petak, 23.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 07.12.2018. u 12:09

Antidot dosije o pozadini napada na Telekom Srbija

Štiteći interese privatnog monopoliste, učesnici u kampanji protiv Telekoma, ignorisali su bitne ekonomske pokazatelje, kaže se u analizi
Џорџ Сорос (Фото Бета-АП)

Medijska mreža Antidot objavila je prvi deo istraživanja o pozadini višemesečnih napada na kompaniju „Telekom Srbija”, iza kojih se, prema njihovim nalazima i podacima, krije interesno povezana mreža medija, organizacija i pojedinaca, koji štite interese konkurentske kompanije SBB, na čijem su čelu Dragan Šolak i Dragan Đilas, a sa ciljem, pre svega, promene vlasti u Srbiji, prenosi Tanjug.

Kako je saopšteno iz Antidota, u prvom delu istraživanja, koje su radili novinari i saradnici te mreže iz Srbije, Slovenije, Crne Gore, Hrvatske i BiH, detaljno se pokazuje kako je lokalni prodavac video kaseta iz Kragujevca postao najmoćniji i najbogatiji medijsko-telekomunikacioni tajkun u ovom delu Evrope i da li i kakve veze postoje između Dragana Šolaka i smenjenog predsednika Demokratske stranke Dragana Đilasa.

U dosijeu „Amerikan drim na šumadijski način”, objašnjava se i zašto su napadi na „Telekom” krenuli čak dva meseca pre akvizicije kablovskog operatera „Kopernikus” i to upravo sa kablovske TV N1, koja je takođe u vlasništvu Dragana Šolaka i bliska Draganu Đilasu.

Kampanja protiv „Telekoma”, koja je krenula sa N1, proširena je uz pomoć proopozicionih medijskih centara koje kontrolišu Šolak i Đilas i traje do danas, sa očiglednim ciljem da se najvećoj telekomunikacionoj kompaniji u državi nanese šteta i obori vrednost, kako bi postala lak plen i bila finansijski uništena, navodi Antidot.

Iz tih razloga, akteri kampanje, lideri opozicionih stranaka, tzv. eksperti, nekoliko „antidržavnih medija”, te pojedinci i stranke koje ih podržavaju, poput Demokratske stranke, Saveza za Srbiju, Nove stranke, Nezavisnog društva novinara Vojvodine (NDNV), i mnogih drugih, nedeljama unazad svesno šire laži o procentima, broju korisnika operatera, iznose tvrdnje da je namera „Telekoma” da uspostavi monopol i pored činjenica koje su dobro znali, a do kojih je došao istraživački tim Antidota, da „Telekom” na tržištu Srbije učestvuje sa svega 15 odsto, dok SBB već ima preko 55 procenata tržišta.

Štiteći interese privatnog monopoliste, učesnici u kampanji protiv „Telekoma”, ignorisali su bitne ekonomske pokazatelje koji govore da je kupovina „Kopernikusa” poslovna odluka kojom „Telekom” pokušava da spreči uspostavljanje monopola privatnog konglomerata, čiji ciljevi idu mnogo dalje od same eliminacije „Telekoma” sa tržišta.

Licitirajući tržišnom cenom „Kopernikusa”, kritičari odluke o akviziciji prećutali su činjenicu da je pre tri godine „Kopernikus” već kupio internacionalni poljski fond Abris po ceni od 100 miliona evra, sa duplo manje korisnika i bez digitalizacije sistema koja je u međuvremenu urađena, kao što prećutkuju činjenicu da je 2013. godine fond KKR kupio SBB za milijardu evra, da bi tu kompaniju 2018. godine prodali čak za 2,6 milijardi evra, gde je cena po korisniku viša nego kod Kopernikusa.

U istraživanju, objavljenom na sajtu mreže Antidot, opisano je kakva je uloga Džordža Sorosa i bivšeg direktora CIA Dejvida Petreusa u ostvarenju „američkog sna” šumadijskog biznismena, ko je omogućio da se mreža širi nelegalnim postavljanjem kablova, o isprepletanoj mreži korupcije sa lokalnim samoupravama u vreme vladavine Demokratske stranke, a kojom je SBB postao dominantan kablovski operater, zašto je poslovno širenje spojio sa politikom, formirajući strateško partnerstvo sa Draganom Đilasom, te da li je cilj bio ne samo eliminacija preostale konkurencije na tržištu, već pre svega promena političke vlasti u Srbiji i uspostavljanje apsolutnog monopola u jednoj od najprofitabilnijih i najbrže rastućih privrednih grana.

 

Komentari22
99b73
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

zola2
Jel ima neka afera u Srbiji da Djilas u nju nije umesan?
Petar Ilic
To pitanje se moze postaviti i ovako: Da li je moguce da Djilas nesto uradi, na primer da doruckuje svako jutro u pola devet, a da rezim to ne predstavi kao aferu u koju su pored Djilasa umesani Soros, H1 i jedan bivsi direktor americke spijunske cluzbe CIA ciji je glavni posao da brine kako ce i kome ce Srbija da proda svoj "Telecom"?
Petar
Nekoliko činjenica. Dragan Đilas je napravio medijsku imperiju monopolistički, "režiranim" i "friziranim" ugovorima uključuijući i RTS minute u vreme vlasti DS-a a nakon Z. Đinđića, koji je protiv njega zbog takvih akcija podnosio prijavu. Što rekli čak i opozicioni novinari: "DS Đinđića je postala DS Mikija Rakića i Mlađana Đorđevića (Đilasov kum, "Direct media" danas "Srpski kod" !?). Za sebe je Đilas tvrdio da je "biznismen na privremenom radu u politici". I danas se tako ponaša. Nedavnim potezima oko kupovine "Kopernikusa" a zatim kada je grčka mreža "Antena" kupila O2 i Prvu, Đilas ostaje bez dela svoje medijske vlasti. Srpski rečeno: ostaje bez kupljenih medija koji jedini o njemu šire hvalospeve. Dosledan samo svojim interesima, protestvuje, što pokušava da zaogrne u nazoviborbu protiv nasilja. Bila mi je čast da gutam suzavac, smrzavam se i trpim 90-tih, očekujući kao i drugi ljudi boljitak. Ovome ne bih došao ni na slavu, jer boljitak nije došao baš zbog njega i sličnih.
Velikomoravac
Direktor Telekoma izjavio da je Kopernikus bio na izdisaju, a on za takvu firmu platio skoro 200 miliona evra. Pa gde je tu logika i zdrav razum? Osim ako ne gledamo iz ugla Stranke zdravog razuma i njenog lidera Šojića. Pre će biti da je neko prelio javne pare u privatne džepove.
kcn
tacno je Kopernikusu kasnile plate par meseci
Steva
Jel ima neka afera u Srbiji da Dragan Djilas u nju nije umesan.
Šljiva rađa u kasno leto
Beogradske elektrane su godinama od 2001 postavljale kablove za SBB na crno po Beogradu i postavile preko 100 km kablova dok je neko blokirao Telekom. Na taj način je država postavila monopol privatnoj kompaniji na najvećem tržištu u Srbiji.
Zoran
Žao mi je što sam do ovog teksta stigao tek danas, jer bih oko mahinacija SBB u sprezi sa državom imao šta da kažem. Znam da je kasno da sada komentarišem, ali neka ostane zapisano. Na tržište ponude provajdera Srbije među prvima je krenuo Telekom, ali je odmah nakon toga u toj kompaniji sve stalo. Zna se dobro ko je upravljao Telekomom u to vreme kada je modernizacija Telekoma trebala da počne, jer upravo sa pojavom SBB-a sve je zaustavljeno! Zašto? Pa postojala je mogućnost da Telekom kao državno preduzeće u slučaju promene vlasti ima veliku šansu da zbog posedovanja svojih telefonskih instalacija po celoj Srbiji vrlo brzo naraste u konkurenta SBB-u a to nije smelo da se dogodi. Tako bi država mogla da zaustavlja raznorazne političke mešetare da plasiraju svoje istine po celoj Srbiji. Što se svetski stručnjaci nisu bunili kada je SBB preuzeo Beogrid (Prvi internet provajder na N. Beogardu-300,000 stanovnika!!!) i Icom i oteo skoro ceo BGD. Ima toga još... Recimo uništavanje TARGA...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja