ponedeljak, 24.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 18:33

Kinezi jedini zainteresovani za gradnju podzemnih garaža

Na poziv za partnerstvo u izgradnji četiri podzemne garaže koji je krajem prošle godine raspisao grad javio se samo kineski „Šandong”. – Rok za potpisivanje ugovora 23. novembar
Autor: Dejan Aleksićsreda, 03.10.2018. u 12:41
Студентски трг биће локација за једну од гаража (Фото А. Васиљевић)

Ane bude žalbi i proceduralnih problema, četiri podzemne garaže grad će podići u saradnji sa kineskim „Šandongom”. Ova kompanija iz Azije, iako je bilo najava da je „mnogo zainteresovanih subjekata”, jedina je dala ponudu na poziv grada za partnerstvo u izgradnji četiri podzemne garaže – na Studentskom trgu, Trgu republike, u Kosovskoj (Vlajkovićevoj) i Fruškogorskoj ulici.

Komisija za sprovođenje ovog postupka ima rok do 23. oktobra da razmotri ponudu i da donese odluku o prihvatanju ili odbijanju. Ukoliko prihvati ponudu „Šandonga”, rok za potpisivanje ugovora o koncesiji je 23. novembar. Finansijski bi, kako je ranije ukazano, projekat koji se tiče četiri podzemne garaže trebalo da bude „težak” između 35 i 40 miliona evra. Koncesija će trajati 40 godina, a ovaj rok počeće da teče pošto se projekat finansijski „zatvori”.
Javni poziv za učestvovanje u postupku dodele koncesije za projektovanje, finansiranje, izgradnju, upravljanje i održavanje četiri podzemna parkirališta grad je raspisao krajem prošle godine. Prvobitno je bilo ukazano da će ishod poziva biti poznat do kraja februara, a onda je rok pomeren za proleće.

Kako je još prošle godine precizirano, grad će biti nosilac prava svojine nad garažama, a koncesionar će gradu naknadu plaćati u skladu sa dinamikom utvrđenom ugovorom o koncesiji. Ideja je da se izgradnjom ove četiri garaže obezbedi gotovo 1.900 novih parking mesta u centru grada, a da se centralna prestonička zona rekonstrukcijom pretvori u pešačku zonu. Garaže će biti potrebne jer će se posle rekonstrukcije izgubiti oko 1.000 parking mesta na zemlji. Kao još jedan od važnijih razloga za gradnju ovih garaža, nadležni su navodili to što se od 2000. godine do danas broj registrovanih vozila povećao za 40 odsto. Procene su i da će za četiri decenije broj stanovnika porasti za petnaestak odsto, a time i broj četvorotočkaša.
Odluka o javno-privatnom partnerstvu za podzemne garaže usvojena je krajem septembra 2017. na sednici Skupštine grada. Tadašnja opozicija kritikovala je da gradski čelnici ne iznose najpreciznije podatke o budućem broju parking mesta u centru grada. Zamerka je bila da, iako bi se izgradnjom ovih garaža dobilo između 1.800 i 1.900 mesta, s druge strane širenjem pešačke zone izgubilo bi se 1.200 parking mesta na ulici. Tako bi onda, isticala je opozicija, sveukupno bilo dobijeno svega nekoliko stotina novih parking mesta u centru.

Prema prvobitnim najavama, plan je bio da se četiri garaže izgrade do 2021. godine, ali pošto je bilo pomeranja rokova za javni poziv pitanje je koliko će to moći da se ispoštuje. Papirološki se najdalje otišlo sa dozvolama za garažu na Studentskom trgu. Građevinska dozvola za izgradnju javne podzemne garaže „Studentski trg” izdata je polovinom 2016.

Tražio se iskusni ponuđač

Neki od uslova ispostavljenih ponuđačima bili su da je u prethodnih pet godina, računajući od dana objavljivanja javnog poziva, ponuđač imao iskustva u izgradnji najmanje dve podzemne javne garaže, sa ne manje od 300 parking mesta po garaži, kao i da je imao iskustva u upravljanju nad najmanje tri garaže (svaka sa najmanje 200 parking mesta).

Uslov je bio i da ponuđač ima najmanje 15 miliona evra godišnjeg prihoda u svakoj od dve poslovne godine koje prethode godini u kojoj je objavljen javni poziv.

Kako stoji u pozivu, izabrani ponuđač će biti u obavezi i da nadoknadi 260.920 evra prestonici za troškove savetnika grada na ovom projektu.


Komentari3
e58a8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Јован К.
Испод Студентског трга постоји (у једном или више слојева) археолошко налазиште, а вероватно је потребно најпре испитати да ли је слично и испод Трга републике.
jeremija
Niko se ne javlja na tendere jer znaju da tu nema leba. Sve se unapred zna. Kako inače protumačiti "nezainteresiranost" besposlenih građevinaca?
tomkarlo
Nemaju kapitala, nemaju ni radnika, a nedostaju im i stručnjaci. Sva ona velika građevinska preduzeća iz perioda socijalizma su nestala, ostala su samo njihova imena.
Preporučujem 1

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja