petak, 19.04.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:07

Propao pokušaj prodaje Luke Novi Sad

utorak, 27.11.2018. u 17:33

Ministarstvo privrede saopštilo je da je propao pokušaj prodaje Luke Novi Sad, jer se niko nije javio na poziv za kupovinu 99,37 odsto ukupno registrovanog kapitala tog akcionarskog društva za pretovar i skladištenje.

Kako se navodi na sajtu Ministarstva privrede, na sednici Komisije za sprovođenje postupka javnog prikupljanja ponuda sa javnim nadmetanjem radi prodaje kapitala Luke Novi Sad 23. novembra jednoglasno je konstatovano da do isteka propisanog roka nije dostavljena nijedna prijava.

Početna cena za Luku Novi Sad na javnom nadmetanju bila je 15,97 miliona evra, a rok za dostavljanje ponuda dva puta je produžavan.

Poziv za prodaju Luke Novi Sad, koja je jedina luka u Srbiji u većinskom vlasništvu države, objavljen je 7. septembra.


Komentari4
54d04
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Aleksandar
Mozda se se da padne na 1 Evro, pa će bata Kole, valjda, reagovati.
Bane
Dunav je najveca medjunarodna plovna reka u Evropi i problem je u tome sto bez dovoljne kolicine tereta koji cirkulise u u oba smera, nije moguce da luke posluje u punom obimu. Nedostatak roba koje su prioritetne za transport Dunavom je posledica ekonomske aktivnosti svih zemalja koje se nalaze na donjem i srednjem toku ove reke.Ista situacija je sa lukama u Bugarskoj, Rumuniji i Ukrajini, koje miku muce kako da obezbede dovoljnu kolicinu tereta. Nizak vodostaj Dunava koji godinama onemugucava transport ovom rekom u delu koji pripada Bugarskoj i Rumuniji samo dodatno otezava situaciju i poskupljuje trasport.Bez globalnog ekonomskog rasta celog regiona i regulisanja toka Dunava gde ce moci da se nesmetano vrsi transport cele godine a ne samo 7 do 8 meseci godisnje, nema resenje za vecinu luka na Dunavu. Da bi se to ostvarilo potrebne su decenije i stotine milijardi evra a te pare niko sada nece da ulozi u ovaj region. Surovo ali istinito.
Петар,Загреб.
Надопуна коментара.Шта је Словачка?Залегла на Дунав,а од Братиславе уз долину ријеке Хрон(?)иде сва цестовна и жељезничке инфраструктура као кроз ходник. Ходник повезује Централну и Западну Европу са Источном Европом,избија на Чоп,преко којег иде огромни проток роба за Украјину,РусијуКавказ,Казахстан..... Шта је Србија? Залегла на Дунав и сва роба иде Моравским правцем за Турску ,Блиски исток,Средњи исток...за Грчку и луке Солун и Пиреј. Па господо српски политичари ова инфраструктура коју градите мора бити ослоњена на шта? Па на Дунав и луке на Дунаву. Па зато луке морају бити у државном власништву уз могућа улагања стратешких партнера на међудржавном нивоу. Ту се ствара државна моћ. Па то је знао и Стефан Лазаревић када је воздигао Сербију прије суноврата у турско ропство. Срби угледајте се на Стефана Лазаревића.
Петар,Загреб.
Видим нелогичност која не даје оптимизам у економски развој Србије. Повезујем.Држава даје потицаје страним инвеститорима,градови граде хале као у Смедереву страним профитним компанијама,а стратешке објекте као што су луке држава продаје. Да ли Србија има Стратегију привредног развоја у којем би увезане луке Нови Сад,Београд,Панчево,Смедерево.... биле темељ једине могуће оријентације привредног развоја ,а то је ослонац на Дунав као будуће осовине Европе(Балтик, Берлин,па уз Дунав,Беч,Братислава,Будимпешта,Београд,Букурешт,Браила....све у знаку слова Б)? Нема.Шта је са локалним нивоима власти и тко њих шта пита? Зар српска државна политика није свијесна да је будућност Србије на Дунаву. Стратешким развојем на Дунаву Војводина и Шумадија повезују се у једну чврсту економску и политичку цјелини која би повукла читаву Србију у привредни развој. Био сам у луци Братислава.Развија се Словачка.Дотјерали БДП до140милијарди долори.Кинези,Јапанци.....сви улажу и граде......Распитајте се колико фабрика аутомобила имају Словаци? Дунав,Дунав,зар вам то мора писати Петар из Загреба?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja