utorak, 12.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:03

Mihajlović: Gradnja Moravskog koridora počinje polovinom 2019

Autoput dužine 110 kilometara prolaziće kroz deo centralne Srbije u kojem živi oko 500.000 ljudi, a gravitira skoro milion. Moravski koridor će povezati drumski Koridor 10 sa Koridorom 11.
ponedeljak, 15.10.2018. u 17:36
Фото Танјуг - Кабинет потпредседнице Владе Србије - М. Мирчетић

Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović potpisala je danas sa američkom kompanijom Behtel Memorandum o razumevanju i saradnji na projektu izgradnje Moravskog koridora, to jest autoputa Pojate - Preljina i najavila da bi radovi, nakon potpisivanja ugovora, mogli da počnu polovinom 2019.

„Autoput dužine 110 kilometara prolaziće kroz deo centralne Srbije u kojem živi oko 500.000 ljudi, a gravitira skoro milion. Moravski koridor će povezati drumski Koridor 10 sa Koridorom 11. Vrednost investicije u izgradnju ovog auto-puta je oko 800 miliona evra i uključuje i telekomunikaciono opremanje i regulaciju reka. Naše očekivanje je da bi radovi mogli da počnu u 2019. godini”, rekla je Mihajlović.

Potpisivanju je prisustvovao ambasador SAD u Srbiji Kajl Skot i v.d. direktora Koridora Srbije Zoran Babić.

Memorandum u ime kompanije Enka, pošto je u pitanju konzorcijum Behtel-Enka, potpisao je predsednik kompanije Mehmet Tara.

Mihajlović ističe da je danas potpisan memorandum, što je prvi dokument o realizaciji ovog projekta, posle dve godine rada na njemu, a da bi do kraja januara 2019.

Mihajlović je rekla da su naredni koraci u realizaciji projekta izrada akcionog plana, kompletiranje projektno-tehničke dokumentacije za središnju deonicu i zajednički rad na pronalaženju modela finansiranja.

„Kroz ovaj projekat Srbija ne dobija samo autoput, dobija i znanje, jer je Behte jedna od najboljih kompanija u svetu u ovoj oblasti, koja zna kako se upravlja projektima i kako se izvode radovi na ovako velikim projektima”, rekla je Mihajlović.

Dodala je da je osnov za potpisivanje memoranduma sporazum između Vlada Srbije i SAD u oblasti infrastrukture, koji je potpisan u septembru.

Mihajlović je zahvalila i Koridorima Srbije na dobroj saradnji na tom projektu dodajući da ima još dosta posla.

Mihajlović je dodala da će Srbija, kao i za svaki veliki i vredan projekat, obezbediti državne garancije za njegovu realizaciju.

Ambasador SAD je rekao da potpisani memorandum predstavlja prvi plod sporazuma koji je potpisan u oblasti infrastrukture između Vlade Srbije i SAD.

„Želeo bih da vidim više američkih kompanija na srpskom tržištu, a sa Behtelom u Srbiju dolazi jedna od naših najboljih kompanija, poznata po kvalitetu projektovanja i izvođenja radova”, rekao je Skot.

Ambasador SAD je rekao da su Srbija i ta zemlja prvi sporazum potpisale još pre oko 140 godina i ticao se uvoza i izvoza šljiva.

Skot je naveo da je Behtel poznata kompanija po kvalitetu i inovacijama i da će Srbija ne samo dobiti dobar autoput već i 'digitalni koridor' koji će doprineti razvoju zemlje.

Kako je rekao, Behtel je poznat i po tome što može da zaokruži ceo životni ciklus projekta.

Skot je rekao da Behtel, takođe, kao i ruske i kineske kompanije može da ponudi i finansiranje projekta pošto je reč o globalnoj kompaniji koja ima pristup različitim izvorima finansiranja.

Dodao je da SAD, takođe, ima svoju Eksim banku.

Potpredsednik kompanije Behtel Šon Keni, koji je u ime američke kompanije potpisao memorandum je rekao da će za izgradnju autoputa biti potrebno oko dve i po godine.

„Veoma nam je drago da smo potpisali danas memorandum u vezi s realizacijom projekta izgradnje Moravskog koridora. Radujemo se saradnji sa našim partnerima u Srbiji i očekujemo uspešnu realizaciju projekta”, naveo je Keni.

Moravski povezaće opštine Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak, u kojima živi blizu 500.000 stanovnika.

Autoput će proći i pored 10 popularnih banjskih destinacija, od kojih je najveća Vrnjačka banja, 20 manastira Srpske pravoslavne crkve i šest planinskih centara. Mihajlović i ambasador SAD su u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i ministra trgovine SAD Vilbura Rosa, potpisali 6. septembra Memorandum o razumevanju između Srbije i SAD u oblasti infrastrukture.

Taj sporazum je omogućio za mnogo veće angažovanje američkih građevinskih i svih drugih kompanija u Srbiji.

Ministar trgovine SAD Vilbur Ros je tada ocenio je da je Srbija dobro mesto za investicije.

Kompanije iz SAD u Srbiji trenutno zapošljavaju više od 16.000 radnika, dok više od 200 kompanija okupljenih u Američkoj privrednoj komori zapošljava oko 100.000 naših radnika.

  

 

 

 


Komentari11
9fdc5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Draskone
Tenderi očigledno za nekog važe a za nekog ne važe. To kao što se vidi zavisi od vlade i onoga što oni znaju da su nekom obećali iz samo sebi znanog razloga.
dzordz
ako se dobro secam ta deonica je ugovorena sa kinezima jos mozda 2012. ok, nije protpisan bas ugovor. ali im je javno `data` na pripremu i izvodjenje. ocito je da mi nemamo pare za to, ali ko ima???
Момо
Дивно, Олбрајт и Кларк поново у Србији. Схватам да су добили посао на КиМ под албанском управом, за коју су се борили, али да граде у долини Западне Мораве? . . .
mika
Zvuči čudno ali jedan tako mala i osiromašna zemlja sa toliko kilometara auto puteva. Amerikancima treba i auto put Niš - Priština koji je zacrtan još 1999 ( odmah posle rata). Radi se i od Batočine prema Kragujevcu do.. Dobro je i lepo je imati dobru i savremenu infrastrukturu ali sve to košta... a sa druge strane imamo sela i zaseoke, imamo lokalne puteve imamo gradske ulice gde su putevi " rupa do rupe" ili ih uopšte nema
Gavro
Behtel Enka je pun naziv firme. Inace vlasnik je turcin poreklom iz Skoplja, a iza njih stoje Vesli Klark i Medlin Olbrajt tj. uzimaju ogromnu proviziju za dogovorene poslove u ovom regionu. Oni dobijaju poslove bez tendera kao sto je slucaj i ovde. Izgrsdili su put Tirana Pristina, grade trenutno Pristina Skoplje. Niko im se ne mesa u finansije nit imaju bilo kakvu kontrolu. Bar je tako na KiM, mesecno bar dva puta prodjem gde grade il gde su gradili. Lokalne podizvodjace crpe do krajnjih granica. Kamen koji im treba za nasipanje uzimaju iskljucivo od politicara koji su vlasnici parcele za explotaciju kamena. To je dill i niko nece imati uvid koliko stvarno kosta kilometar puta.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja