utorak, 22.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 00:01

Stiže novi model „Fijata” iz Kragujevca

Sve manje je tajna da će sa šumadijskih traka silaziti manji od dva planirana „Fijatova” SUV modela, baziran na „džipu renegejd”, čeka se pečat na novi desetogodišnji ugovor
Autor: Ozren Milanovićutorak, 18.09.2018. u 22:00
Једно од идејних решења објављено на сајту www.fiatgroupworld.com (Фо­то ФАС)

Prema nezvaničnim informacijama italijanskih medija, kompanija „Fijat Krajsler automobili” planira da napravi zaokret u svojoj paleti vozila. Izvesno je da u proizvodnju uvodi dva nova SUV modela, jedan manji i jedan veći, kao i automobil koji bi nasledio „grande punta”, kome ističe rok, pošto je u prodaji već 13 godina.

Odluka menadžmenta iz Torina je da u Kragujevcu pravi novi model, jedan od buduća tri torinska aduta.

O novom modelu iz Kragujevca duže vreme pišu i spekulišu ponajviše italijanski mediji, koji podsećaju da su država, koja je manjinski vlasnik fabrike u našoj zemlji, i sindikati, pozvali čelnike „Fijata” na razgovore o daljoj sudbini proizvodnje u Srbiji. Prema njihovim navodima, u tim razgovorima trebalo bi da bude razmotreno i pitanje novog modela. Ne da li će ga biti, nego koji bi se proizvodio u Šumadiji.

Specijalizovani auto-portali utrkuju se ko će prvi da „provali” novi model „Fijata”, koji bi mogao da se sklapa u Kragujevcu. Da li će to biti naslednik „grande punta”, baziran na X6H platformi koju koristi „argo”, brazilska verzija „punta”?

Čak i kako bi trebalo da se zove, a radna verzija imena bila je „primo”. Ta namera datira iz prvog dela ove godine, dok je na čelu još bio čuveni Serđo Markione.

(Foto N. Negovanović)

 

Novi menadžment, na čelu sa Britancem Majklom Menlijem, verovatno revidira planove i prilagođava ih sopstvenoj strateškoj politici kompanije, ali je procurilo da postoji mogućnost da sa traka u Kragujevcu silazi i manji od dva planirana SUV modela, baziran na „džipu renegejd”.

Kodno ime i oznaka mu je „601”, a šta se pod tim krije, za sada je u sferi nagađanja. Koji god od ova dva modela bude pravljen u Kragujevcu, za to postoje dve mogućnosti. Prva je da se proizvodi paralelno sa „500-L”, a druga da se odmah pređe na proizvodnju novog modela. U oba slučaja tako bi kapacitet fabrike u Kragujevcu od 185.000 vozila trebalo da bude sasvim popunjen.

Serđo Markione, sada pokojni, proletos se pohvalio dobrom poslovnom godinom za FCA. Kako je rekao, profit kompanije je gotovo udvostručen, dok su dugovanja prepolovljena. FCA je tako četvrtu godinu zaredom završila poslujući sa profitom. Tada prvi čovek FCA izjavio je da ne planiraju da prodaju delove kompanije niti da traže potencijalnog partnera, o čemu se govorilo u to vreme.

Specijalizovani portal „Fiatgroupvorld”, objavio je nezvanično izgled budućeg kragujevačkog aduta, B-SUV vozila, čak i naveo koji će mu modeli biti rivali na tržištu – „kroslend”, „C3 erkors”i „t-kros”, što poznavaocima automobila rečito govori o kakvoj se klasi i performansama razmišlja. Dosad je samo dva odsto kontingenta „fijata 500-L” prodavano u Srbiji, sve ostalo u Evropi i SAD, a slična situacija, prema procenama, biće i sa B-SUV-om, ali ako se čelnici ipak odluče za novu verziju „punta” onda će i naši kupci i te kako učestvovati u trci za omiljeni model.

Čelnici torinskog auto-giganta stigli su u Beograd, upoznaju se sa mogućnostima, kapacitetima, ali i problemima šumadijske fabrike, a očekuje se da sednu za sto sa manjinskim vlasnikom, predstavnicima Vlade Srbije, i utanače sve segmente i detalje budućeg ugovora. Došli su sa svim ovlašćenjima da naprave zajednički projekat za budućnost. Sumnje da se neće dogovoriti sve su manje, jer postoji obostrana zainteresovanost partnera.


Komentari16
67c9d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Filip
Zar nije ovo Dacia Duster?
vule
Zašto mi finansiramo Fiat, kad nismo hteli Zastavu? Bar da nam prodaju auto u pola cene za jedno 5-6 hiljada evra, pa ajde, ovako ispadosmo kao oni što otimaju siromašnima i daju bogatima. Što se tiče socijalnog efekta, zastava je tu bila bolja i po broju zaposlenih i za lokalne poizvodjače sastavnih delova,
blic promena
A sta bi sa pre samo jedan dan najavljenim modelom FIAT 601?
Dusan
Drzava mora pronaci nacin da se ova vozila masovno koriste u Srbiji, kako bi podstakli domace kooperante a Kragujevackim radnicima osigurali i buduce nove projekte . Potreban je program za fizicka lica i domace privrednike za kupovinu ovih vozila, dali dotacijom, zamenom staro za novo ili oslobadjanje od PDV-a. Ovo je veoma korisno za opstanak FIAT-a na ovim prostorima.
Milos M
Otkad je, Zorane, 500 L domaci automobil, kad se sastavlja od, otprilike, 90 odsto uvezenih delova?
Preporučujem 11
Зоран Маторац
Оног дана кад је 500 Л почео да се производи написао сам коментар да држава треба да стане иза тог пројекта тако што ће да пропише да тај аутомобил мора да се купује за сва службена возила у државним фирмама. Осим, наравно, санитетских, теренских и других возила за специјалне потреба. Шта ће председнику неке општинице бољи ауто од овога? Бољи није потребан ни пореској управи, инспекцијама и осталим службама. Нити директорима фабрика и њиховим сарадницима. Може ту да буде изузетака, али не много. Зашто би економски патриотизам, "купујмо домаће" био нешто лоше?
Preporučujem 23
benzinac
Ugovor na deset godina za benzinca? Tvrdim da kroz deset godina necete moci cak ni Srbima POKLONITI takav automobil!
benzinac
@Стеван - Bolje je razmisliti: kuda van granice Srbi nameravaju putovati sa automobilima na unutrasnje sagorevanje, kome ih misli prodavati? Zapad diktira buducnost automobilizma, Kina takodje, ali ne i pusti snovi Srba. Kina vec diktira da SVAKA fabrika automobila u Kini MORA da od ukupne godisnje proizvodnje napravi 20% elektromobila! A to je samo pocetak. Bilo bi pametnije da je Srbija pozvala Kineze da u Srbiji proizvode elektromobile za evropsko trziste. Ja sam skeptican da ce FIAT jos deset godina opstati kao firma, pogotovo ako se budu drzali benzinaca kao pijan plota...
Preporučujem 19
dizel boy
@Opacic - Moze jedino ako Srbija ostane "benzinsko ostrvo" u Evropi. Ali, onda nema mrdanja kolima van vlastitih granica. Ta sudbina vec preti dizelasima.
Preporučujem 10
Prikaži još odgovora

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja