nedelja, 16.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:46
IZA SCENE: 52. BITEF

Oliver Frljić zvezda festivala

Večeras i sutra uveče predstave hrvatskog reditelja. – Najveći problem za organizatore bila nabavka blata za potrebe dela „NO43 Prljavština” estonskog Teatra NO99
Autor: B. G. T.nedelja, 16.09.2018. u 11:00
Из пред­ста­ве „Гор­ки – Ал­тер­на­ти­ва за Не­мач­ку” Оли­ве­ра Фр­љи­ћа ко­ја је на про­гра­му ве­че­рас (Фо­то Би­те­ф)

Sredine u kojima  nije moguće Frljićevo pozorište su sindrom same po sebi. Ovim rečima Ivan Medenica, umetnički direktor i selektor Bitefa, najavio je dve predstave Olivera Frljića u ovogodišnjem 52 festivalskom izdanju: „Gorki - Alternativa za Nemačku” u produkciji teatra „Maksim Gorki” iz Berlina koja će biti izvedena večeras od 20 sati na sceni „Rade Marković” Beogradskog dramskog pozorišta i „Šest lica traži autora” Satiričkog kazališta „Kerempuh” iz Zagreba sutra uveče u istom terminu na sceni „Mira Trailović” Ateljea 212.

Reč je o ostvarenjima koja se bave fenomenom jačanja desnog populizma, ksenofobije, netolerancije i autoritarnih režima u Evropi, ali i svetu. Kao što je uvek slučaj sa Frljićevim radom, ovi komadi preispitaju i položaj pozorišta u takvom okruženju, njegovu spremnost i mogućnosti da mu se suprotstavi. Obe predstave su uveliko rasprodate. Oliver Frljić, reditelj anđeoskog lica i čeličnog karaktera rado dolazi u Beograd, prvi put je gostovao na Bitefu 2009. godine. Ovo nije prvi slučaj da na ovom festivalu gostuje sa dve predstave. Najavljujući svoj dolazak i ove godine na Bitefu Oliver Frljić u svom duhu kaže:

–Bitef mi je uvek značio mogućnost susreta sa ljudima koji su imali snagu i potrebu da izađu iz prostora nacionalne uskogrudnosti i stvore univerzalniji jezik od etnocentričkog zamuckivanja kojim trenutno komunicira veliki deo Evrope i sveta. Kao okoreli ateista, svakog dana molim boga da u trenutku kad umrem postanem deo kolektivnog zaborava. Mislim da bi mi najveći poraz predstavljao bilo koji oblik posthumnog priznanja onoga što sam radio ili integracije u bilo kakav nacionalni korpus. Protiv logike nacionalnog krda sam se borio veći deo svog života, pa se nadam da moja smrt, kad dođe jednog lepog dana, neće izbrisati tu činjenicu. Drugim rečima: o pokojniku sve najgore.

Publika 52. Bitefa prve festivalske večeri imala je priliku da vidi dva izvođenja slovenačke predstave „Odilo.Zatamnjenje.Oratorijum” u režiji Dragana Živadinova. I dok je u „Centru Sava” sa zakašnjenjem od sat i po vremena bitefovska publika pratila scenske iskorake Dragana Živadinova, saznajemo i razloge ovog kašnjenja. Avion kojim je jedan od slovenačkih glumaca trebalo da doputuje u Beograd je neplanirano je kasnio. Umetnik je stigao pet minuta pre početka prve predstave zahvaljujući razumevanju ljudi sa  aerodroma  „Nikola Tesla” koji su neposredno posle sletanja aviona omogućili glumcu da ubrzano prođe sve procedure i stigne da se predstavi beogradskoj publici. Slovenačka ekipa je ujedno, saznajemo,i najmnogoljudnija ekipa na ovogodišnjem 52. Bitefu. Ukupno je u Beograd stiglo 57 članova ekipe predstave „Odilo.Zatamnjenje.Oratorijum”. Inače na ovogodišnjem festivalu boravi i boraviće oko 250 umetnika, gostiju. Tokom boravka u Beogradu koriste priliku da prošetaju Kalemegdanom, Skadarlijom, Knez Mihailovom ulicom, ali i da gustiraju ćevape, bureke, domaće rakije, vina...

Iza organizatora 52. Bitefa je „rudarski“ višemesečni rad. Svi koji imaju priliku da sagledaju njihov angažman iza scene znaju sa kakvim mukama se suočavaju. Tako su proteklih nedelja istrajavali na tehničkoj pripremi realizacije predstava – instalacija „PA'AM”  mladog izraelskog umetnika Nadava Barnea, „Večna Rusija” i „Zaostavština, komad bez ljudi”. Bukvalno su, kažu, morali sve segmente predstave da realiziju ovde u Beogradu. No to je samo mali deo njihovih obaveza. Najveći problem produkcije Bitefa, reklo bi se, bio je da nabave blato za potrebe dela „NO43 Prljavština” estonskog Teatra NO99. Glavni rekvizit za ovu predstavu, odnosno blato koje se pravi od posebne smese naručili su upravo iz Estonije. Ovu predstavu publika će moći da prati u direktnom prenosu RTS 2 kao i na video bimu na Trgu Nikole Pašića.


Komentari3
61195
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Милорад Ч
Не зна се је ли већа мржња према Србима из Крајине у Београду или Загребу. Милошевић и Туђман, то је то.
Марија
Црногорци у Београду о свему одлучују. Још од 45-те када је Ђилас одлучивао о животу и смрти Београђана.
Preporučujem 3
Sasa Trajkovic
Potpuno NE tačna konstatacija započelo je sa Lajbahom i koketiranjem sa fašističkom ikonografiom kao vid PERFORMANSA a završilo se fašizmom, ratnim zločinima i kravavim raspadom jedne zemlje... ovo je samo bleda kopija već viđenog ipak NIJE se loše podsetiti novog kulutrnog miljea u EU ... jer kako neko reče Srbija jeste malo zakasnila ali je na doborm putu u 90 te.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja