utorak, 11.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 17:50

NASA otkrila dve nove udaljene planete

nedelja, 23.09.2018. u 23:03
(Фото Твитер/@PopSci)

ORLANDO - Orbitalni teleskop NASA, koji traži nove svetove izvan Sunčevog sistema, otkrio je dve udaljene planete, pet meseci nakon lansiranja, saopštili su zvaničnici.

Satelit TESS otkrio je „super Zemlju” i „vrelu Zemlju”, planete u solarnim sistemima koji su najmanje 49 svetlosnih godina udaljeni od nas, što je prvo otkriće satelita nakon lansiranja iz Floride u aprilu, prenosi Tanjug.

Naučnica Sara Siger navodi da su ove planete pretople da bi na njima bilo života, ali dodaje da se od teleskopa TESS očekuje još otkrića.

„Moraćemo da sačekamo da vidimo šta će još TESS otkriti. Znamo da postoje planete, razbacane na nebu, koje samo čekaju da budu pronađene”, rekla je ona Rojtersu.

Misija satelita TESS trajaće dve godine, košta 337 miliona dolara, a cilj je da proširi znanja astronoma o takozvanim egzoplanetama, koje kruže oko udaljenih zvezda.

TESS nastavlja posao svog prethodnika, svemirskog teleskopa Kepler, koji je otkrio oko 3.700 egzoplaneta tokom prethodnih 20 godina, pre nego što je ostao bez goriva. NASA očekuje da će naići na hiljade do sada nepoznatih svetova, možda i stotine planeta veličine zemlje ili duplo većih od naše planete.

Satelit je identifikovao i najmanje 73 zvezde oko kojih možda kruže i egzoplanete.

dd280

tuzni srba
Covek i svemir!? Ako historia est magistra vitae, uci nas da je ljudska cud cudo i da je ispunjena ratovima bez smisla i svrhe?Zamisao stvoritelja,ma ko ON bio ili ima gresku ili ...?Organizam coveka iz onog sto znam nije sposoban da izdrzi svemirska putovanja do drugih mogucih naseljenih planeta, da li je i obratno sa svemircima? Ako su iole slicni zemljanima to bi tek bio krkljanac, zato je dobro da ostanemo di smo i za dismo dostojni nismo a ONI tamo, ili......... sta vi mislite?
Ognjan Sretković
dve nove planete ,mislim da ih ima više.
Sojer
Uh,čoveče,mala letelica velika otkrića.
Joca Dobric