sreda, 11.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:55

Isečena lokomotiva prebačena u garažu „Plavog voza”

Nedavno opljačkani i teško oštećeni muzejski rariteti prebačeni su iz depoa Ložionice
Autor: Branka Vasiljevićčetvrtak, 18.10.2018. u 13:37
Пребацивање локомотива био је веома сложен и компликован процес (Фото „Железнице Србије ад”)

Lokomotive „Pula” iz 1864. godine  i „Presek”, odnosno „učilo”, koje su nedavno bile meta vandala u prostoru Ložionice u blizini mosta „Gazela” premeštene su na bezbedne lokacije. Na taj način ove dve raritetne lokomotive koje su pravi biser među eksponatima Železničkog muzeja Beograd najzad su sklonjene od ruku lopova. Na sigurnom u garaži kraj „Plavog voza” sada je lokomotiva „Pula”, dok se „učilo” nalazi u dvorištu Železničkog integralnog transporta.

– Zahvaljujući zajedničkom angažovanju Železničkog integralnog transporta (ŽIT-a) i ostale tri kompanije železničkog sektora, lokomotive su izmeštene na bezbedno mesto i pod stalnim su nadzorom. Posao je obavljen krajem septembra. Lokomotiva JŽ 44-004, takozvana „Pula”, premeštena je u garažu „Plavog voza”, gde je pod dvadesetčetvoročasovnim nadzorom, a lokomotiva JŽ 151-012 – „Presek”, nalazi se u dvorištu Železničkog integralnog transporta i takođe je pod stalnim video-nadzorom – kažu u „Železnicama Srbije ad”.

Iako je na otvorenom, lokomotiva „Presek” je pokrivena ceradom koja je štiti od padavina. Jedan deo strugova i bušilica koji su se nalazili u depou, a „očerupani” su prilikom pljačke, takođe su izmešteni. Za oštećene bušilice oformljena je stručna komisija koja trenutno procenjuje nastalu štetu i treba da predloži dalje mere zaštite, navode u „Železnicama”.

Izmeštanje parnjača obavio je Železnički integralni transport, zavisno preduzeće „Železnica Srbije ad”. Oni su obezbedili kompletnu mehanizaciju i prateću opremu, uz pomoć stručnih službi ostalih preduzeća železničkog sektora.

– Prebacivanje lokomotiva bio je veoma složen i komplikovan proces koji je iziskivao sistemski pristup i saradnju svih institucija pod čijom su nadležnošću eksponati, kao što je Muzej nauke i tehnike, pod čijom ingerencijom je Tehnička zbirka. Kompletan proces izmeštanja lokomotiva obavljen je u strogo kontrolisanim uslovima, uz poštovanje muzeološke prakse i u skladu sa Zakonom o kulturnim dobrima, a pratili su ga kustosi Železničkog muzeja i kustos i konzervator Muzeja nauke i tehnike – kažu u „Železnicama”.

Predstoji konzervacija lokomotiva, a budući da su u pitanju veoma značajni eksponati naše tehničke kulturne baštine, „Železnice Srbije” traže specijalizovana preduzeća koja su sertifikovana za obavljanje konzervatorskih radova.

Pljačka depoa u kome su se nalazile lokomotiva „Pula” i lokomotiva „učilo”, koja se nekada koristila kao pokazna da bi budući železničari bili upoznati kako radi parni sistem, primećena je 31. avgusta. Tada je jedan od radnika obilazio bivšu ložionicu i primetio petnaestak ljudi kako se vrzmaju po depou i seku eksponate. On je obavestio policiju. Lopovi su u međuvremenu uspeli da iznesu neke eksponate, a neke su trajno oštetili. Odneto je pet strugova, dve vertikalne bušilice i ručno izrađen vagon. Upropašćene su lokomotiva „Pula”, starija od železnica u Srbiji, i lokomotiva „učilo”.

Posle ove priče koju su objavili svi mediji sprovedena je istraga i zbog ove teške krađe Ministarstvo unutrašnjih poslova 12. septembra privelo je pet osumnjičenih osoba.


Komentari6
f993c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

a gde je ostatak?
Kako to ne pronadjoste gde su isečeni delovi ove mašine, to su ogromni komadi, morali su biti vidni, ili se niko ne usudjuje da stane na put otkupljivačkoj mafiji?
Lopovima nije ništa komplikovano, a nama je komplikovano i čuvanje
Ako vam je slozen posao pogledajte kako su to Slovenici uradili sa mnogo većom parnm lokmotivom serije 33 u Vojnom muzjeu u Pivki. Malu parnu lokomotivu tzv. Baba Milku smo dva puta uNišu prebacivali i nije nam bilo "složeno i komlikovano".
вујица
Ваљда је довољно више од месец дана када су ови лопови приведени,да се њихова имена и њихових вођа појаве у штампи.посебно ми је интересантно где се налазе украдене машине и поменути вагон.Да ли су исечени у старо гвожђе или неко са њима стиче капитал!!???
geras
objaviće imena lopova kada ih stvarno uhvate - znači nikad . ovo je samo , po mišljenju najvećeg naprednjačkog vizionara , najelegantniji način da se iz bgnah20, a radi lepšeg pogleda budućih stanara , pored železničke stanice, mosta u najavi iznese i ta stara , zarđala lokomotiva .
Preporučujem 8
Панта Овдашњи
Нас интересује да ли су ови људи кажњени за пример или су и ону у кућном притвору по годину дана као и онај свештеник што је шверцовао дрогу. Има ли неког нормалног у Србији да обелодани име судије који је дао потенциојалном убици деце, па још свештенику, овакву казну која чак стимулише наркоманију и криминал !?
Zaharije
"Пребацивање локомотива био је веома сложен и компликован процес који је изискивао системски приступ и сарадњу свих институција" - ako nam je prebacivanje lokomotiva komplikovan proces, dobro je da se ne bavimo njihovom proizvodnjom.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja