petak, 22.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 03.10.2018. u 19:12

Nemačka vlada „skovala” plan za dizelaše

(Фото Пиксабеј)

Berlin – Koalicioni partneri u nemačkoj vladi složili su se da vlasnicima starijih dizel vozila, u gradovima u kojima je vazduh posebno zagađen, pruže mogućnost da biraju između podsticaja za kupovinu po sistemu „staro za novo” i nadogradnje hardvera za kontrolu emisije, pokazuju dokumenti u koje imao uvid Rojters.

Nakon maratonskih razgovora do duboko u noć, kako prenosi Tanjug, kancelarka Angela Merkel i lideri njenih koalicionih partnera objavili su da su se dogovorili o načinu za smanjenje zagađenja u gradovima, uz istovremeno izbegavanje nepopularne mere zabrane vožnje.

Mada vlada u prvoj informaciji nije iznela detalje dogovora, u dokumentu do kojeg je došao Rojters navodi se da su se nemački proizvođači automobila složili da ponude program „staro za novo” sa atraktivnim podsticajima ili popuste za vlasnike dizel vozila sa standardom emisije „evro četiri” i „evro pet”.

Ukoliko vlasnici modela „evro pet” budu želeli da nadograde hardver s takozvanim sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR) i ako je on dostupan i svrsishodan, nemačka vlada očekuje da proizvođači preuzmu na sebe te troškove, piše u dokumentu.

Troškove nadogradnje hardvera sa SCR sistemima kod dostavnih vozila i trgovačkih kombija vlada će subvencionisati do 80 odsto, navodi se u tom materijalu.

Prema zvaničnim podacima, u Nemačkoj ima 3,1 milion automobila sa „evro četiri” standardom i 5,7 miliona „evro pet” dizelaša, od ukupno 46,5 miliona automobila na nemačkim putevima, dodaje britanska agencija.

Komеntari5
de625
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Вукашин Јеленић
Морају да смање потрошњу горива,ако им Руси заврну славину америчка нафта ће бити скупља.Возила морају да нестану,јер прече је да главашима раде фирме,а оне су жедне нафте.А швапским возилама пала ионако квалитета.Незнам коме ће да продају те техничке грешке.Чак и неписмени Арапи возе само Тојоте.Недао ти бог да купиш швапски електрични аутомобил.То је највећа грешка коју финансиски можеш урадити.
Ognjan Sretković
a sledeće godine samo električni traktori i na pedale po selima i rekama.
dobro nam dosli
jos ako ima nekih radioaktivnih dizel automobila…pravo mesto je srbija.
Скерлић
Код нас би било обрнуто Влада би узимала 80%!
dzordz
dobar komentar. dobar!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja