subota, 23.02.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:19
NA POTEZU OD RUZVELTOVE DO ZOO VRTA

Orezivanje stabala u susret velikoj obnovi

Predstojeći radovi koje će izvoditi „Zelenilo Beograd” priprema su za već najavljivanu rekonstrukciju saobraćajnica u 2019. godini
Autor: Dejan Aleksićpetak, 07.12.2018. u 11:23
(Фото Д. Јевремовић)

Pomeranja rokova za početak obnove ulica 27. marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana, po svemu sudeći, više neće biti. Da će rekonstrukcija saobraćajnica na potezu od Ruzveltove do tvrđave, koja je bila najavljivana za ovu godinu, pa pomerena za narednu, i početi konačno 2019. ukazuju predstojeći radovi „Zelenila Beograd”.

Ovo preduzeće u ponedeljak će početi orezivanje stabala u drvoredima ovih ulica. Planirano je orezivanje ukupno 422 stabla.

– U toku ovih radova biće uklonjeno pet stabala za koja je stručna komisija konstatovala da su rizik zbog pojave bolesti i oštećenja na njima. Uklonjena stabla će posle obnove ovih ulica biti zamenjena novim, kvalitetnim sadnicama – saopšteno je iz ovog preduzeća.
Orezivanje će se izvoditi u tri faze, prva počinje od ponedeljka.

– Koristiće se neophodna mehanizacija, a dinamika izvođenja zavisiće od vremenskih prilika. Molimo sugrađane za razumevanje, strpljenje i saradnju, kao i da svoja vozila ne parkiraju na mesta ograđena trakom, kako bi radnici mogli brzo i bezbedno da obave predviđene radove – dodaje se u saopštenju „Zelenila”.

Obnova ulica od Ruzveltove do Zoo vrta, prema najavama iz 2017, trebalo je da krene na proleće ove godine i da traje nešto duže od šest meseci, ali je bez objašnjenja odložena. Kada se konačno budu zahuktali, ovi radovi vredeće oko 20 miliona evra i finansiraće se iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).

Obnova nije ni počela, ali je već izazvala izlive nezadovoljstva. Najglasniji su biciklisti koji su zbog plana rekonstrukcije čak i protestovali. Glavni razlog za njihov gnev je što u toku rekonstrukcije preuređene ulice neće dobiti biciklističke staze, već će se prednost dati parking mestima.

– Jedna od ranijih odluka grada je da se u glavne ulice koje će se obnavljati obavezno uvedu biciklistički koridori. Na kraju, umesto „Zelenog bulevara” sa drvoredom, biciklističkim stazama, tramvajima i malo automobila, dobićemo zagušene saobraćajnice koje će dodatno gušiti i ulice koje ih presecaju, kao što su Takovska i Bulevar despota Stefana – nedavno su ponovo zamerili biciklisti.

Da se od biciklističkih staza u ulicama od Ruzveltove do Zoo vrta odustaje otkriveno je pre nešto više od godinu dana.

Kao razlog, nadležni su naveli što bi za te staze morala da se žrtvuju parking mesta ili širina saobraćajnica, a to bi, kako su dodali, „izazvalo saobraćajnu katastrofu u centru grada”. Samo u Cara Dušana, kako su naglasili, moralo bi da se ukine najmanje 200 parking mesta.

Saobraćajni stručnjaci drugačije gledaju na ovu situaciju i ističu da su biciklističke staze u ovim ulicama moguće ako bi se dobro projektantski razradilo rešenje.

Tri faze radova:

Prva

Ulica cara Dušana, na potezu od Francuske do Skadarske, Džordža Vašingtona, na potezu od Skadarske do Takovske

Druga

Ulica 27. marta, od Takovske do Starine Novaka, i Cara Dušana, od Francuske do Kralja Petra

Treća

Ulica kraljice Marije, na potezu od Starine Novaka do Ruzveltove, i Cara Dušana, od Kralja Petra do Tadeuša Košćuška
 

 


Komentari3
b5303
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ВлаДо
Када ће престати ово орезивање стабала.Када ће се коначно појавити неко паметан и рећи доста .Од сада има да се саде дрвећа чија је максимална величина толика и толика и не треба орезивање.Највећа глупост је сађење платана који су вишевековни горостаси а ови на нашим улицама су вишеструко осакаћени богаљи.
Dejan
U Dzorda Vadingtona od Cetinjske ka Bulevaru despota Stefana (i dalje) zbog visinske razlike mogle bi da se ispod kolovoza naprave podzemne garaze kao sto je planirano za Kneza Milosa a da se pri tome vecina postojecih instalacija ne izmesta na vecu dubinu (da ostanu izmedju garaze i kovoza). To bi snizilo troskove izgradnje.
Зеро И. Вање
Какве везе има орезивање грана дрвећа у позну јесен са почетком радова на обнови коловоза и тротоара у пролеће? Што се тиче бициклиста, ако сматрају да је Град дужан да им обезбеди стазе науштрб места за паркирање аутомобила, то се лако може решити. Нека се Град одрекне дела прихода од грађевинског земљишта и нек системски гради паркинге по ужем и ширем центру града, и то зонске, за станаре који имају аутомобиле. Или нека се забране аутомобили у Београду и уведу бицикли, с тим да и градски челници, градска и општинска управа, комуналне службе и све остале установе и фирме остану без својих службених аутомобила и возе се бициклом или јавним градским превозом.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja