nedelja, 09.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:01

Uskoro novi Zakon o obaveznom osiguranju u saobraćaju

ponedeljak, 12.11.2018. u 15:46
(Фото Д. Јевремовић)

Ministarstvo finansija i Narodna banka Srbije rade na izradi novog Zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju, rečeno je danas Tanjugu u NBS.

Mediji prenose da su pojedini tehnički pregledi najavili da će ponovo podići cenu pregleda automobila prilikom regustracije sa sadašnjih 3.000 do 3.500 dinara na 5.000 do 6.000 dinara, kao da je cena obaveznog osiguranja vozila dosta povećana prethodnih godina.

Taj potez pravdaju time što su im osiguravajuće kuće smanjile proviziju na polise osiguranja vozila, prenosi Tanjug.

U NBS tim povodom kažu da su toku aktivnosti na izradi novog Zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju u okviru radne grupe u kojoj ucestvuju i druga nadležna ministarstva i institucije i Udruženje osiguravača Srbije.

„Radna grupa razmatra sva otvorena pitanja u pogledu primene pojedinih odredaba Zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju, nakon čega ce biti utvrđen konačan tekst Nacrta zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju za javnu raspravu”.

Takođe, u NBS kažu da je trenutno u primeni član 45. Zakona o obaveznom osiguranju u saobraćaju iz 2009. godine, kojim je utvrđena najviša dozvoljena provizija za prodaju polisa osiguranja od autoodgovornosti.

Centralna banka dodaje da nadzor nad radom tehničkih pregleda vozila nije u njenoj nadležnosti i podseća da je polisu osiguranja od autoodgovornosti moguće kupiti direktno od društava za osiguranje ili od lica koja obavljaju poslove zastupanja u osiguranju ukoliko ta mogućnost ne postoji kod tehnickih pregleda.

Udruženje potrošača Efektiva je objavilo 10. novembra da je „NBS pre četiri godine povećala obavezno auto osiguranje za 45 odsto i da su jedan od razloga bile i visoke provizije koje osiguravajuće kuće daju tehničkim pregledima, kao i da je sad ta provizija smanjena na pet odsto”.

Efektiva pita - zašto sada ne pojeftini auto osiguranje.


Komentari9
bd593
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ogorceni srba
Ma prepisite od Hrvata kao i prethodne mafijasko korupcione zakone o ovrhama notarima tj. biljeznicima i ljenom sudijama, dok narod cuti i trpi?
Nenad Ratic
Terace oni tako dok ljudi ne prestanu da registruju auta . Neki ce preci na javni prevoz , neki na bicikle a neki na pesacenje. Pa onda ce im ostati jedino da uvedu registracije za bicikle i osiguranja , a ako i tu omanu ostaje im da uvedu registracije za papuce i cipele .
Beogradjanin Schwabenländle
Одлична прича за немачког јавног тужиоца, сви би се нашли на суду и сви платили високе казне. Са државом нема спрдања, али и држава не сме да узме/прими ни евра некоке провизије за осигурање, не верујем да би министар привреде остао још који дан на послу. Али Србија, та пуста Србија, ту је све могуће.
Milovan
I treba da budu osigurane osobe koje voze automobil,a ne automobil. Pa na jedno osiguranje vozi tko god stigne. Ovako bi odredjeni auto mogao voziti samo onaj tko je upisan na osiguranju. I nebi svi sedali u tudja auta. Bila bi veca odgovornost.Plus da segleda historija svakog vozaca,koliko ima poena,godina,gde mu stoji automobil preko noci itd.
Beogradjanin Schwabenländle
Господине, то наравно постоји, осигурање возача и путника, или само возача, код нас и у осталим државама ЕУ, како је у Србији не знам. Постоје осигурања и за несреће проузроковане дивљим животињама на званичним путевима, постоје осигурања за стакла, за здравствене услуге у иностранство приликом путовања колима, осигурање за повратак слупаних кола у иностранству, возач или шлепер долази по кола возач и сапутници се враћају возом или авионом, осигурање против крађе. И то се постоји у неколико видова, 50 или 100% вредности. Има још много тога, увек је прво питање, шта ми треба, шта је најнужније и колико новаца кошта. А колико има поена то везе са осигурањем нема, нити сме да има, пада под рубрику пљачка.
Preporučujem 2
Zoran
Koliko je skupo tamo i zakonski komplikovano, sad sam se setio. Ja sam u Americi izgubio vozacku, a to je i licna karta u sustini. U isto vreme moj tast izgubio licnu kartu u Srbiji. On je morao da plati oko 10, 15 evra za novu, da oglasi da mu je nevazeca, da ceka red,... Ja sam otisao, poneo racn za struju(da vide adresu gde stanujem) i platio 5 dolara da mi stigne na kucnu adresu. I cim sam sam dobio novu, NARAVNO, nasao sam staru vozacku, bila u skeneru(nesto sam skenirao i zaboravio da izvadim), pa vozio bez nje 500km.:)

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja