četvrtak, 22.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:05

Tramvajima nije mesto u centru grada

subota, 01.12.2018. u 11:20
(Фото Р. Крстинић)

Za svaki skupi investicioni poduhvat gradske vlasti bi morale da pitaju građane za mišljenje, predloge i konačno pristanak. Da nam ne zahvaljuju na podršci za gradnju objekata za koje nas nisu ni pitali.

Gradnju preskupe fontane na Slaviji predložio je svojevremeno tadašnji gradonačelnik Đilas. Ta ideja nije realizovana zbog skupoće. Nove gradske vlasti su, ne pitajući nikoga, napravile fontanu, pa i gledalište sa koga bi se fontana posmatrala. Nažalost, na njemu nema nijednog gledaoca, čak ni prolaznika, što je jasan odgovor koliko je Beograđanima i turistima zanimljiv ovaj objekat za koji je utrošeno dva miliona evra.

Šta je donela rekonstrukcija Slavije. Samo su izmešteni pešački prelazi malo dalje od trga i ništa više. Do rekonstrukcije je na Slaviji bila gužva, a sada, svakodnevno od 15.30 do 17 sati sve bukvalno stoji, ne pomera se saobraćaj. Vozači silom prilika slušaju muziku iz fontane. Ta ista, jednolična muzika smeta stanarima hotela i zaposlenima u okolini.

Neka gradske oce neko pošalje u grad Menhen Gladbah, da vide pešačku zonu sa bešumnim električnim autobusima, bez šina, bez dodatnih bandera, trafo-stanica i žica za trole, koje sada u Beogradu ne dozvoljavaju da se vide osvetljene fasade od Slavije do Kalemegdana. I sve to bez naknadnog preskupog ulaganja u infrastrukturu, prekopavanje ulica, ugradnje šina da bi se uveo tramvaj u Ulicu kralja Milana. Pogotovo što tom ulicom ne bi mogli da saobraćaju „španci”, ukoliko se ne bi izgradila okretnica kod Kalemegdana, što koliko mi je poznato nije u planu.

To znači da bismo morali da kupujemo nove tramvaje za centar Beograda, i to u vreme kada u svetu izbacuju ovo saobraćajno sredstvo iz centra grada, i zamenjuju ih običnim električnim autobusima.
Dejan Lopičić,
Beograd


Komentari23
a448d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Мома
"Трамвајима није место у центру.." Грешите. Трамвајима и електричним аутоусима јесте место у центру града. У центру града није месте приватним аутомобилима. Тако стоје ствари према ономе што сам путујући светом видео.
Ne treba nam i taj tramvaj do Slavije
Potpuno je nejasno zašto bi Beograd morao da liči na Zagreb , Sarajevo ili na sebe samog iz vremena pre drugog svetskog rata.? Zašto onda da se ne vrati i fontana kod hotela "Moskva ?,To sa tramvajima, će stvoriti usporenje tog iole " protočnog " i vizuelno nepretrpanog pravca od Terazija ka ništa manje, od pre izgradnje dobrodošle fontane usporenoj "Slaviji" . Bolje bi bilo videti šta sa zgradama u glavnoj ulici pre " Slavije " ili na njoj (ali to sigurno daleko više košta pa se zato odlaže rešavanje suštinskog problema tih zgrada starog daleko više od pola veka ) Ovaj "retro" izgled sa tramvajima do "Slavije" znači korak nazad uz gubitak širine jedne od retkih centralnih ulica koja se dalje značajno sužava i " ugurava " u nove žice dok postoji problem niza viška i visokih proređenih neuklopljivih zgrada još od bombardovanja 1941.-45.god.
Milos Pavlovic
Za Slaviju sam i ja svedok da je saobraćajno u gorem stanju nego pre "rekonstrukcije" odnosno unazađivanja. Pre je bila gužva a sada je sumanuto teško uopšte ući u kružni tok jer da biste ušli morate da ispunite brojne uslove - ne sme da bude pešaka na pešačkom ( na najprometnijom raskrsnici u gradu!), ne sme da bude šinskih vozila u kružnom toku , ne sme biti nijedan taksi ili GSP-ov bus u žutoj traci ( koju sečete da biste ušli u kružni tok) i naravno mora biti slobodna spoljna traka kružnog toka. Ponavljam - svi ti uslovi na najopterećenijoj raskrsnici! Zato i jeste teže i gore nego ikad pre. Bukvalno bolje da nisu dirali i trošili pare
Zoran
Pitao sam taksistu kako jee sad kod Slavije, kaze gore. Sto? Pa uze linije, vise kola. Fontani APSOLUTNO niej mesto na slaviji. Fonatana jhe da joj covek pridje, sedne pored, proseta oko nje. Nisam ni za musliku, ali ajde.... to je najmanjei problem. Ko je lud d astane i gled afontanu kad koal drze, a mora i njih d agleda malo, smog... Sto se tice toga da zice za tramvaje smetaju, mislim d anem asta dni d ase vidi od posebno i kad bi ih sklonili. Medjuti, baciti zice, a uubaciti bateriej u austoibuse je teska besmislica. Neko samo da uzme pare.
Стефан Петковић
Наша манија величине - "ако нисам као Шваба ја сам најгори".

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja