utorak, 15.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 00:36

Na šta se građani najviše žale ombudsmanu

petak, 07.12.2018. u 16:03
Зоран Пашалић (Фото А. Васиљевић)

Zaštitnik građana Zoran Pašalić rekao je danas da se građani u Srbiji najčešće obraćaju instituciji ombudsmana zbog problema u pravosuđu, koji se odnose na neizvršenje sudskih radnji, dužinu trajanja postupaka i zloupotrebu procedura. On je u razgovoru sa građanima Paraćina rekao da neki od tih problema ne spadaju u nadležnost zaštitnika građana, ali da će „ljudima biti pružena usmena pravna pomoć”.

„U prethodnih deset godina imali smo mali broj pritužbi i zato smo se odlučili da posećujemo gradove u Srbiji i direktno pričamo sa ljudima o pitanjima koja ih muče”, rekao je Pašalić.

Po njegovim rečima, u Paraćinu je za deset godina bilo 190 pritužbi građana, a u Loznici 390.

„Loznica je prvi grad koji smo posetili da saslušamo građane. Ono što smo primetili je da su građani Loznice izneli iste probleme kao i oni u Paraćinu”, kazao je on, prenos Beta.

Dodao je da se često dešava da ljudi ne dobijaju odgovore nadležnih institucija što „spada u domen loše uprave”.

Zamenik predsednika Opštine Paraćin Tomislav Šaletić rekao je „da je ponosan što je projektom približavanja institucije ombudsmana ljudima u unutrašnjosti Srbije, koji finansira Vlada Bugarske, omogućeno da se lično sretnu sa zaštitnikom građana”.

Paraćinac Miodrag Miletić kazao je novinarima da je pre četiri godine dobio pravosnažno rešenje o ostavinskoj raspravi na koje nije mogao da podnese žalbu i da se zato sada obraća ombudsmanu.

„Otišao sam kod sudije i rečeno mi je da sam se odrekao prava na žalbu, a ja to nisam uradio. Na taj način meni je ugroženo osnovno ljudsko pravo”, ocenio je Miletić.

Zaštitnik građana Zoran Pašalić razgovarao je i s predstavnicima vlasti, ustanova, preduzeća i organizacija civilnog društva u Paraćinu.


Komentari5
c09d6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Iz Britanije
Nije tačno, ovde u Britaniji u dva odvojena slučaja sam se žalio finansijskom ombudsmanu. Jednom protiv osiguravajućeg društva za kola, drugi put protiv druge najveće banke i u oba slučaja dobio, uskraćene usluge i novac koji su dugovali. Obe ustanove su podvile repove i bez pogovora poštovale odluke ombudsmana.
marko
Па жале се што немају омбусдмана, тј онога коме могу да се жале.
Radoslav Jovanovic
Jos jedna podvala zapada?Kakvo ime takva i organizacija. Gde je praviosudni sistem, gde je zakon?
Desko
Slika govori sto puta više od reči!
laža i paralaža
Neko zaista ide da traži pomoć od njega? Pa pomaže li što?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja