petak, 14.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 15:08

Pljušte prijave za auto-put Ub–Lajkovac

Ministarka Zorana Mihajlović proširila krivičnu prijavu, a prethodna, koja je podneta protiv Milutina Mrkonjića i još 13 osoba, stoji u fioci
Autor: Dorotea Čarnić - Marijana Avakumovićutorak, 20.11.2018. u 08:00
(Фото Драгослав Жарковић)

Krivične prijave zbog javašluka na izgradnji auto-puta između Uba i Lajkovca proširene su i na odgovorne u laboratorijama koje su davale izveštaje da je materijal ugrađen u ovu deonicu dobar, kao i protiv još nekoliko osoba koje su nadzirale gradnju ovog dela Koridora 11, rečeno je juče „Politici” u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Predistražni postupak po krivičnoj prijavi koju je Ministarstvo građevinarstva pre godinu dana podnelo protiv Milutina Mrkonjića i još 13 osoba zbog loše izvedenih radova na deonici auto-puta od Uba do Lajkovca, dugoj 12,5 kilometara, po svemu sudeći, stoji u mestu.

Kako je „Politici” rečeno u Specijalnom tužilaštvu za organizovani kriminal, ni posle zahteva za prikupljanje potrebnih obaveštenja i pet urgencija da policija odgovori šta je u ovom postupku utvrđeno, iz MUP-a nema odgovora.

– Krivična prijava protiv Milutina Mrkonjića i još 13 osoba zbog nepravilnosti u izgradnji deonice puta na Koridoru 11 dostavljena je tužilaštvu krajem oktobra prošle godine. Tužilaštvo je 2. novembra prošle godine tražilo potrebna obaveštenja od policije. Kako obaveštenja nisu dostavljena, tužilaštvo je slalo urgencije 6. februara ove godine, zatim 4. aprila, 6. juna, 13. avgusta i 15. oktobra. Ni na jednu od ovih urgencija nije nam odgovoreno – rečeno nam je u tužilaštvu, uz podsećanje da je ovo procedura koju nalaže zakon.

Ministarstvo građevinarstva podnelo je krivičnu prijavu protiv bivšeg resornog ministra Mrkonjića i odgovornih iz PZP „Beograd”, „Puteva Užice”, „Planuma”, koji su gradili auto-put, zatim inženjera iz „Koridora Srbije” i CIP-a, koji su bili nadzorni organ.

Auto-put Ub–Lajkovac na Koridoru 11, čija je izgradnja koštala oko 75 miliona evra, umesto da bude otvoren, sada se gradi gotovo ispočetka. Na terenu se vide i nova i stara klizišta i pukotine, a ispostavilo se da je u put ugrađivana glina.

U prijavi Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture navodi da problem nije samo glina, već da su „svi materijali ugrađeni u auto-put nezadovoljavajućeg kvaliteta”. Prijavljenima se na teret stavlja da su, koristeći neadekvatne materijale, „pribavili korist u iznosu većem od 1,5 miliona dinara”.

Kada je reč o nadzoru, od 2010. do 2014. na ovom gradilištu smenjivale su se tri državne firme. Najpre je bio poveren Institutu za puteve (za kolovoz) i Saobraćajnom institutu CIP (za mostove), a potom, kad je ugovor istekao, posao preuzimaju „Koridori Srbije”.

Problem je što na gradilištu u jednom trenutku (tri meseca) nije bilo nadzora. Problematično je i to što se „Koridori Srbije” pojavljuju kao nadzorni organ, jer je njihov posao da izaberu projektanta, izvođača radova, nadzorni organ i upravljaju gradilištem.

Oni, istina, mogu da imaju svoj investicioni nadzor, ali za stručni nadzor obično se uzima nezavisna i kvalifikovana firma koja se brine o rokovima, kvalitetu i ceni. Nije nezakonito da oni obavljaju stručni nadzor, ali prema tvrdnjama upućenih, „Koridori” za to nemaju dovoljno stručnog kadra i nije uobičajeno da to rade.

Sadašnja ministarka, za čijeg je mandata završena ova deonica i otkriveni propusti, i bivši ministar, koji je posao dodelio domaćim firmama, juče su na dve televizije govorili o ovom problemu.

Ministarka Mihajlović je u jutarnjem dnevniku RTS-a izjavila da se intenzivno radi na popravljanju štete i ponovnoj izgradnji dela auto-puta od Uba do Lajkovca i da je „čuvena deonica iz njive u njivu, na koju je potrošen ogroman novac u iznosu od 100 miliona dolara, pravljena od blata i gline i, nažalost, taj put moramo da gradimo ispočetka u dužini od 2,5 kilometara”.

Deonicu koja se praktično gradi ponovo finansirala je država iz budžeta, a započeta je 2010, da bi krajem 2014. nadležni saopštili da je završena. Tek 2017. ispostavilo se da mora da se gradi ponovo.

S druge strane, bivši ministar Milutin Mrkonjić, koji je prvookrivljeni na krivičnoj prijavi, najavljuje da će i sam predložiti proširenje prijave, ali tako što će tražiti odgovornost onih koji su bili dužni za održavanje deonice posle isteka njegovog mandata, koji je trajao od 2008. do 2012.

Prema njegovim rečima, najodgovorniji za ono što se desilo na deonici Ub–Lajkovac jesu resorno ministarstvo, „Koridori Srbije” i „Putevi Srbije”. On je na televiziji N1 rekao da ministarka „ne zna ništa” i da stoga s njom nema šta da razgovara o navedenoj deonici i problemima koji su tu nastali.

„Deonica se završava 2014, urađen je tehnički prijem i ’Koridori Srbije’ prenose ceo posao ’Putevima Srbije’, koji treba da nastave da ga održavaju i stave u funkciju. Moje mišljenje kao inženjera je da apsolutnu odgovornost snosi onaj ko je održavao put, a to su ’Putevi Srbije’. Pretpostavljam da nisu radili svoj deo posla”, naglasio je Mrkonjić na N1.


Komentari24
d0546
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

zoran
bravo 13.km puta za 75 miliona.pa to nema ni u zanzibaru.bogata smo jos mi zemlja kada nam uzimaju 5.miliona za kilometra puta.da ste u nemackoj svi bi visili na vesalima.za informaciju,kilometar auto puta u austriji staje 1.200.000 evra ali sa betonskom podlogom i zavrsnim slojevima od asvalta.bravo jos jednom,treba da nas nema i da vise ne postojimo.
dzordz
kljucno je "Проблем је што на градилишту у једном тренутку (три месеца) није било надзора. Проблематично је и то што се „Коридори Србије” појављују као надзорни орган, јер је њихов посао да изаберу пројектанта, извођача радова, надзорни орган и управљају градилиштем." . Koridori, firma ili vec sta li je je direktno odgovorna, hteli su da izigravaju vlast. Sad treba da snose odgovornost. Oterali su pravi nadzor da bi sebi obezbedili posao i egzistenciju. Ta firma Koridori i nema nikakvu funkciju, nisu vlast, a nisu ni firma. Pa sta su?
Andreja Analiticar Belosvetski
Bivsi ministar prica gluposti. Preduzece za odrzavanje puta nema veze sa strukturom materijala koji je ugradjen u auto-put. On je licno odgovoran za celu organizaciju izgdanje, jer je to ocigledno sabotaza drzave i nista drugo. Ministar je prvo najodgovornije lice u celoj organizaciji.
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Zakon o planiranju i izgradnji »govori« da neće biti teško pronaći odgovorene za probleme sa delom auto-puta Ub–Lajkovac, pa pođimo redom. U stavu 1 člana 153 Zakona piše; »Investitor obezbeđuje stručni nadzor u toku građenja objekta, odnosno izvođenja radova za koje je izdata građevinska dozvola.«, dok u stavu 2 dalje piše; »Stručni nadzor obuhvata: kontrolu da li se građenje vrši prema građevinskoj dozvoli, odnosno prema tehničkoj dokumentaciji po kojoj je izdata građevinska dozvola; kontrolu i proveru kvaliteta izvođenja svih vrsta radova i primenu propisa, standarda i tehničkih normativa, uključujući standarde pristupačnosti; kontrolu i overu količina izvedenih radova; proveru da li postoje dokazi o kvalitetu građevinskih proizvoda, opreme i postrojenja koji se ugrađuju; davanje uputstava izvođaču radova; saradnju sa projektantom radi obezbeđenja detalja tehnoloških i organizacionih rešenja za izvođenje radova i rešavanje drugih pitanja koja se pojave u toku izvođenja radova.«
Branislav
Da li je moguće da su optuženi za štetu od 1.500.000 dinara - odnosno 12.658 eur?!? Kako nas sve prave ludima

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja