U godini u kojoj se obeležava pet decenija rada Galerije SANU, jednog od najatraktivnijih izložbenih prostora u samom centru grada, u srcu pešačke prestonične zone, pored izložbe dela Nedeljka Gvozdenovića, izdata je i posebna Izložbena sveska posvećena ovom slikaru i akademiku koji je bio jedan od ključnih aktera u procesu njenog osnivanja. Na tu i ostale akademijske aktivnosti čoveka koji je bio i jedan od najvećih darodavaca Umetničke zbirke Akademije podseća Jelena Mežinski Milovanović, autorka publikacije „Delatnost Nedeljka Gvozdenovića” i zamenik upravnika Galerije SANU, objedinjujući na jednom mestu događaje koji su ostali zabeleženi, a koji su bili od značaja i za Gvozdenovića i za ovu kuću, kao i brojna arhivska dokumenta.
Tokom četvrt veka, koliko je proveo u društvu srpskih akademika, Gvozdenovićevo pregalaštvo najbolje se, možda, može prepoznati upravo kroz Galeriju SANU. „Aktivno se uključivši u projekte započete u Odeljenju likovne i muzičke umetnosti, koji su postali ključne tačke delatnosti Galerije, od organizovanja izložbi i izdavanja publikacija o likovnim umetnicima, ali i kataloga-monografija izložbi, preko rukovođenja formiranjem Akademijine kolekcije umetničkih dela, do osnivanja Dokumentacionog centra o likovnim stvaraocima – članovima SANU, što je realizovano u dokumentaciji Galerije SANU, Gvozdenović je tokom prvih petnaest godina rada Galerije bio njen stožer u svim oblastima”, piše Jelena Mežinski Milovanović, evocirajući istoriju.
Predstavljeni su i Gvozdenovićevi radovi koje je zaveštao Akademiji, uz tačnu hronologiju ulaska dela, objašnjenje o tehnikama, formatima, temama i motivima, isticanje dokumentarnog značaja fonda i autorovog pogleda na svet, očitovanog kroz likovne cikluse u Umetničkoj zbirci SANU. Slike i crteži su reprodukovani, a u pregled su uključene i brojne fotografije, vizuelne uspomene na mnoštvo sastanaka Odeljenja za likovnu i muzičku umetnost, otvaranja izložbi kojima je prisustvovao sa ostalim kolegama, konferencija za novinare koje je držao, koncerata koje je odslušao... Pomenuti su i lični predmeti ovog velikana, koji su na čuvanju u Galeriji SANU, među kojim su, recimo, ugovori, prepiska, preporuke i mišljenja o drugim umetnicima, zatim naočare, dugmad za manžetne, perorez, makaze, priručna paleta – obična šperploča sa nekoliko zamešanih boja.

Put kroz ovaj značajan deo života našeg velikog umetnika završava pasažom iz govora Miodraga Miće Popovića, koji je on održao u ime SANU na Gvozdenovićevoj sahrani. Njegove emotivne reči glase:
„... Delo Nedeljka Gvozdenovića podrazumeva ogroman broj radova: uljane slike, gvaševe, tempere, akvarele i crteže u različitim tehnikama... U razvoju ovog velikana moderne umetnosti nije bilo burnih i žestokih promena, dramatičnih prekretnica ni iznenadnih i radikalnih zaokreta. Njegov razvoj, iako na neprekinutoj uzlaznoj liniji, za prilike u našoj i ne samo našoj modernoj umetnosti, bio je zapanjujuće miran i postupan, pa će svaki poduhvat periodizacije njegovog dela zahtevati skoro kongenijalnu suptilnost onog koji se toga bude prihvatio... Večna slava velikom majstoru slike i tvorcu čuda Nedeljku Gvozdenoviću”.