utorak, 19.02.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:12

„Fijat” ostaje u Srbiji, sprema se novi model „601”

U Srbiju su stigli Alfredo Leđero, šef svih direktora proizvodnje u Evropi, i Silvija Verneti, zadužena za kompaniju u Kragujevcu, dogovor sa srpskim partnerom očekuje se u utorak ili sredu
Autor: O. Milanovićponedeljak, 17.09.2018. u 21:15
(Фото А. Васиљевић)

U ovom trenutku nemamo nijedan razlog da sumnjamo da kompanija „Fijat” neće ostati u Srbiji, izjavila je predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić. Ona je istakla da država radi na tome i da će tokom nedelje imati sastanak sa menadžmentom „Fijata”. „Mi smo u stalnoj komunikaciji, zamolila sam da se uskoro održi sednica Nadzornog odbora te kompanije da vidimo kakvi su planovi na tom nivou”, odgovorila je Brnabićeva na pitanje novinara da li je na vidiku novi ugovor sa kragujevačkim „Fijatom”.

Istakla je da očekuje da će budućnost „Fijata” biti osigurana u Srbiji, a da za Kragujevac „nema zime”, jer je taj grad zbog novih ulaganja u daleko boljoj situaciji nego što je bio do pre samo godinu dana.

U pogonima ove fabrike već je spremna serijska proizvodnja modela „550-L” sa hibridnim pogonom.

U Srbiju su stigli Alfredo Leđero, šef svih direktora proizvodnje fabrike u Evropi, i Silvija Verneti, zadužena za kompaniju u Kragujevcu.

Dogovor sa srpskim partnerom očekuje se danas-sutra, a izvesno je da je, uz montažu hibridnog modela „550-L” sa elektromotorom, u planu i ugovoru i potpuno novi model automobila koji bi sa proizvodnih traka mogao da siđe već u drugoj polovini naredne godine. Radna, nezvanična  oznaka je „601”.

Novi „B-suv” u Kragujevcu bi se proizvodio paralelno sa postojećim modelom „500-L”, a u određenom trenutku bi ga nasledio novi model, na koji bi se preorijentisala sva proizvodnja. Razlog za verovanje u tu priču je to što segment tog tipa automobila, kojima pripada i „500-L”, beleži pad prodaje, premda je kragujevački „fijat 500” i dalje najprodavaniji u svom segmentu u Evropi.

„Ford” je, na primer, odustao od proizvodnje „B-maxa” u Rumuniji i uveo model „ekosport”. Slično je uradio i „Opel”, koji je odustao od „merive” i prešao na „moku” i „kroslend”.

Kapacitet kragujevačke fabrike je više od 185.000 automobila godišnje. Ukoliko se novi model i „500-L” budu paralelno proizvodili, kapacitet fabrike u Kragujevcu biće potpuno iskorišćen. Kragujevačka fabrika ima kapacitet nešto veći od 185.000 automobila godišnje, a u prošloj godini proizvedeno je 85.000 vozila.

Zvaničnici kompanije iz Torina „signalizirali” su poslovodstvu „Fijat Srbija” da će se novi ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji između FCA i države Srbije produžiti ali i razlikovati od onog koji važi još kratko vreme. Za razliku od prethodnog ugovora, kompanija iz Torina ostaće bez povlastica, koje je uživala u prethodnih 10 godina.

Ova firma će posle potpisivanja novog ugovora, plaćati pune doprinose za oko 2.500 radnika zaposlenih u FCA u Industrijskoj zoni „Grošnica”.

Izmirivaće se obaveze na dobit, imovinu i PDV. Novi ugovor će značajno ojačati i kasu grada Kragujevca.


Komentari10
fdfc1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Бојан
Могу да остану али да им се укину све субвенције - зашто би грађани Србије плаћали порезе да би FIAT остао у Србији?
Skender
A sto ne bi ostali kada su subvencije Srbije za FIAT vece od plata za radnike? "Politika" je pisala pre godinu dana. Voleo bih da mi neko objasni gde je tu smisao.
Нестор
A što opet ne pokrenete akciju ,,staro za novo,, . Bolje da ljudi kupuju nove automobile nego ove uvezene krševe sa lažiranom kilometražom
Dogma
Kada bih imao 15 000 evra, kupio bih novi auto... ali ne ovaj nas precenjeni FIAT.
Preporučujem 3
Panic Mechanic
FIAT 601 је трактор.
beogradjanin
" Y овом тренутку немамо ниједан разлог да сумњамо да компанија „Фијат” неће остати у Србији, изјавила је председница Владе Србије Ана Брнабић." Da li to znači da u cenzurisanom ugovoru između Fiat i Republike Srbije ima vremenski limit fabrike? Ako ima, zašto su imali svih ovih godina nenormalne povoljnosti a nisu imali obaveze prema svojim radnicima, a plus su "dobili" besplatno fabričke hale i zemljište??!!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja