petak, 16.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:06
POTROŠAČ PITA

Šta kada trgovac odbije reklamaciju?

ponedeljak, 05.11.2018. u 14:10
(Фото Пиксабеј)

Šta da radim ako mi je odbijena reklamacija za obuću? Trgovac odbija da prihvati prigovor iako su se dečje patike, i to relativno skupe, rašile posle samo mesec dana nošenja.

U poslednje vreme većina trgovaca ima ugovore s nekom od akreditovanih kuća za veštačenje kako bi bili sigurniji u odluku koja je doneta povodom reklamacije. Trgovac, naravno, može i bez navedenih veštačenja sam donositi odluku o reklamaciji, jer za tzv. saobraznost robe ugovoru odgovara upravo trgovac.

Nigde se u zakonu ne navodi obaveza trgovca da ima ugovor s nekom od ovih kuća, pogotovo što su i njihove odluke na sudu podložne obaranju. Prvi korak nakon odbijanja reklamacije jeste da uložite prigovor na reklamaciju. Napominjemo da trgovac nije u obavezi da opet prihvati prigovor, ali većina trgovaca ne pravi problem da se uloži žalba i izvrši ponovno veštačenje jer se ne slažete s prvobitnom odlukom. Ukoliko i nakon toga niste uspeli pozitivno da rešite reklamaciju, možete uraditi veštačenje o svom trošku u nekoj akreditovanoj kući za veštačenje, i na taj način dokazati da je obuća nekvalitetna.

Odgovara Centar za zaštitu potrošača Srbije


Komentari7
94f32
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Gaspar Von-Alapic
U svim zemljama zapada normalno je da se moze kupljena roba vratiti uz prilozeni racun.Trgovci rjetko kada pitaju razlog,a roba se moze vratitit iz bilo kojeg razloga,a ako je neki nedostatak ondase raca bez suvisnih pitanja.Razlog ovakov ponasanja sigurno nije ljubav prema kupcu nego prema novcu kupca tj da se kupac zadrzi,cak kupac ponekad se obesteti u vidu dikaunta, ako seprimjenjuju neke negativne stvari sa zapada ponekad bi se trebale primjerniti i pozitivne.
Стефан Стојановић
Пиши пропало. Али држава би требало да утиче на ову појаву на други начин - тиме што би спречила монопол и олигархију која влада у овој земљи. Јер да нема тог монопола, трговци би се трудили да придобију сваког купца, односно да не изгубе ниједног, па би му вратили новац или заменили робу са смешком. А овако им је свеједно - тај купац чију су рекламацију одбили свакако ће се опет вратити, јер нема или има мало избора.
David Pravnik
Ako trgovac nece da se ponasa kao trgovac, vec kao lopov, onda se trgovcu oduzme licenca na rad u trgovini za tri godine i plati kaznu za celu transakciju.
Драган
Одговор ЦЕПС-а овом потрошачу и другима који имају сличан проблем није коректан. Потпуно је занемарена могућност вансудског поступка у решавању потрошачких спорова уз подршку удружења потрошача, који успева скоро 80 посто.
Zoran
Ne svidja vam se liberalni kapitalizam. Hocete da vam drzava odredjuje sta smete da vratite, a ne kompanija. A sta sam ja robe vratio i to samo na rec da mi se ne svidja, ne smem da zamislim. Da je meni neko toliko vracao, ja bih mu zabranio da od mene bilo sta kupuje.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja