ponedeljak, 09.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:41
OD KALEMEGDANA DO UŠĆA

Gondola počinje da se gradi do kraja godine

Dužina trase biće kilometar. – Gondola će imati 25 kabina sa led rasvetom, klimom, „vaj fajem”, a kapacitet će biti 3.000 putnika na sat
ponedeljak, 01.10.2018. u 13:34

Gondola koja će se vinuti od Kalemegdana do Ušća prve putnike trebalo bi da preveze krajem 2019. godine. Tender na kome će se birati izvođač trebalo bi da bude raspisan uskoro, posle čega će, što se očekuje do kraja godine, početi i gradnja žičare. Ona će trajati desetak meseci i, ako vremenski uslovi dozvole, gondola bi trebalo da bude gotova u smiraj 2019. godine.

Kako su posle jučerašnjeg potpisivanja sporazuma o izgradnji gondole istakli gradonačelnik Zoran Radojičić, ministar turizma Rasim Ljajić i direktor „Skijališta Srbije” Dejan Ćika, trasa gondole biće duga jedan kilometar, od čega bi 300 metara trebalo da bude iznad reke. Kapacitet će u prvoj fazi biti 3.000 putnika na sat i oni će se prevoziti brzinom pet do šest metara u sekundi. Maksimalni kapacitet biće 6.000 putnika na sat.

Gondola će imati 25 kabina sa led rasvetom, klimom i „vaj fajem”. Polazna stanica biće na Ušću, a skejt park koji se tamo trenutno nalazi najverovatnije će biti malo pomeren.

Vrednost ove investicije je 15 miliona evra, odnosno oko 1,8 milijardi dinara, od čega će 600 miliona obezbediti grad, a ostatak Ministarstvo turizma. Kada gondola bude osposobljena, cena karte trebalo bi da bude 2,5 evra za decu i 3,6 evra za odrasle (u dinarskoj protivvrednosti). Dugoročno postoji mogućnost i da gondola postane deo javnog prevoza.

– Reč je o kapitalnom projektu koji će doprineti daljem razvoju turizma u Beogradu. Ove godine u prestonici je zabeleženo oko milion gostiju i oko dva miliona noćenja, a ukupan prihod od turizma je blizu 800 miliona evra. Procena je da će ove godine na kraju prihod biti i milijardu evra. Ako želimo da zadržimo taj trend, koji kaže da je oko 15 do 20 odsto povećan prihod od turizma u odnosu na prošlu godinu, moramo i dalje ulagati u ovu granu – istakao je Radojičić dodajući da je ideja za žičaru postojala još 1922, kao i da mnogi gradovi poput Budimpešte i Ljubljane imaju gondole koje povezuju njihova važna zdanja i znamenite delove grada.

Prema procenama onih koji su radili na projektu gondole, period povraćaja uloženog novca je pet godina i sedam meseci, što bi značilo da će za manje od šest godina sva uložena sredstva biti vraćena.

– Sa ekonomskog stanovišta ovo je investicija koja je potrebna Beogradu i koja će se za relativno kratko vreme isplatiti. Glavni grad je lider srpskog turizma. Posećuje ga 53 odsto od ukupnog broja stranih turista koji dođu u Srbiju, kao i 51 procenat ukupnog broja turista. To govori o značaju koji Beograd ima za turizam Srbije. Ali, ne možemo da budemo zadovoljni tim rezultatima jer su potencijali veći – naglasio je Ljajić napomenuvši da je započet i idejni projekat za izgradnju 525 metara duge ski-staze na Avali sa veštačkim osnežavanjem.

– Do maja 2019. i početka nautičke sezone trebalo bi da bude završena i izgradnja pet pristana na Savi i Dunavu i izgradnja međunarodnog pristana u Zemunu. Jedna od važnih stvari je i izgradnja zabavnog parka. Imamo kineskog investitora koji je zakupio 5.000 kvadratnih metara hala na Beogradskom sajmu. Očekujemo da će za dva meseca početi da radi taj park čija je vrednost oko tri miliona evra. Preko potrebna je i obnova „Sava centra” jer je važno da Beograd ima takav kongresni centar. Razvoj poslovnog turizma je važan jer takvi turisti troše četiri puta više novca od redovnih – rekao je Ljajić.

D. Aleksić

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Uskoro izgradnja gondole od Kalemegdana do Ušća

Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, ministar turizma Rasim Ljajić i direktor „Skijališta Srbije” Dejan Ćika potpisali su danas sporazum o izgradnji gondole u Beogradu, koja će spajati Kalemegdan sa Ušćem.

Sledeća faza je, kako je rekao gradonačelnik Radojičić, raspisivanje tendera, izrazivši pritom nadu da bi sama izgradnja mogla da počne do kraja godine.

Vrednost investicije je 15 miliona evra, odnosno oko 1,8 milijardi dinara, od čega će 600 miliona obezbediti grad, a ostatak Ministarstvo turizma.

Rok za izgradnju je 10 meseci, a nadležni kažu da bi, ako vremenski uslovi budu zadovoljavajući da se mogu izvoditi radovi, do kraja iduće godine gondola mogla da bude u funkciji.

Dužina trase je jedan kilometar, sama gondola imaće 25 kabina sa led rasvetom, klima, „vaj fajem”, kapaciteta 3.000 putnika na sat, koji će se prevoziti brzinom pet do šest metara u sekundi.

Radojičić je istakao da je to kapitalan projekat koji će doprineti daljem razvoju turizma u Beogradu, prenosi Tanjug.

Najviše gostiju u Beogradu iz Turske i Kine
U prvih osam meseci ove godine u Beogradu je naviše gostiju bilo iz Turske, zatim iz Kine, dok je na trećem mestu Iran, a zatim Nemačka, izjavio je danas ministar turizma Rasim Ljajić.„Nijedna od njih nije nam susedna zemlja, što je do pre nekoliko godina bilo nezamislivo”, rekao je Ljajić novinarima u Starom dvoru, gde je potpisan sporazum o izgradnju gondole u Beogradu.Ranije su, kaže, zemlje regiona imale primat.„Retko ćete naći neku destinaciju da ima ovakva tržišta koja su hiljadama kilometara udaljena i to nas obavezuje da nastavimo s projektima kako bi Beograd bio još atraktivnija turistička destinacija”, rekao je Ljajić.

Istakao je da je ove godine zabeleženo oko milion gostiju u prestonici i oko dva miliona noćenja, kao i da je ukupan prihod od turizma blizu 800 miliona evra, te da je procena da će ove godine na kraju prihod biti i milijardu evra.

„Ako želimo da zadržimo taj trend, koji kaže da je oko 15 do 20 odsto povećan prihod od turizma u odnosu na prošlu godinu, moramo i dalje ulagati u turizam”, rekao je Radojičić.

Dodao je da mnoge metropole imaju gondole i žičare koje povezuju njhove dvorce tvrđave ili stare građevine sa starim delovima grada, poput Budimpešte, Ljubljane...

Ministar Ljajić istakao je da je po procenama onih koji su radili na projektu period povraćaja uloženog novca 5,7 godina, što znači da će za manje od šest godina sva uložena sredstva biti vraćena.

„Sa ekonomskog stanovišta ovo je investicija koja je potrebna Beogradu i koja će se u relativno kratko vreme isplatiti”, rekao je Ljajić.

Kako je rekao, Beograd je lider srpskog turizma, koji posećuje 53 odsto, od ukupnog broja stranih turista koji dođu u Srbiju, kao i 51 procenat ukupnog broja turista. Izneo je podatak i da je u avgustu bilo čak 26 odsto veći broj dolazaka u Beograd, u odnosu na avgust 2017. godine, kao i 37 odsto više noćenja.

„To govori o značaju koji Beograd ima za turizam Srbije. Ali, ne možemo da budemo zadovoljni tim rezultatima, jer su potencijali veći”, rekao je Ljajić.

Ministar je podsetio da je započet i idejni projekat izgradnje ski staže na Alvali, dužine 525 metara i veštačkim osnežavanjem, te naveo da bi do maja naredne godine i početka nautičke sezone trebalo da budu završena izgradnja međunarodnog pristana u Zemunu i predpristana na Savi i Dunavu.

Kao važnu stvar za turizam Beograda izneo je i izgradnju zabavnog parka. „Imamo kineskog investitora koji je zakupio 5.000 kvadratnih metara hala na Beogradskom sajmu. Očekujemo za dva meseca da će početi sa radom taj zabavni park, a investicija je oko tri miliona evra. Biće to najveći park te vrste na Balkanu”, rekao je Ljajić.

Dodao je i da je preko potrebna i obnova centra „Sava”, jer je važno da Beograd ima takav kongresni centar.

Direktor „Skijališta Srbije” Dejan Ćika rekao je da se razmišlja da gondola uđe u sistem javnog prevoza.

Kada je reč o cenama karte, naveo je da bi ona trebalo da košta 2,5 evra, u dinarskoj protivvrednosti, za decu i 3,6 evra za odrasle.

Dodao je i da će polazna stanica biti na Ušću, kao i da će najverovatnije skejt park biti pomeren, ali da je predviđeno da polazna stanica bude na stubovima, pa će građani moći tuda da prolaze.


Komentari19
8235e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Momir
Ovo je zaista lepa vest za Beograđane i celu Srbiju. Gondola će ukrasiti naš lepi grad i omogućiti znatno brži prevoz građana na tom potezu. Pri tome, ne treba se osvrtati na zlurade komentare pojedinaca koji iz dobro poznatih razloga negiraju ovaj i slične velike projekte u Srbiji...
Dejan
Uništiše Kalemegdan,kakva gondola na starim zidinama,uzas.
Зоран Матејић
Невиђена бахатост и СРАМОТА!
Bane
Lepa pljuska za one levake koji su predlagali ovu ideju a mislili su da će da se voze DŽABE. E pa žao mi je gospodo, ali ovo nije GSP
zoran
A da se za te pare umesto gondole napravi jaca ograda na Pancevcu, pa da ljudi ne padaju sa mosta kao danas, na primer ?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja