nedelja, 17.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:13

Oktobar je crni mesec za saobraćaj

U tekućem mesecu prosečno se registruje 109 saobraćajnih nesreća dnevno, dok se u januaru i februaru, u proseku dogode 82 u toku dana
Autor: Dušan Teleskovićponedeljak, 15.10.2018. u 16:17
У готово истовременим несрећама на ауто-путу код Јагодине настрадало је девет особа (Фото Танјуг/Д. Аничић)

Vozači moraju da vode računa o šest stvari kada se nađu u jakoj magli, poput one od utorka kada je na auto-putu nastradalo devet osoba, a 35 njih je lakše ili teže povređeno. Jasmina Milošević, vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja (ABS), za čitaoce „Politike” navodi savete za bezbednu vožnju po magli.

„Prvi savet je da se uključe sva četiri migavca. Drugi je da se smanji brzina, odnosno da se prilagodi uslovima puta, ali i sposobnosti vozača. Treći se odnosi na uključivanje maglenki onih vozila koja imaju ta svetla, a oni koji ih nemaju ne treba nikako ne uključuju duga svetla, jer ona smanjuju vidljivost i stvaraju takozvanu belu zavesu. Četvrti savet odnosi se na održavanje bezbednog rastojanja između vozila. Potrebno je takođe da vozač isključi ili utiša sve elektronske uređaje koji mogu da ga ometaju i da se koncentriše na vožnju, a poslednji savet se odnosi na vožnju što bliže desnoj ivici puta”, objašnjava Jasmina Milošević.

Ona navodi zvaničnu statistiku prema kojoj je oktobar u Srbiji najkritičniji mesec u kojem se dešavaju saobraćajne nesreće. Za njima slede decembar i septembar, dok se najmanje nesreća dešava u januaru i februaru.

„U proseku, u oktobru se registruje 109 saobraćajnih udesa dnevno, dok se u januaru i februaru, u proseku dešavaju 82 nesreće na dan. Oktobar je najkritičniji mesec i kada je reč o udesima sa nastradalim osobama u kojima učestvuju teretna vozila”, kaže Miloševićeva.

Ona dodaje da najviše osoba pogine u avgustu, a zatim u septembru i oktobru. Najmanje nastrada u februaru i martu. U najnebezbednijim mesecima, u proseku pogine oko 60 osoba mesečno, za razliku od februara i marta kada nastrada oko 35. Najviše povređenih ima u periodu od jula do oktobra.

„U jesenjim mesecima dolazi do povećanja stradanja pešaka i traktorista. Pešaci najviše smrtno stradaju u jesen, u novembru i decembru, dok traktoristi u oktobru. Dolazi do smanjenja pogibije motociklista i mopedista, jer i manje učestvuju u saobraćaju”, kaže Miloševićeva.

Iako je prošla nedelja bila crna na srpskim putevima, statistika je zabeležila da se dogodilo manje saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom ukupno u ovoj godini. Miloševićeva navodi da je od 1. januara do 8. oktobra registrovano smanjenje od osam odsto u odnosu na isti period prošle godine. Što se tiče povređenih, zabeleženo je da je 500 ljudi manje povređeno nego u 2017.

„Samo u septembru ove godine, imamo smanjenje poginulih mladih od čak 61 odsto, nije bilo smrtnih stradanja traktorista i ukupno je osam manje nastradalih pešaka bilo u odnosu na prošli septembar”, kaže Jasmina Milošević.

Osim nesreće na auto-putu kod Jagodine gde su učestvovala i teretna vozila, istog dana se kod Svilajnca dogodio udes u kojem su poginule četiri osobe. Za izazivanje ove nesreće, osumnjičen je vozač kamiona. Jasmina Milošević navodi da oko četvrtine svih poginulih, nastrada upravo u sudarima sa teretnim vozilima.

Prema statističkim podacima od svih udesa u kojima učestvuju teretna vozila, 85 odsto nastradalih nije bilo u njima. Takođe 72 odsto povređenih u nesrećama s kamionima nije putnik ili vozač teretnog vozila.

„Ovakvi podaci ukazuju na to da, zbog njihove velike mase, u slučaju sudara kamiona i drugih vozila ili pešaka, postoji veća verovatnoća da nastanu smrtne ili teške posledice, nego što bi to bio slučaj ukoliko bi umesto kamiona učestvovala neka druga kategorija vozila. Bez obzira na te podatke, ne znači da krivica uvek leži na vozačima kamiona, već se često dešavalo i da drugi učesnici u saobraćaju doprinesu izazivanju saobraćajne nesreće”, zaključuje Miloševićeva.

Opasnost od kamiona

Svega 39 odsto vozača kamiona koristi sigurnosni pojas. U naselju, 28 odsto njih prekoračuje dozvoljenu brzinu, dok 42 odsto to radi van naselja. U naselju i na putevima van naselja, oko 10 odsto vozača kamiona koristi mobilni telefon za vreme vožnje.


Komentari3
7205d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ВлаДо
Из имена Агенција за безбедност саобраћаја и из изјава Милошевићеве неки наивко би помислио да је тој агенцији најпре стало до безбедности.Онај који је имао проблема са регистрацијом аутоприколице и тестирањем куке за вучу приколице схватиће да је то агенција за отимање пара.То им је главни посао а прича о безбедности реклама.
MK
A sta cemo sa onima koji ljude gaze na pesackim prelazima.
Сима
Људи гину на путевима а агенција за безвредност саобраћаја брине око атестираних и неатестираних фолија , хомологација , рока трајана прве помоћи , итд ... Они су ту да отимају паре , а не да раде оно што им има сугерише да требају да раде . Директор им маркетинг искуства , то ће веома да помогне .

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja