utorak, 20.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 08:49

Ljajić: Investicija Telekoma odličan poslovni potez

petak, 09.11.2018. u 11:56
Расим Љајић (Фото А.В.)

Ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić kaže da je Telekom napravio odličan poslovni potez kupovinom kablovskog operatera „Kopernikus tehnolodži”, jer je procena da će ta investicija da se isplati za pet godina.

On je pojasnio da poslovodstvo Telekoma na godišnjem nivou očekuje prihod od 23 miliona evra od korisnika televizije i da će dodatni prihod biti 17 miliona evra, što je 40 miliona evra godišnje od ove akvizicije.

„To znači da će za pet godina ova investicija biti isplaćen. Mislim da ne postoji kraći period da se uložena sredstva vrate. Ako možete da isplatite investiciju za pet godine, to je odličan poslovni potez”, istakao je ministar za Tv Pink.

On kaže da je dobro da se vodi debata u javnosti o važnim ekonomskim pitanjima i da ona može da bude korisna za društvo, ali ako se vodi bez politizacije, ekonomskim argumentima i činjenicama.

„Što god da uradite imate ne samo politizaciju već debatu koja ode u drugom pravcu. Kada smo prodavali Telekom cela javnost je bila protov toga. Sada kada kupujete nešto da bi povećali vrednost Telekoma, opet je isti problem. Šta god da radite zapravo je problem”, navodi Ljajić.

U kupovini „Kopernikus tehnolodži”, situacija je čista, ističe ministar i dodaje da će svi ekonomski stručnjaci reći da je ta odluka dobar poslovni potez kompanije.

Podseća da je za procenu kablovskog operatera angažovana jedna od tri najveće konsultatntske kuće u svetu i da je cena koja je plaćena manja cena od procenjene.

„Banke koje su ispratile ceo projekat nisu tražile državne garancije, nisu tražile hipoteke jer veruju u ovaj projekat”, istakao je Ljajić.

Što se tiče distribucije medijskih sadržaja trenutna situacija na tržištu je takva da SBB ima učešće od 54 odsto, Telekom 25 odsto, a svi ostali daleko manje. Konkurencija među kablovskim operaterima u Srbiji je velika i trenutno ima 90 distributera medijskog sadržaja i više od 200 distributera interneta.

„Imamo usitnjenu ponudu i ukrupnjavanje jeste nužda”, rekao je Ljajić i dodao da cenu svakog proizvoda diktira tržište, te da je tako i sa kablovskim operaterima.

„Čaša vredi koliko je cena na tržištu. Ako pogledate akvizicije u regionu, videćete da je to cena”, istakao je ministar.

Kao primer naveo je da je Telekom po sličnoj ceni kupio slovenačkog provajdera Blicnet, da je VIP u Hrvatskoj 2011. godine platio kablovskog operatera 93 miliona evra za 105.000 korisnika, što je oko 900 evra po korisniku.

Podseća da je VIP u Dojče telekomu u Austriji kupio kablovskog operatera i dao 1,9 milijardi evra za 650.000 korisnika, a da je Telekom za kablovskog operatera Kopernikus dao manje od 1.000 evra po korisniku.

Ljajić je ukazao da je Telekom još pre dve godine hteo da kupi Kopernikus i da je nudio cenu od 800 evra po korisniku, ali da akcionari nisu pristali na to i da je većinski paket prodat poljskom investicionom fondu.

Da bi se izborio sa konkurencijom na tržištu, ministar kaže da Telekom mora da se širi u suprotnom biće u ozbiljnoj krizi.

„Telekom je počeo u pojedinim segmentima, kao što je distribucija medijskog sadržaja da zaostaje za konkurencijom. Ne samo SBB čak i Kopernikus bi ga vrlo brzo prestigao ili bio blizu”, naglasio je on.

Podseća da drugi operateri nude paket usluga : fiksnu telefoniju, internet, da je Telekom u fiksnoj telefoniju sa 3, 1 milion korisnika pao na 1,8 miliona korisnika u fiksnoj telefoniji (pad fiksne telefonije je trend kod svih), ali da gubi i u internetu.

„Sa ovom akvizicijom Telekom želi da ostvari proklamovani cilj a to je milion korisnika i interneta i distribucije medijskih sadržaja”, pojasnio je ministar i dodao da će ovom investicijom vrednost Telekoma porasti na tržištu.

Veruje da se neće stati sa investiranjem, jer je ideja da se Telekom širi i u regionu i u zemlji, što se može videti iz namere te kompanije da kupi Telekom Albanije.

„Najvažniji benefit od svega toga imaće građani jer će žestoka konkurencija na tržištu distribucije medijskih sadržaja naterati da se utrkuju sa kvalitetnom ponudom i pristupačnijom cenom”, pojasnio je on.

Osim građana na dobitku će biti i kompanija, ali i država koja je većinski vlasnik Telekoma. Ljajić je podsetio da je Telekom u proteklih pet godina uplatio na ime dividendi 450 miliona evra, od toga 72 odsto državi, a da je investirao 650 miliona evra u razvoj kompanije.

„Telekom je na tržištu. U biznisu je kao kada vozite bicikl, ako ne okrećete pedale pašćete. To bi se desilo sa Telekomom. Mora da ulaže, investira u razvoj da izdrži konkurenciju”, zaključio je on, prenosi Tanjug.


Komentari12
b7308
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Običan Srbin
Ljudi moji, Kada bi samo videli kako Telekomovi eksperti sprovode digitalizaciju na Petlovom Brdu, postavljanjem betonskih bandera ''digitalnih vešala'', i razvlačenjem optičkih kablova vazdušnim linijama uzduž i popreko, odmah bi vam bilo jasno da je Kopernikus ozbiljna firma u odnosu na Telekom. Pećinski ljudi iz Telekoma još žive u Kamenom dobu, verovali vi ili ne!!! To je njihov problem, ali je naš problem što su nam tim monstrumima od betonskih bandera upropatili životnu sredinu!!! Takvo tehničko rešenje mogu da osmisle samo ljudi bez mozga. Sram vas bilo ''velika'' firmo!!!
Maksa Pejić
Super, Ljajić je prvo skoro izjednačio prihod Telekoma i Kopernikusa (23 naspram 17 što naprosto nije tačno) a onda je sve to sabrao i izračunao da to znači da se investicija isplati za 5 godina. I ovaj je ministar 20 godina, a ne bi mogao ni dvojku iz matematike da dobije u srednjoj školi.
Milisav Petrovic
Ministar Ljajic nije pogledao podatke o predatim zavrsnim racunima Kopernikusa i Telekoma, da jeste video bi da je: 1. prihod Kopernikusa oko 20 mil. evra na godisnjem nivou, sto znaci da Telekomu treba 10 godina da naplati ulozena sredstva. Ako vidimo da je dobit Kopernikusa jedva nesto vise od 1.5 mil.evra, da je u padu u odnosu na 2016.g., Telekomu ce trebati nesto vise od 130 godina da ulozena sredstva povrati. Ako vidimo da obe kompanije gube trku sa konkurencijom (SBB, Telenor, VIP), Telekomu ce biti skoro 500 godina potrebno da isplati investiciju. Izvor: CARSA - analiza ekonomskog analiticara D. Radovica
Vladimir
Koliko vidim, ministar Ljajić bi uspeo da odbrani čak vodovod u slučaju da mu npr. padne na pamet da kupi punionicu bezalkoholnih pića, rečima kako, da bi opstao na tržištu, vodovod mora da ulaže u proširenje posla. Posao Telekoma ne bi ni trebalo da bude prodaja medijskih sadržaja, već održavanje i iznajmljivanje infrastrukture.
ljuba
Ne bi se moglo reći da su oni , koji su predložili kupovinu Kopernika po iznetim uslovima, ako nije bilo pritisaka, valjano odradili posao. Trebali su malo više učiti o investicijama.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja