor: J. Antelj I. Albunovićutorak, 11.09.2018. u 17:29
(Фото Д. Јевремовић)

Osiguravajuća kuća DDOR saopštila je da će u petak početi isplata štete putnicima koji su oštećeni zbog bankrota dve turističke agencije– „Sab travel” i „Džez travel”. Kako saznajemo, najkasnije sutra će biti poznato da li će oni koji su uplatili aranžmane preko ovih agencija dobiti pun ili delimično umanjen iznos novca koji su dali.

Kako je navedeno na zvaničnom sajtu ovog osiguravača,  primljeno je 2.216 odštetnih zahteva, od toga – 1.986 putnika „SAB travela” i 230 agencije „Džez”.

–   U toku su poslednje provere dostavljene dokumentacije, kao i ispravka i kompletiranje podataka koje smo dobili.  Poređenjem zapisnika Turističke inspekcije i evidencije pristiglih zahteva, utvrdili smo da za oko 250 aranžmana nismo dobili zahteve za naknadu. Pozivamo oštećene putnike koji još uvek nisu podneli odštetne zahteve, to učine što pre, kako bismo mogli da kompletiramo našu evidenciju– navode u DDOR-u i napominju da će bez obzira na okolnosti isplata početi u petak 14. septembra.

Za sada nije objavljeno kojom dinamikom će oštećeni građani dobijati novac uplatom na tekuće račune.

Kako je „Politika” već pisala, šteta nastala zbog otkazivanja aranžmana koje je ugovorila agencija „Sab travel” iznosi 639.000 evra, dok je polisa osiguranja samo 300.000 evra. Ranije je objavljeno da bi osiguravač mogao u ovom slučaju da isplati najmanje 95 odsto štete.

Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (Juta), rekao je da su se osiguravajuće kuće, ako je suditi po ovom primeru, pokazale odgovorno ali da očekuje da će kriterijumi ubuduće biti znatno pooštreni.

On ističe da nema rešenja koje daje potpunu sigurnost. Novi uslovi u pravilniku, na kome se već radi, ne garantuju da će putnici biti mnogo zaštićeniji.

– Uvek će biti onih koji žele da prevare. Ključ je u daleko većoj kontroli rada agencija ali i davanje većih ovlašćenja turističkoj inspekciji – ističe naš sagovornik.

Što se tiče osiguravača, ove afere dovešće do značajnog povećanja cene premije osiguranja – biće sigurno nekoliko puta više. Slede veći troškovi za one koji nameravaju da se bave turizmom.

 – Osiguravači će se sigurno kroz ugovaranje polisa bolje štititi i verujem da će tražiti dodatne garancije kao i da će detaljnije proveravati poslovanje agencija. Moguće je da će zahtevati lične menice vlasnika ili menice preduzeća. To nije revolucinarni boljitak ali uz brže reagovanje države kada se dogode ovakve prevare donelo bi poboljšanje u ovom sektoru – kaže Seničić. Kod nas se, dodaje, dešava apsurd da zbog hapšenja vlasnika agencije osiguravajuća kuća po zakonu nema obavezu da isplati štetu. I onda, kaže, ministarstvo odlaže podnošenje krivične prijave kako bi putnici bili namireni. To je vrzino kolo, ističe Seničić, koje neko mora da preseče.

Od početka ove godine, Juta je iz udruženja isključila 16 turističkih agencija a veliki broj njih i dalje radi što pokazuje nesklad sa državom. U Srbiji trenutno posluje 560 organizatora putovanja što je više u odnosu na prethodne godine jer su zbog pada prometa u đačkom turizmu mnoge agencije počele da organizuju letovanja.


Komentari2
688cf
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mary
Kao osteceni putnik agencije "Sab" dobila sam 67,9%, od obecanih 95% odstete...Toliko o Yuti, osiguranjima i obecanjima...
Pera
odugovlače sa krivičnom prijavom da bi putnici bili isplaćeni?! pa opet taj isti prevari nove putnike

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja