subota, 07.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:08

Danska zabranjuje prodaju benzinaca i dizelaša od 2030.?

utorak, 02.10.2018. u 14:35
(Фото Пиксабеј)

KOPENHAGEN Danska je predložila zabranu prodaje novih automobila sa benzinskim i dizel motorima od 2030. godine i hibrida od 2035. godine.

Time su se danske vlasti pridružile međunarodnim naporima za promovisanje isključivo električnih vozila, koji imaju za cilj da se smanji zagađenje vazduha i uđe u ozbiljniju borbu protiv klimatskih promena, ocenjuje Rojters.

Danska vlada se prethodno našla na udaru kritika zbog povećanja poreza na električne automobile 2016. godine, što je prouzrokovalo da njihov udeo u prodaji novih vozila padne sa 3,0 procenta na gotovo nula odsto, prenosi Tanjug.

Međutim, sada je zacrtala da će slediti strategije koje usvaja sve više zemalja.

„To je velika ambicija koju će biti teško ostvariti, ali upravo zato moramo probati”, izjavio je danski premijer Lars Loke Rasmusen u parlamentu.

Britanija i Francuska su obećale da će zabraniti nove benzince i dizelaše od 2040. godine.

U Švedskoj, prodaja električnih automobila čini više od sedam procenata svih prodatih novih vozila, dok više od polovine novih automobila u Norveškoj čine električna ili hibridna vozila.


Komentari12
33bc4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

milan
Posle pet godina imacete jos uvek dobar auto sa unistenim baterijama. Kupicete baterije nove ili baciti auto. Cena baterija je bar jedna trecina cene novog automobila. Stanovacete na Julinom Brdu a najblizi prikljucak za struju bice na Starom Gradu.. Bice jos grdnih problema jel u neorganizovanoj i siromasnoj drzavi tehnoloske revolucije tesko se izvode....
ruska nafta
Da su se Srbi pitali ne bi bilo ni katalizatora, ni siguronosnih pojaseva, ni er-bega niti su potrebni elektro-automobili.
mm
Vec postoje i kamioni i avioni na struju. Jedan od proizvodjaca aviona na struju nalazi se u Sloveniji. Problem jeste snabdevanje, ali samo ako se on gleda iz ugla nekoga ko nije dobro informisan. Rokovi 2030 i 2040 su zadati upravo iz razloga sto je potrebno neko vreme da se razvije mreza snabdevanja. Solarna energija, geotermalna, energija vetra, itd. Ne razvijamo ih u dovoljnoj meri, jer bi velike sile na taj nacin izgubile na znacaju i oslabile sopstvene ekonomske sisteme i moc.
ZARIJE BULATOVIĆ
ala će biiti iznenadjenih kada shvate da baterije mogu trajati do 5 god, a posle mora da se kupi ceo komplet. njima pada kapacitet radile ne radile. biće more polovnih kola starih 4 godine, koji mogu samo u djubre. a kamioni koji ne idu na dizel su takođe san, ne rade dobro
Ljupco Andreev
A tek kad izracunaju da im elektricna mreza nemoze izdrzati da hiljade i hiljade automobila puni. A i struja ne pada sa marsa. Mora se nekako proizvesti.
Preporučujem 8
Ratko SPB
Do 2030 i jos vise do 2040 ta tehnologija ce da napreduje. Pre 10, a jos vise pre 20 godina bilo je tesko zamisliti da ce ovakvi automobili steci toliku popularnost...
Preporučujem 2
Prikaži još odgovora
Камион шестотон
Нешто је ведро у држави данској.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja