nedelja, 20.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:55

Šarčević: Nema razloga za protest, nije obećano 14 odsto

ponedeljak, 10.12.2018. u 11:49
Mладен Шарчевић (Фото Танјуг)

Ministar prosvete Mladen Šarčević izjavio je danas da nema razloga za protest prosvetara koji je najavljen za sutra, i dodao da su prosvetni radnici imali četiri povećanja plate u poslednje dve godine - prvo četiri, pa šest, deset i sada devet odsto.

On je za Tanjug rekao da su mu „čudni razlozi za protest i štrajk”, da se kao jedan od razloga navodi odlaganje Zakona o platnim razredima za godinu dana, a da su baš zbog tog zakona prosvetari štrajkovali u septembru i oktobru.

To što sindikati tvrde da im je obećano povećanje plate od 14,67 odsto, a da su dobili devet odsto, ministar kaže da je to „igra reči i manipulacija”.

„Rečeno je ako počne primena zakona o platama i platnim razredima, tada bi povećanje bilo 14 odsto. Ne može se primeniti ta kvota plate, pošto zakon nije usvojen. Sada manipulišete tako što vadite iz jednog koša, stavljate u drugi i pravite neku novu istinu, e to je manipulacija”, poručio je ministar prosvetnim radnicima, prenosi Tanjug.

Dodaje da pregovori o kolektivnom ugovoru s prosvetarima tek predstoje, da predstavnici sindikata imaju neke svoje predloge koji će biti analizirani ove nedelje s predstavnicima Ministarstva prosvete.

„Videćemo mogućnosti države, za šta ministarstvo finansija ima para, ali i da sagledamo koja su iskustva i evropskih zemalja i pogledamo da li su zahtevi maksimalni ili su realni. Biće ovim ugovorom još dosta toga dobrog predviđeno”, naglasio je ministar.

On je dodao da zbog toga ne vidi razlog da se štrajkuje unapred, za nešto što se nije desilo. Kako kaže, nezadovoljstvo prosvetnih radnika traje godinama i da je on za to da se ono trajno reši.

„Bio sam optimista da će se ono brže rešiti. I dalje sam optimista. Potrebno je malo strpljenja. Ono što ljudi treba da shvate jeste da država u ovom trenutku može toliko”, istakao je Šarčević.

On je ocenio i da među sindikatima ima „malo borbe za prevlast, koji će biti jači i koji će biti reprezentativan”, i ukazao da prosvetni radnici nisu poslušali svoje sindikalne lidere tokom prošlog štrajka upozorenja i da se odazvalo samo 20 odsto škola u Srbiji.

„Pregovramo sa vladom o Zakonu o platnim razredima i imamo tvrde pozicije. Kada se zakon donese znaćemo kada će početi primena i tada će biti sredstva. U nekom delu razumem moje kolege, ali mislim da su ovi razlozi, posebno za izradu posebnog kolektivnog ugovora, besmisleni jer se na njemu radi”, istakao je ministar.

Pregovorima o platnim razredima, smatra, došli su do dobrih rešenja a to je da u višim platnim razredima budu prosvetari koji rade u otežanim uslovima, koji imaju pedagoška zvanja, odeljenske starešine.


Komentari19
05437
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

buki
Пристала бих да се плата не повећа уопште, када би министарство решило све проблеме које наводи Мунгос@, али је то просто немогуће. Све промене које су настале од '90-их су шминкерске и само погоршавају ионако сложену и тешку ситуацију процеса наставе. Примера ради, оно што ученици науче да раде за 3-4 године практичне наставе, равно је знању које се добије за дан-два рада у неком предузећу. Седамдесетих година из школе су излазили потпуно обучени и спремни за посао, иако се то тада није звало "дуално образовање", о коме се толико прича као да су открили нешто ново. Било је једноставно, радиле су многе фабрике и ученици су у њима под надзором били активни у процесу производње. Сада је у већини градова тешко наћи било коју фирму која нешто производи, и која ће евентуално прихватити неколико ученика на обуку. О заинтересованости деце за учењем било чега, све мање има сврхе говорити. Једино што одмах науче је да нема понављања, и већини је то довољно. Зашто нема понављања, да би ЕУ показали што већи број свршених средњошколаца и тако добили неке поене. Све је шминка, све је фолирање, где наставник гледа како живу главу да спаси, и уз то заинтересоване ученике нечему научи, који су уз наставнике најугроженији у оваквом систему образовања. И уз то свака промена је била промена на горе. Сви знамо да би најбоље било вратити систем образовања у 70-е године, где није било насиља, сви ученици (и они најлошијег успеха) су знали елементарне ствари без којих се није могло у следећи разред, али пошто је то немогуће онда се просветари у својим захтевима ограничавајући на плате.
Цецко
Јављају се и такви, као Драган, који појма немају о раду у просвети. Прво распусти су за ђаке а не и професоре. Одржавају се седнице одељењских и Наставничког већа.Затим додатна и допунска настава као и припремна настава.Ту су и стручни? семинари на којима предавачи добро зараде а наставници јуре потребне бодове. Час траје 45 минута, али да би био успешан трба најмање 90 минута припреме. У фабрици радници дођу са рукама у џеповима, а наставник када су писмени задаци носе вежбанке кући јер им није омогућен простор у школи за несметани рад. Сваки лекар има своју ординацију и плус медицинску сестру као помагача,такође и судије, а шта од тога има наставник! Што се тиче министра, треба што пре да оде због малверзације са тендером за електронске дневнике, постављањем директора школа,...
Petar -Ok
Desetine ljihada profesora i sindikati kažu da itekako ima razloga za štrajk, a samo jedan glas iz ministarstva , uporno papagajski tvrdi da nema razloga za štrajk. Po svim zakonima verovatnoće , to je nemoguće.
Karolina
Na Pravnom fakultetu u BG imaju plate 4000 evra.
Мунгос
Ако би требао да се одржи штрајк просветара, онда би то требало због очајног закона о образовању где је деци све дозвољено а наставницима ништа. Нема понављања разреда, нема избацивања са часа, нема адекватне казне због лошег понашања, нема доброг наставног програма, очајним уджбеницима и катастрофалном издаваштву (имамо брдо издавача из Хрватске, Словеније а наши нам не ваљају). Да не причамо о очајним психолозима, педагозима, лоше обученом наставном кадру који нема дана специјализације, семинара, лошем министарству образовања, урушеним школским просторијама које прокишљавају, неокреченим учионицама, поквареним тоалетима, растуреним наставним средствима из доба Јуре и на крају очајним платама. Кад погледате у листић који добијете и погледате децу која скаче, вриште по учионицама дође вам да одете у парк и седнете у миру и тишини под дрво и сачекате крај наставе. Е такве протесте као родитељ ћу да подржим, а не само о платама и ничему више. Можда би требало родитељи да се побуне...
Jovan
@Mnogi zalutali u prosvetu Najpre tvrdite da učenici dobijaju 1-2 ocene po polugodištu, a onda se žalite na 5-6 pismenih provera nedeljno?!
Preporučujem 2
Mnogi zalutali u prosvetu
@Nadezda Soldo Pa i predsednik sindikata prosvete je rekao da njih interesuje samo plata, ja čula svojim ušima( u ranijim štrajkovima). Ne mogu da podržim nekoga ko dolazi na čas 10-15 min. pre kraja, daje jedinice celom redu jer neko priča na času, ko uopšte ne donosi kontrolne ni posle mesec dana, ko kažnjava decu ako se usude da pitaju za obrazloženje ocene koje su dobili tako da izvedu decu i uz pretnju, sada ćete videti kako se ocenjuje, izvede desetak učenika i ko zna odgovor na 1 pitanje dobije dvojku, a ko ne zna jedinicu. Kako mogu da podržim nekoga ko samo prepiše ocenu sa polugodišta za kraj godine, zaključuju se ocene na osnovu samo dve, moje dete je pre neku godinu ostalo neocenjeno na polugodištu iako nije izostajalo. Zar se za 5 meseci ne može imati više od jedne ocene, a inače se zaključuje na osnovu samo dve ocene iako ne bi smelo. Redovno se dešava da se nedeljno ima po pet, šest pismenih provera čak u istom danu tri.. Poštovanje se stiče, ono se ne podrazumeva.
Preporučujem 15
Prikaži još odgovora

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja