utorak, 16.10.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:25
PEŠAČKA PASARELA

Susret tvrđave i Save početkom novembra

Na proleće počinje druga faza kada će biti uređen parter ispod pešačkog mosta. – Uslov za to je da se ukloni jedan bespravno podignut objekat
Autor: Dejan Aleksićutorak, 25.09.2018. u 10:11
Скулптура „Оданде довде” красиће објекат поред Бетон хале (Фото Беоинфо)

Prva faza radova na pešačkoj pasareli između Beogradske tvrđave i Savskog keja, na kojoj su radovi započeti pre godinu dana, trebalo bi da bude okončana za oko mesec i po. Posle prve faze biće povezani Beton hala i tvrđava i završene spiralne stepenice.

Druga faza radova oko pasarele, koju će građani moći da koriste od naredne godine, kako je juče u toku obilaska najavio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, krenuće na proleće kada će biti uređen parter. Do tada mora da se ukloni jedan bespravno podignut objekat. 

– Ova građevina će povezati Beogradsku tvrđavu i pešačku zonu sa šetalištem duž Save i Dunava. Izgradnjom pasarele obezbediće se i bezbedan prelazak preko frekventnog Bulevara vojvode Bojovića – istakao je Vesić.

Pasarelu čine dve celine. Prva je zavojita rampa s liftovskom kulom i skulpturom na vrhu, a druga je pešački most koji prelazi iznad kolske i železničke saobraćajnice i završava se stepeništem. U kuli će biti lift, a kada sve bude završeno, kako je ranije najavljeno, prostor će obogatiti i park sa mini-fontanom između pasarele i restorana „Bela vista”.

Pešački most ima još dve grane, koje ga povezuju sa parkingom na krovu Beton hale i sa zelenom padinom na obodu Beogradske tvrđave. Vrednost radova koje izvodi „Bauvesen” je 214 miliona dinara.

Skulptura „Odande dovde”, koja će biti ukras veze između tvrđave i keja, delo je autora Mrđana Bajića i njegovog britanskog kolege Ričarda Dikona, a na buduću stalnu adresu doneta je krajem prošle godine. Obeležje teško pet tona i visoko sedam metara, poklon vredan 300.000 evra, gradu je darivala „Delta fondacija”, a projekat mosta donirao je Saobraćajni institut CIP.

Skulpturu čine dva dela. Gornji je Dikonov rad od nerđajućeg čelika i dovezen je iz Engleske, a donji je Bajićev, izliven od aluminijuma u Srbiji. Umetničko delo, kako su naveli njegovi autori, evocira susret prirodnog i urbanizovanog, vode i grada, modernog i tradicionalnog...

Pasarela se gradi prema idejnom rešenju Mosta na Kalemegdanu, koje je izradilo JP „Beogradska tvrđava” 2008. Rešenje je 2015. godine uvršćeno u gradski projekat IME, u okviru pešačke zone Knez Mihailove ulice.

– Ova pasarela je samo deo slagalice koja se zove Strategija grada Beograda. Postavili smo tri cilja. Prvo je izmeštanje industrije iz centra grada. Drugo je promena hijerarhije u saobraćaju, a treće je silazak Beograda na reke – naveo je glavni gradski urbanista Milutin Folić.  
 


Komentari10
8d226
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Дечко
Ова пасарела ће спојити Саву, Калемегдански плато и Кнез Михаилову. Генијално ! Туристи који стижу бродом и желе да упознају Београд, овом пасарелом безбедно стижу на плато, посећују тврђаву, цркве, зоо и музеј и без замора улазе у град, бутике и ресторане. Београд је свет !
Милош Лазић
Кад би то неко покушао да уради са Акропољем завршио би са деценијским лечењем на затвореном одељењу психијатрије. Какве везе имају Београдска тврђава, највећи и најзначајнији културно-историјски споменик града, и "бетон хала"? То је равно геноциду!
Dusan
Taj gadan puz podsecace nas da 90-e nisu dosle slucajno i nametnute od drugih nego da su itekako zive i da ovaj narod jednostavno zeli takvu nekulturu i rugobu da gleda,
Радомир М. Мисаљевић
Још само да Весић & друштво у ћошку напишу: "добро дошли" на језицима народа, народности, народних мањина са Блиског, Средњег, Далеког истока, остатка Африке и остатка Азије, па да тзв. (и)мигрантски - азилантски - избеглички - џихадлијски - калифатски уметнички доживљај буде комплетан.
Ljubo
Kakvu empatiju prema nesrecnicima iz Sirije ocekivati od ovakvih osoba, kojima vjerovatno smetaju i mucenici iz sopstvenog naroda koji su morali da napuste svoja ognjista, i spasavaju zivote bjezeci u Srbiju?
Preporučujem 12
Радомир М. Мисаљевић
Да, поправиће бројно стање српских грађана. Обредно клање овна за курбан бајрам већ обављају у Савамали, која постаде њихово "природно" станиште. Угрожавају живота и тела српских грађана, наносе штету српској имовини, стварају трошак због боравка и свашта још. Не, не желим их у Србији, земљи српског светосавског православља. Њихове ратове нисмо ми изазвали и нека нас обиђу, у што ширем луку. Узгред, сада ће ових тек неколико хиљада немачких и осталих белосветских, што полицајаца, што војника (читај: агресори и окупатори), уместо да штите границе (не зна се чије и од кога), штитиће боравак миграната на светој српској земљи. Познавао сам неког Маричића (Драгољуб), диван човек из Крагујевца.
Preporučujem 14
Prikaži još odgovora
Теразијски Црногорац
Скаламерија која ће само додатно наружити тај дио Калемегдана. Тзв. бетон-хала је требала бити срушена, и читав простор осмишљен да се отвори према ријеци, са широким пјешачким и бициклистичким стазама, и адекватним рјешењем за пристаниште, поготову за туристичке крузере из иностранства који све више и више пристају у Београду. Умјесто тога, прави се "променада" како би се фенси локалима за хипстере промет повећао шетачима са Калемегдана. Србија - земља у којој су најважнији кафеџије.
Теразијски Црногорац
@petrovic ranko: Тај објекат је био магацин из времена кад је пристаниште било примарно теретно, према томе одавно је одслужио своју намјену, и није никаква штета да се сруши. А о туристима које помињете и ја причам, само што ја мислим да треба да се попењу бар до Кнез Михајлове улице, да успут виде Саборну цркву и Конак кнегиње Љубице, итд. И наравно и да потроше на сувенире итсл., а кафу да попију и нешто да поједу имају гдје хоће уз пут, није да мора да их чека баш на пристаништу. Мимо тога, власници тј. закупци тих објеката ни мало не воде рачуна о окружењу, ја возим бицикл свако јутро стазом поред Саве, и свједок сам да они чисте терасе тако што их поливају шмрковима и смеће се онда слива у ријеку, настрану што није безбједно за бициклисте да возе по том језерцету које направе.
Preporučujem 21
petrovic ranko
bolje je iskoristiti postojeci objekat i vise nego do sada,naravno treba objekat doraditi.Npr.Sa procelja su skinute neonke koje su sa NB strane Save izgledale lepo,treba ih vratiti i ima smisla da svi objekti imaju i svoje osvetlenje i reklame.Te neonke du skidali zakupci lokala dok stavljali svoje tende.Vratite ili uradite neke nove led varijante.A gospodin koji je protiv restorana treba da zns da sa brodova godisnje sidje oko 400.000 turista.
Preporučujem 9

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja