subota, 30.05.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 03.10.2018. u 23:40 E. P.

Evropa zabranjuje štetno oglašavanje za decu

(Фото Пиксабеј)

Evropski parlament je usvojio direktivu koja bi trebalo da zaštiti decu od agresivnog reklamiranja. Ona zabranjuje oglašavanje duvanskih proizvoda u internet sadržajima za decu, a ograničava i oglašavanje alkohola i nezdrave hrane. Kako saopštavaju iz Odbora za zaštitu potrošača, oglašavanje upućeno deci mora biti u skladu s preporukama Svetske zdravstvene organizacije. Alkohol je najčešći štetni proizvod kojem su izložena deca, i to ona od 13 do 15 godina, jer se pojavljuje na slikama, u reklamama, video-igricama i slično.

Uz to, gotovo 40 odsto dece u uzrastu do 12 godina direktno je izloženo reklamiranju nezdrave hrane, a četvrtina njih školskog uzrasta su gojazna.

Švedska je, na primer, zabranila određene televizijske programe za decu mlađu od 12 godina, dok je Velika Britanija zabranila reklamiranje energetskih proizvoda s malom nutritivnom vrednošću.

U Evropi je gojazno više od polovine stanovnika, a veliki deo ih pati od bolesti povezanih s alkoholom. Države članice su smanjile sredstva za regulisanje reklamiranja s 2,9 na 1,9 odsto. Zato je i važno da se napravi kvalitetan zakonodavni okvir na nivou Evropske unije.

Direktiva potvrđuje ograničenja za reklamiranje na televiziji i uvodi nova za onlajn platforme poput „Jutjuba”. Oni maju obavezu da ukoliko imaju saznanje da sadržaj nije za decu, trebalo bi da ga učine nedostupnim.

Gledanje video-sadržaja na internetu je u velikom porastu, a deca do 12 godina ne znaju da prepoznaju reklamu u takvim sadržajima. Istraživanja pokazuju da pet odsto muzičkih videa promoviše alkohol, a 87 odsto dece i maloletnika ih pregleda po nekoliko puta.

Komentari6
52ba8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

citalac
Ovome treba dodati i vest: Srbija ozvanicila rijalitije i uvrstila ih u programe edukativnog sadrzaja. Cisto da se vidi gde smo mi. I to ne zbog toga sto su Srbi gluplji nego drugi narodi, nego zato sto imamo hajduciju a ne drzavu.
ljubica
Mi smo rijaliti uvezli iz te edukovane Evrope.
Dobrica Marković
Vidite šta je demokratija..ako je nešto štetno?! Ko te pita da oćeš il nećeš? Zabrana i kraj priče. A kod nas? Ako treba, nebo nek se sruši al rijaliti i sve drugo što je štetno, mora da bude i to još na nacionalnim frekvencijama.
Vlada
"Kupi mi,kupimi,kupi mi.."reklama jedne banke iz Vojvodine van svake pameti i ne da je stetno vec je treba zabraniti za sve uzraste!
coa
To se vama ne svidja reklama, nije štetna sama po sebi, nećemo cenzuru!
Nikola Kiric
Sve dok McDonald's ne uzme monopol na proizvodnju alkohola. Onda ce da se skine s liste losih proizvoda

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja