subota, 17.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:54

Vučić: Razumeo sam poruku SPC ali ne menjam mišljenje

četvrtak, 08.11.2018. u 11:57
Председник Србије Александар Вучић (Фото Танјуг - Д.Г)

HELSINKI - Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je razumeo poruku Srpske pravoslavne crkve o kosovskom pitanju, ali da ona neće promeniti njegovo mišljenje.

Vučić je novinarima u Helsinkiju, komentarišući stavove SPC da se suverenitet Srbije na KiM ni po koju cenu ne može dovesti pod znak pitanja i na svaki način mora očuvati, rekao da je dobro shvata da su državi vezane ruke.

„Razumeo sam poruku, ali to neće promeniti moje mišljenje, iako itekako dobro shvatam da su državi apsolutno vezane ruke i da ne možete ništa da uradite, sem da slušate ideje koje su mnogo toga lošeg donele našoj zemlji”, rekao je Vučić.

On je rekao da su za njega ljudi i njihova bezbednost i sigurnost najvažniji.

„Ako neko kaže da mi treba da imamo puni suverentitet, znači da treba da uvodimo vojsku, policiju, da kontrolišemo Kačanik, Štimlje, Glogovac i Srbicu jer to je značenje tih reči. Ja se plašim da je to suviše neodgovorno i da bi koštalo Srbiju toga da izgubimo još tri miliona ljudi koji bi napustili našu zemlju”, rekao je Vučić i dodao da sa tim neće da se kocka.

Predsednik je istakao da nikada ni na koji način nije uvredio bilo koga u crkvi i da ga pogađa njihovo loše mešanje u politiku.

„Ne mogu da kažem da sam fanatični vernik, ali sam vernik srpske crkve i njihovo loše mešanje u politiku naravno da me pogađa, ali ja ću samo jedan njihov argument da analiziram i neću da im odgovaram na način na koji se neki od crkvenih velikodostojnika obračunavaju sa mnom i sa ljudima koji misle drugačije od njih”, rekao je Vučić i nastavio:

„Kažete da čuvamo puni suverenitet. Moje pitanje za vas je - a koji suverenitet? Znate li šta čini suverenitet, znate li šta čini jednu državu? Teritorija, narod, vojska, policija... a šta od toga mi imamo na KiM”?

Vučić je upitao jesmo li imali puni suverenitet i 1981. i 1991. godine i šta nam je ostalo od onoga što smo imali posle 1999. godine.

„Šta nam je ostalo posle priznanja nezavisnosti? Gde nam je vojska na KiM, gde nam je policija, gde nam je narod? Koju teritoriju kontrolišemo mi? Kako i šta da čuvamo”, upitao je Vučić.

Naveo je da Srbija na KiM ima formalni teritorijalni integritet i šest do sedam odsto ljudi na KiM o kojima država mora da brine.

Kako je dodao, ono što će svakako da radi to je da će da čuva srpski narod na KiM i da mu pomaže.

„Time što ćete se truditi da jasno pokažete da ne želite bilo kakav kompromis, ni po koju cenu i nikada plašim se da nećemo imati oko čega kompromise da pravimo jer nas je neodgovorna politika dovela u takvu situaciju”, rekao je predsednik Srbije.

Vučić je SPC poželeo sve najbolje i uspešne sabore i dodao da ne može da se saglasi sa njihovim stavovima.

„Ali oni su mnogo moćniji od mene. Ja uostalom ne mogu ni na koga da bacim anatemu kao što su neki od njih na mene već nekoliko puta bacali. Samo razmišljam o tome šta je važno za budućnost i šta će da očuva naš narod”, rekao je Vučić.

On je crkvene velikodostojnike upitao šta neki od njih rade sa onima koji su postavili „granice između Srba i Srba” i što se slikaju sa onima koji su postavili granice na Jarinju i Brnjaku.

„Što to radite, što se ne izvinite srpskoj javnosti za to? Sa onima koji su srušili i ono malo suvereniteta što smo imali 2009. i 2010. godine. Što se slikate sa onima koji su vam doneli presudu Međunarodnog suda pravde protiv Srbije? Što ste za njih? Biće da to nema mnogo veze sa KiM i sa interesima našeg naroda već sa nekim drugim interesima. Što volite Čekua, Tačija, što se sa njima slikate, što podržavate formiranje njihove vojske? To rade vaši velikodostojnici, ne ja, pa vam smeta komrpomis, rekao je Vučić.

SPC je u saopštenju sa vanrednog zasedanja navela da ne podržava zamrznuti konflikt na KiM i da se zalaže za nastavak dijaloga, kao i da postoji zabrinutost zbog navodnog razgraničenja.

Navode i da se suverenitet i integriret Srbije na KiM ni po koju cenu ne može dovesti pod znak pitanja i apeluju na državne predstavike da umesto na traženju što bržeg sporazuma sa Prištinom, više pažnje posvete izgradnji državne i nacionalne platforme u čijoj bi pripremi učestvovali svi relevantni društveni činioci.

Za SPC, kako se ističe, Kosovo i Metohija nikada nije bilo, niti može biti samo političko pitanje za čije rešavanja monopol imaju isključivo državni organi, prenosi Tanjug.


Komentari121
07047
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Раде Ковачевић
Trifun@ Ако кажете да је после агресије НАТО алијансе на Србију део Србије окупиран тада, под условом да сте припадник српског народа и лојални држави Србији (дакле не овој или оној њеној влади), тада би требало да изведете закључак да је задатак државе Србије, као и сваког припадника српског народа, да ради на ослобађању окупиране територије. У супротном, не би требало да употребљавате такве речи као што су: агресија, окупација, суверенитет, независност, компромис, алтернатива итд., јер све оне у датом контексту указују на проблем, то јест на отимање државне територије Републици Србији, који је настао организованом непријатељском применом насиља према Србији, и који стога можда неће бити могуће решити без легитимне примене насиља од стране државе Србије, али гледано у историјској перспективи. Из тог ракурса посматрано, када проблем буде зрео за решавање, односи снага у свету у коме се снаге непрекидно одмеравају, погодоваће остваривању легитимних интереса државе Србије.
Раде Ковачевић
Trifun@Прво,зрео човек је увек лојалан свом народу и држави,а својој влади само када то заслужи.Друго,ако непријатељска сила изврши агресију на један народ и његову државу,народ има природно право да се одупре њеној агресији,а основни задатак његове државе је да организује одбрану и опстанак свог народа.Треће,ако је народ пао у ропство,његова територија окупирана,а држава уништена или подвлашћена он има,морално и историјско,право да пружа отпор и да покушава да поврати своју слободу, своју окупирану територију и изгубљени државни суверенитет.Четврто,ниједан зрео народ не чека (ни онострано ни овострано чудо),то јест да га други ослободи и да му други поврати изгубљено,већ све чини да се сопственом снагом,памећу и храброшћу ослободи и успостави одговарајућ историјски поредак.Пето,ако је један народ већ претрпео пораз у фронталном сукобу са империјалном силом,он ће тражити други начин (и моћне савезнике) да се одупре тој сили средствима која највише одговарају околностима датог тренутка.
Preporučujem 8
Trifun
@Раде Ковачевић Nazvati stvari pravim imenom "NATO agresija/okupacija",po vama znaci krenuti u rat da "oslobodite okupirane teritorije".KAKO ih vratiti ratom,kada protiv sebe imamo celi "zapad"(USA/NATO),koji ga "milom" nece vratiti?A nema tog autoriteta u svetu koji ih moze na to naterati,bez obzira sto su na Kosovu srusili medjunarodno pravo..Moze li Srbija "silom",u ratu sa USA/NATO,da povrati suverenitet i teritorijalni integritet na KiM?Po koju cenu i zar nam treba novo zgibenije i pobeda,posle koje se ne mozemo oporaviti vekovima(Kosovska bitka) ili decenijama(1.sv.rat)?Ostaju pregovori i kompromis(izmirenje istorijskog prava Srba i etnickog prava Albanaca ) kao resenje.STA vi predlazete kao resenje,ako je rat sa NATO-om suluda opcija?Cekanje i "zamrznuti konflikt"?Sta da cekamo,da se desi "cudo"?Vreme,na zalost,kada je KiM u pitanju,ne radi za Srbiju.Protekom vremena KiM je sve dalje od Srbije.Zahvaljujuci jakim "zapadnim" sponzorima Kosovo je sve vise "nezavisno"...
Preporučujem 2
Milic
CPC koristi tesku politicku situaciju u necasne svrhe.
Aleksandar
Колико је часно на овакав начин нападати СПЦ?
Preporučujem 11
Svemir Mirkovic
За СПЦ, како се истиче, Косово и Метохија никада није било, нити може бити само политичко питање за чије решавања монопол имају искључиво државни органи, преноси Танјуг. Ovo je cela istina i nepobitna u svojoj moralnoj i istorijskoj dimenziji. Pecka Patrijarsija je postojala u dva navrata skoro 400 godina i bas sa Kosovo se sirila vekovima duhovnost prosveta i obicaji za ceo srpski narod . Pod ogromnim pritiskom Islama kojeg je propagiralo tursko carstvo vecina Albanaca na Balkanu su postali muslimani dok je ogromna vecina Srba ostala verna svojoj religiji i tradiciji. Pritisak Turaka bas na Kosovu je bio ogroman tako da je i sam Patrijarah sa mnogobrojnim svestenstvom i narodom pobegao . Ovo je bilo prvo veliko etnicko ciscenje Srba kojeg nazalost i mnogi srpski autori svrstavaju samo u seobe Srba. Srbima ce biti jako tesko posto gotovo sve drzave Zapada etnicko ciscenje ne tretiraju zlocinom vec kao normalno pravno resenje konflikata kada su njihovi interesi u pitanju.
Игор Г.
Пећка патријаршија је тек обична зграда ако у њој не столује патријарх. Све остало су празне приче.
Preporučujem 5
Саво
Што не прогласите Србију монашком републиком, одрекнете се свих западних материјалних благодети, и нико не може више да вам прети, уцењује и одузима оно чега сте се одрекли?!
Prijateljstvo i interes
Istina je da je crkva uvek bila "uz narod", što je logično, jer narod je uslov postojanja i opstanka crkve. Bez naroda nema crkve. Ali to je samo polovična istina. Celovita istina bi bila kada bi se razložno i objektivno analizirao socijalni položaj i ukupni društveni status crkve kroz istoriju. To niko nesme da takne, ili samo jednostrano i pristrasno izabere prigodnu priču. Crkva je uglavnom "uz narod" samo verbalno, dok u praksi ona je uvek i pre svega bila uz svoj interes, a sudbinu naroda je prepuštala vladarima koji su njoj obezbeđivali učešće u vlasti i deobi "narodne muke". I sada je ta crkvena logika na delu povodom Kosova. Crkva insistira na Kosovu pod jurisdikcijom Srbije, jer ako bi radila drugačije izgubila bi "alibi" u budućnosti. Ovako, kako god da se reši problem Kosova, crkva će biti na, manjem ili većem , dobitku. Vladari će se smenjivati i uvek očekivati podršku crkve. Prijateljstva su prolazna a interesi večni! Znaju to popovi veoma dobro.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja