subota, 23.02.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:19

Iz železnice odlazi 1.100 radnika

Autor: M.A.sreda, 12.12.2018. u 18:58
(Фото А. Васиљевић)

Iz tri železnička preduzeća do kraja godine otići će oko 1.100 radnika uz otpremninu, tako da će ukupno za 7.000 ljudi biti smanjen broj zaposlenih na železnici. Najviše radnika, njih 770, odlazi iz „Srbije kargo”, 320 napušta „Infrastrukturu železnice Srbije”, a oko 20 „Železnice Srbije”. Viška radnika nije bilo u „Srbija vozu”.

Radnici mogu da biraju jedan od dva modela obračuna otpremnina. Imaju pravo na 50 odsto uvećan tromesečni prosek bruto zarade po godini staža ili po 240 evra za svaku godinu provedenu u tom preduzeću.

– Oko 98 odsto zaposlenih je do sada otišlo dobrovoljno. I ove godine puno njih odlazi dobrovoljno, s obzirom na to da još od 2015. radnici znaju koliki je višak u kom preduzeću i imali su dosta vremena da se pripreme – rekla je za Tanjug savetnica ministarke građevinarstva Mišela Nikolić.

Ovo je inače treći krug socijalnog programa u železnici i on se sprovodi prema Akcionom planu reforme železnice od 2015. godine. Tada je već određen okvirni broj koliko je ljudi viška u svim železničkim preduzećima. Pre tri godine srpske železnice su podeljene u četiri akcionarska društva – „Srbija kargo”, „Infrastruktura železnice Srbije”, „Železnice Srbije” i „Srbija voz”.

Iz akcionarskog društva za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom „Infrastruktura železnice Srbije” otići će 750 zaposlenih.

– Od tog broja 430 zaposlenih, koji obavljaju poslove manevra i tehničko-kolske poslove, preći će u železničke kompanije „Srbija kargo” i „Srbija voz”. Preostalih 320 zaposlenih, biće proglašeno tehnološkim viškom uz isplatu otpremnine. Oni će dobrovoljno napustiti preduzeće što je i bio jedan od kriterijuma koji se primenjivao prilikom rešavanja viška zaposlenih – kaže Nenad Stanisavljević, iz „Infrastrukture železnice Srbije”.


Komentari10
4ec96
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

aca
Sve što kažem istina je jer su mi i otac i deda železničari. Jad i tuga ceo radni vek na šinama , u jednoposedu (nedaj bože da se nekom sloši padne šećer ili slično....)a odgovornost na najvećem nivou i sad kad su bolesni i pred penzijom oni idu na biro čekaju penziju i dobijaju neke mizerne otpremnine prosek od poslednje tri plate tek kolko da prežive do penzije ....gde je tu glas razuma ( što nedadoše prosek tri najbolja primanja u radnom veku ili prosek svih primanja...)nekome je ipak ovako odgovaralo......Strašno
Zoran Popovic
Pa sada uporedite sta znaci otpustanje 1.100 radnika zeleznice na nezaposlenost u Srbiji. To je kao svako malo otvaranje 5 fabrika sa po 200 zaposlenih. A da ne uzimamo u obzir subvencije od po 5-10 hiljada evra po zaposlenom.
Bez reda voznje
Sramota za Srbiju. U ovolisnoj Holandiji pored tolikih auto-puteva, automobila, autobusa, uvode na nekim trajektima da vozovi krecu svakih 7,5 minuta, guzva kad voze svakih 10 minuta. Kvalitetna zeljeznica ima buducnost.
stanislavsr
Pa koliko ih to ima zaposlenih?
Nenad, Minhen
Sačuvaj bože, kako nam izgleda železnica. Ne znam da li radnika ima viška, znam samo da moje perspektive železnički putnički saobraćaj u Srbiji praktično više ne postoji. Sva sreća što je autobuski uglavnom solidno organizovan, bolje nego u Nemačkoj (a i Nemačku uglavnom drže "naši" vozači).

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja