četvrtak, 25.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 26.09.2018. u 13:40 Đuro Đukić
INTERVJU: Čedomir Janjić, gradonačelnik Zrenjanina

Prekretnica dolazi iz Kine

„Uverili smo se da je reč o savremenoj tehnologiji izrade guma, koja je naprednija od svih sadašnjih proizvođača u Evropi. Nema opasnosti za životnu okolinu, mogla bi da se smesti usred bilo kog grada...”
(Фото Град Зрењанин)

Kinezi u proizvodnju pneumatika ulažu gotovo milijardu dolara. Kada je na najvišem nivou, između dve države, potvrđen dogovor o izgradnji fabrike, Zrenjanin je u predvečerje 17. septembra u prvom Dnevniku RTS-a pomenut 17 puta. Jedan čovek je bio posebno srećan.

Reč je o gradonačelniku grada na Begeju Čedomiru Janjiću. Političar, koji čvrstu bazu ima u predgrađu, selu Klek iz koga se do centra najvećeg banatskog grada biciklom stiže za manje od pola sata, karakterističan je po tome što, za razliku od svojih kolega, ne drži zapaljive i duge govore.

Šta je za Vas značio definitivan dogovor o gradnji fabrike?
Jedino bih mogao biti srećniji kad fabrika počne da radi, u šta uopšte ne sumnjam. Bez ikakvih dilema tvrdim da je za naš grad iz Kine stigla vest koja donosi istorijsku prekretnicu u njegovom razvoju i to nakon duge stagnacije.

Koji je bio početni korak?
Mi, u Zrenjaninu, imamo na više mesta industrijske zone. U jednu od njih, na jugoistočnoj periferiji, a nazvali smo je Ečka, postavili smo šator i uz posredovanje sportista i ambasadora Kine u Srbiji, Li Mančanga, pozvali predstavnike kineske privrede i na licu mesta im pokazali šta nudimo. Tako je počelo.

U zonama se neće naći samo fabrika guma, najveća investicija u Vojvodini ikad?
U delu koji je predviđen za investitore, koji će ovde moći da proizvode i posluju bez carina, u takozvanoj slobodnoj zoni dobiće svoj prostor i Kinezi. Kada sam uoči dolaska naše državne delegacije bio u Šenjangu, gradu koji se nalazi u provinciji sa trenutno najbržim razvojem u velikoj zemlji, dogovorio sam da Zrenjanin sa svojim pomenutim potencijalima bude evropski grad partner slobodnoj zoni u Šenjangu, koja se prostire na čak 29 kvadratnih kilometara. Već je izvesno da se u njoj gradi jedna fabrika cink oksida i još jedan investitor iz Kine, čije ime ćemo uskoro saopštiti. Delegacija iz Šenjanga uskoro nam dolazi u posetu da preciziramo dosadašnje i sklopimo nove dogovore. Poslovi s Kinezima doprineli su da se ažurira plan o izgradnji brzog puta Novi Sad –Zrenjanin – Beograd.  

Kad se govori o fabrici guma, bojazan je da je reč o prljavoj tehnologiji koja može da ugrozi životnu sredinu?  
O svemu smo se detaljno raspitali i uverili se da je reč o savremenoj tehnologiji koja je naprednija od bilo koje od svih sadašnjih proizvođača u Evropi. Nema nikakve opasnosti za životnu okolinu i po tim parametrima ona bi mogla da se smesti usred bilo kog grada. Ne treba izgubiti iz vida da imamo iskustva sa ovom proizvodnjom jer se u zrenjaninskoj firmi „Tegum”, koja je, na žalost, propala, prerađivala guma i nije bilo nikakvih ekoloških problema – a ova tehnologija, za novu fabriku, neuporedivo je bolja. Inicijator sam da se Temišvar i Zrenjanin spoje međunarodnom biciklističkom stazom pored očišćenog Begeja. Sam taj detalj govori o mojim ekološkim opredeljenjima. S druge strane fabrika koja će se graditi u Zrenjaninu već ima poslovne veze s najvećim evropskim proizvođačima automobila i radiće za poznatog kupca sa, praktično, unapred rasprodatom proizvodnjom.

Posao gradonačelnika nije lak?
Hoću da ispunim zadatak koji sam postavio na prvo mesto. To je zapošljavanje nezaposlenih građana. Već sada se neki pitaju, zbog činjenice da intenzivno zapošljavamo, da li će za nove projekte biti dovoljno radnika. Hoće, jer u Zrenjaninu ima još 4.800 nezaposlenih, a u okrugu 11.000.

Ipak, jedan od zacrtanih ciljeva još niste ostvarili, a radi se o snabdevanju građana ispravnom vodom za piće.
Nemam šta da krijem, ispravna voda za piće je moja noćna mora. Priča je duga i ja gde god stignem molim građane za strepljenje. Rešenje je na vidiku, istrajaćemo u nameri da obezbedimo zaista zdravu vodu i da nova fabrika za to ima sve pretpostavke. Ono što mogu građanima da obećam je da će obećana cena vode zaista biti tolika i da zastoj neće ništa da ih košta.

Komеntari5
2b0f2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dr
Мишљење моје као обичног грађанина је доста супротно овм мишљењима, иако нису за потцењивање. Пошто је опрема за пољопривреду веома скупа а нарочито за прехрамбену индустрију, Зрењанин је у сред Војводине наше житнице, паметније би било да је инвестиција била у том правцу а не гумарска индустрија. Некада је у Зрењанину радила фабрика за производњу мањерки за ЈНА, али је нетрагом нестал, да би данашња власт ово радила.
GoranBg
U prošlom vremenu se pominje jedino nekakav šator u kome "smo pokazali..." Blago nama. Sve ostalo je u budućem vremenu. Obatite nam se sledeći put kad buduće vreme preraste u sadašnje. Dakle: kreće sada voda, otvaramo danas fabriku, izvozimo gume, a ne "krenuće, otvorićemo, izvešćemo".
Ivan Zgrozeni
Fabrika vode? Ako ne izgradite nove cevovode voda ce krenuti ispravna od fabrike a do potrosaca stici neispravna. Sezdesetih godina proslog veka su koriscene azbest-cementne cevi (azbest je kancerogeni materijal) a i sam cevovod ide paralelno sa fekalnom kanalizacijom. Kada ima mnogo padavina ili je visok nivo podzemnih voda oba cevovoda su u vodi. Ako cevovod ima i najmanju rupu voda se mesa sa onom iz fekalne mreze. Kako je to moguce kada je voda pod pritiskom, pitacete? Pritisak u mrezi sve vreme fluktuira kako se potrosaci ukljucuju i iskljucuju. To su varijacije kao one kod pumpe sa dijafragmom. Tako zagadjena voda dospeva u vodu sistema vodovoda koji je krenuo iz nove, skupe fabrike vode.
Gastarbajter
Moze on da prica bajke o Kinezima do sutra. Michelin, recimo, ima vec tockove sa ugradjenim motorima. Neki proizvodjaci vec planiraju da prave auta bez motora i da upotrebe te tockove. Kina ne moze da se meri sa Zapadom u visokoj tehnologiji. Jos jedno, Michelin ima skoro 7000 inzenjera koji se iskljucivo bave inovacijama i ulaze preko milijardu evra GODISNJE (svake godine) u razvoj novih proizvoda.
milovan
Hćamo li da pričamo bajke o Michelin-u do preksutra.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja