ponedeljak, 17.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:35
PREUREĐENjE KARAĐORĐEVE I SAVSKOG KEJA

Pruga oko tvrđave odlazi u staro gvožđe

Uklanjanje šina označava i početak dugo najavljivane obnove priobalja i nekadašnjeg poslovnog centra prestonice. – Predstoji zamena dotrajalih instalacija, popločavanje, proširenje trotoara, sadnja drvoreda, uređenje parka…
Autor: Dejan Aleksićpetak, 16.11.2018. u 18:34
Будући изглед дела приобаља

Karađorđeva ulica krajem iduće godine ili početkom 2020. konačno bi trebalo da prigrli Savski kej. Pruga koja se decenijama protezala od Savskog amfiteatra do palilulske obale Dunava konačno napušta ovaj kraj grada. Uklanjanje šina označava i početak dugo najavljivane obnove Karađorđeve i Savskog keja i njihov preobražaj.

– Šine između ulice i priobalja bile su poput omče oko vrata i decenijama su razdvajale grad od reke. Slede zamena dotrajalih instalacija, popločavanje i novo funkcionalno rešenje budući da će trotoari biti prošireni i da će biti zasađeni drvoredi – naveo je glavni gradski urbanista Milutin Folić.

Početak rekonstrukcije keja i Karađorđeve, nekadašnjeg poslovnog centra srpske prestonice i dela grada u koji je početkom 20. veka ubrzano stizao duh moderne Evrope, najavljivan je i odlagan u više navrata. Na tenderu koji je konačno sproveden prethodnih meseci posao je dobio konzorcijum okupljen oko „Energoprojekta”, kompanije koja u prestonici postavlja i tramvajske šine na Mostu na Adi.

Otpočinjanje važnog infrastrukturnog posla u Karađorđevoj i na keju uoči zime neće biti jedinstven slučaj u prestonici. Velika rekonstrukcija se dogodila i u prvoj deceniji novog milenijuma kada se usred zime majstorisalo i u Nemanjinoj ulici.

U okviru obnove Karađorđeve i keja, čija je bruto vrednost 854 miliona dinara, majstori će imati prilično posla. Od Brankovog mosta do raskrsnice sa Pariskom ulicom njihov zadatak biće da ovaj zapušteni deo grada pretvore u oazu za pešake, bicikliste, turiste…

Na popisu obaveznih radova u Karađorđevoj biće rekonstrukcija tramvajskih koloseka od Brankovog mosta do okretnice kod Kalemegdana, što porazumeva gradnju nove tramvajske pruge i kontaktne mreže do tramvajskog terminusa kod tvrđave.

Kada bude preuređena, saobraćajnica u Karađorđevoj će u sredini imati traku za tramvaj i javni prevoz, dok će sa svake strane biti po jedna saobraćajna traka za svaki smer, sa obostranim trotoarima i biciklističkom stazom.

Pruga za tramvaje će neposredno iza Brankovog mosta biti izmeštena prema Savi, čime će se dobiti više prostora za pešake uz postojeće objekte u Karađorđevoj. U zoni Kapetanije uz saobraćajnicu je predviđena niša za autobuse, kojima će se prevoziti putnici sa turističkih brodova od pristaništa ka centru prestonice.

Savski kej će preporod doživeti na potezu od Brankovog mosta do kraja Beton hale na površini od oko jednog hektara. Zapuštena zelena površina koja je do sada bila presečena železničkom prugom oko tvrđave biće preuređena u park sa ukrasnim biljem, savremenim mobilijarom, pešačkim i biciklističkim stazama i sadržajima za decu. Za potrebe navodnjavanja i odvođenja otpadnih i atmosferskih voda biće postavljeno više od 2.000 metara cevi.

Tender privukao iskusne izvođače

Na tender za obnovu Karađorđeve i keja javilo se pet grupa ponuđača koje su predvodili „Štrabag”, „MBA Ratko Mitrović niskogradnja”, „Trejs PZP Niš”, „Energoprojekt niskogradnja” i „Ras inženjering niskogradnja”. Procenjena vrednost radova bila je nešto iznad milijardu dinara, a pet grupa podnelo je ponude niže od procenjene cene.

Železnički saobraćaj obustavljen 1. jula

Železnički saobraćaj u Savskom amfiteatru prestao je da se odvija 1. jula ove godine. „Infrastruktura železnice Srbije” tada je obustavila ovaj vid prevoza i na pruzi Beograd Glavna – Pančevački most.

Kako su se tom prugom prevozile i opasne materije, jedno od glavnih pitanja bilo je kako će se one ubuduće transportovati. Nadležni su ubrzo sugerisali da će vozovi koji su išli oko Kalemegdana koristiti tunele u Beogradu i to noću kada ne saobraća „BG voz”.

Kao privremeno rešenje za prolaz teretnih kompozicija utvrđena je obilazna pruga Pančevo – Orlovat – Novi Sad, ali već duže se zna da je dugoročno rešenje ovog problema izgradnja obilaznice Beli Potok – Vinča – Pančevo, što za nadležne nije prioritet. Jedan od glavnih razloga je što je taj projekat težak više od pola milijarde evra.

Pasarelom od tvrđave do reke pešaka od proleća
 

Prvi pešaci pasarelom od tvrđave do keja trebalo bi da se spuste na proleće. Građevinski radovi na njoj, kako je naveo Folić, u završnoj su fazi.

– Čekali smo da se usvoji novi zakon koji će omogućiti uklanjanje nelegalnih objekata uz samu pasarelu jer bez toga ne možemo da dovedemo određene instalacije, a i požarni put za pasarelu je u tom delu. Pošto su se sada okolnosti promenile, očekuje se da posle okončanja građevinskih radova bude uređen i plato pored pasarele – istakao je Folić za TV Prva.


Komentari9
4ad05
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Сараџогла
ДА ПОНОВО УПОЗОРИМ! ... Пре укидања пруге морало се остварити план изградња пруге Београд - Бели Поток па преко Дунава за Панчево?Тиме би вагони цистерне са опасном материјом заобилазили Београд.Овако вагони иду кроз Вуков споменик па на даље?ПС.После Титине смрти ја сам жестоко агитовао да се Титин воз са све четири локомотиве под хитно преда словенцима и хрватима ЈЕР ЈЕ СВЕ ТО ПРОКЛЕТО!Није учињено и локомотиве су дате у редован саобраћај по Србији.Врло брзо су умрле машиновође Гојко и Звонко који су их возили!Лично ми се жалио Титин машиновођа ДА ОД КАДА ВОЗИ ТИТИНЕ ЛОКОМОТИВЕ НИШТА МУ НЕ ИДЕ КАКО ТРЕБА У ПРИВАТНОМ ЖИВОТУ!А не сме да их напусти и оде у редован саобраћај?
дечак
Поздрављам уклањање ове пруге која је спречавала излаз града на Саву и Дунав. Можда би на место шина могла бити бетонирана пешачка или бициклистичка стаза
Пружање пруге
"Пруга која се деценијама протезала од Савског амфитеатра до палилулске обале Дунава коначно напушта овај крај града." Железничка пруга која се протеже десном обалома Саве и Дунава, све до Панчевачког мооста, и даље ће остати тамо где је била и до сада, осим на делу до Савског пристаништа (раскрснице са Париском улицом), јер пројекат обнове овог дела Карађорђеве обухвата само потез Карађорђеве, од почетних уличних бројева до Бранковог моста. Осим тога, очигледно је да градски челници пате од својеврсне склерозе, јер се не сећају шта су сами рекли приликом предизборне кампање за претходне београдске изборе - на сва звона најавили су прву линију метроа која би, логично, добрим делом саобраћала управо трасом још увек постојеће железничке пруге, барем на потесу од Сајма до Панчевачког моста. ПС: Уколико бисмо остали у оквирима реалности и целисходности, зашто се не би увела трамвајска линија број 1, од окретнице код Пристаништа до Панчевачког моста, тако што би се само замениле шине?
Милош Лазић
Кад би неко само помислио да изгради "пасарелу" од Акропоља до Плаке, несрећни Атињани не би могли ни да га каменују. Јер, на том споменику се не сме померити ни камен без сагласности археолога и историчара, а ко се огреши о то, хапсе га, макар био и главни урбаниста. Београдска тврђава је најзначајнији културноисторијски споменик престонице који из дана у дан све више личи на циркус. А како је почело, веж видим "инвеститоре" како се надмећу за градско грађевинско земљиште код Водене куле, или Савске капије. Е, аферим, и на урбанизму, и на заштити!
Dane
Sa velikom verovatnocom ce i ovaj kraj da dozivi sudbinu mucenice Slavije, platoa Milana Mladenovica i sl.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja