petak, 19.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 18:18

I šesti MIG iz Rusije stigao u Srbiju

četvrtak, 01.11.2018. u 12:01
(Фото Танјуг/З.Ж.)

Šesti ruski lovac Mig-29, koji je prošao generalni remont u Rusiji, sleteo je na vojni aerodrom Batajnica, ekskluzivno saznaje Sputnjik.

„Dvadesetdevetku” srpskog RV i PVO, evidencijskog broja 18201, u Beograd je dopremio strateški transportni avion An-124 „Ruslan”.

Mig-29, koji je danas stigao u Srbiju, prethodno je prošao generalni remont u 121-om avioremontom zavodu u Rusiji.

Podsetimo, avion je isporučen Srbiji u oktobru prošle godine, a nakon završenih carinskih procedura vraćen je na remont u Rusiju, navodi Sputnjik.

Srbija je dobila šest „migova-29”, u okviru vojno-tehničke saradnje sa Ruskom Federacijom.

Kako navode izvori Sputnjika, konkretno ovaj Mig-29 je proizveden 1989. godine, u varijanti 9-13, koja je nešto naprednija od one koju je jugoslovensko Ratno vazduhoplovstvo primilo u periodu 1987/1988.

 


Komentari42
0d277
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

boro
Glavni argument protivnika nabavke ovih migova je da su zastareli i istroseni. Ajdemo redom Svi tipovi aviona koji su nas bombardovali 1999 jos su osnovni borbeni avioni u armijama drzava koje su nas bombardovale .mig 29 je 1999 bio po kvalitetu u rangu sa avionima koji su nas bombardovali Neka mi kriticari kazu kako je on danas zastareo u odnosu na te njihove avione. Posle bombardovanja 1999 u svetu su se pojavila samo 4 nova aviona kje imaju 3 super sile u simbolicnom broju. Sto se tice istrosenosti i sigurnosti mogu kriticarima reći. Pa avin je masina i nema on rok trajanja kao mleko ili sir nego broj sati leta odnosno koliko je korisćen. Kako kriticari znaju da je istrosen ako neznaju koliko sati je preleteo. Ili mozda znaju podatke koji su vojna tajna ruske armije. I na kraju kako je odrzavan. Pa prosao je generalni remont. A usavrsen onoliko kolilo je bilo para.Kriticari u stvari kazu da nam ne treba vojsku kako bi u nasu zemlju dosle tuđe vojske koje oni zeljno cekaju.
Matija Soskic
Svojim svakodnevnim pisanjem o vojsci i naoruzanju Srbija se ocigledno trudi da utera strah u kosti susednim zemljama.
Данило
"Нисам толико богат да купујем јефтине ствари", јеврејска пословица. Шта све ово нама треба? Купимо два нова, уместо ових старудија за које никад нисмо сигурни, ако узлети хоће ли слетети. Ми смо мала земља, нама је довољано само два ловца пете генерације да прате цивилне авионе и ваздушне луке "Никола Тесла" будуће највеће транспортне луке југо- источне Европе. Нама треба 300 модернизованих галебова и орлова. Уместо да дајемо паре "Фијат" и осталим страним инвеститорима на грбачи Владе. Имамо традицију, имамо умове, зашто да иду вани? То нису авиони да некога нападамо у Африци, али ниско лете и звери су. Коритом логике и два лоша убише Милоша, комшија мора бити добро луд па кренути на Србију, триста авиона је цифра. Док се "Биг брадер" покрене њега нема. Да се не лажемо, Данило је за НАТО, али ми и тада морамо модернизовати ове наше балканске "звери "Шта ако се НАТО распадне? Шта ако се НАТО не распадне и у њега уђе Русија. О свему морамо мислити на овој ветрометини.
Nikola
Starudija? Pogledajte kada su proizvodeni americki avioni koje oni jos uvek koriste pa onda pisite o 'starudijama'. Ako imate para slobodno kupite ne 2 vec 22 nova niko vam ne brani. Sto se tice Orlova, odakle nama 300 Orlova? Za 10-15 god. imacemo problem i sa odrzavanjem postojecih 30ak Orlova, jer necemo imati delova za njih. Realnije je da se za 10-15 godina sa nekom prijateljskom drzavom pokrene proizvodnja novog jurisnog aviona, nesto slicno kao 'onomad' kada smo sa Rumunima radili na Orlu.
Preporučujem 4
Beogradjanin Schwabenländle
За сада, један аероплан- 29 осврта. Шта нам доносе надолазећи дани ?
Bane Vanga
Koliko ja shvatam, avion je iz Rusije u delovima dopremljen ovde, zatim sastavljen, vracen u rusiju (odleteo, odvezen?), tamo modernizovan i dovezen (sastavljen, rastavljen?) u Ruslanu. Da li je bilo logicnije da ih modernizuju tamo pa tek onda da ih dovezemo, a ne da trosimo vreme i novac na vozanje tamo-ovamo? Ili nesto nisam razumeo?
Dejan
Bane, Politika druze, kod nas nista ne moze da prodje bez uplitanja politike, pa tako i nabavka aviona. I samo da te ispravim, avioni nisu dosli u delovim vec citavi, sa skinutim krilima jer drugacije ne bi stali u transportni avion. Te price kako su avioni stigli u delovima uglavnom plasiraju oni koji pojma nemaju kako se kupcu isporucuje avion ili helikopter posto se i helikopteri isporucuju na isti nacin.
Preporučujem 5
Milos Petrovic
Samo jedna ispravka - nisu modernizovani nego remontovani. Vraćeni na ispravno stanje po specifikaciji iz 1988. godine. To ipak jeste vredan poklon, a sto je modernizacija iszotala - nije pitanje za darodavce. Mada, i da jeste modernizovano - 6 starih aviona ne čine ratnu avijaciju ( ali za "air policing" su ok)
Preporučujem 33
Prikaži još odgovora

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja