petak, 14.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:34

„Boemska rapsodija” bez uzbuđenja

Film o Frediju Merkjuriju, uprkos ne baš pohvalnim kritikama, puni bioskopske sale širom sveta
Autor: J. K.subota, 03.11.2018. u 14:02
Сцена из филма (Фото АП)

Kako nešto može da bude zabavno, iako i nije dobro – primer je novi biografski film o slavnom britanskom pevaču Frediju Merkjuriju i sastavu „Kvin”, „Boemska rapsodija”. Tako bi, bar, moglo da se kaže ako se sumiraju kritike ovog filmskog ostvarenja koje su proteklih dana osvanule u svetskim medijima.

Više od 12 godina kolege pokojnog Merkjurija iz benda „Kvin” planirale su ovo filmsko ostvarenje. Najveći problem je bio, kako je priznao gitarista sastava Brajan Mej, naći glumca koji će dočarati Fredija, s obzirom na vrlo distinktivnu pojavu i imidž frontmena benda. Kada su konačno došli do američkog glumca Ramija Maleka problem je, naizgled, bio rešen. Ali, iskrsle su druge prepreke. U sred snimanja filma reditelj Brajan Singer napustio je projekat, a režiju je „dovršio” Dekster Flečer.

Autori su se odlučili da pokriju samo delić rada britanskog sastava i njenog lidera – naime film prati karijeru grupe od osnivanja 1970, do čuvenog nastupa na globalnom spektaklu „Lajv ejd” koji je održan 1985. godine. Dobro znane kontroverze vezane za život Merkjurija i njegov tragičan kraj ovde se maltene ne pominju. Pevač je, podsetimo, preminuo 1991. godine, i to samo 24 sata nakon što je priznao da boluje od side. Otuda se i najveće zamerke filmskih kritičara, ali i publike, bar na internetu, odnose na scenario, tačnije na to da je „bezbedan”.

Bi-Bi-Si film ocenjuje „sasvim adekvatnim”, uz opasku da je „moglo da bude i gore”, a „Njujork tajms” je daleko oštriji, nazivajući ga „baroknom mešavinom trtljanja, misticizma i melodrame, koji kao da je pravljen za zaborav”. „Konvencionalno, ali zabavno”, piše „Vašington post”; „Forbs” ga tumači kao „homofobičnu biografiju”, dok je za „Gardijanovu” kritičarku „ravan i neuzbudljiv”.

S obzirom na to da se većina kritičara slaže u oceni da je Rami Malek kao Merkjuri svetla tačka ovog ostvarenja, „Varajeti” se sasvim logično pita kako onda „Boemska rapsodija” nije bolji film?

Uprkos ne baš pohvalnim kritikama, publika širom sveta hrli u bioskope. U Velikoj Britaniji „Boemska rapsodija” je najgledaniji film, a „Holivud riporter” predviđa da će ovog vikenda u Americi Merkjurijeva biografija biti najveći blokbaster sa zaradom od četrdesetak miliona dolara.

Film, nazvan po jednom od najvećih hitova britanskog benda „Bohemian Rhapsody”, već dva dana je na repertoaru naših bioskopa, a večeras će se u Kombank dvorani u Beogradu, osim projekcije ovog ostvarenja, pred posetiocima naći i grupa čija je misija da muziku „Kvina” održi u životu. Osnovan 2006. godine sastav „Queen Real Tribute”, koji će nastupiti u ovoj dvorani, vrlo brzo se nametnuo kao jedna od najboljih u nizu „imitatorskih” grupa. Posle svirki po istočnoj Evropi, usledilo je stotine koncerata širom sveta, pa čak i u Brazilu, gde su ih proglasili najboljim bendom koji odaje počast „Kvinu”!