četvrtak, 23.01.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:15

„Lične karte” gradilišta smanjiće saobraćajne gužve

četvrtak, 13.12.2018. u 19:53
(Фото Танјуг)

Posle Nove godine kreće realizacija projekta zonskog upravljanja saobraćajem što će rešiti saobraćajne gužve, najavio je gradonačelnik dr Zoran Radojičić.

On je gostujući u Beogradskoj hronici naveo da je za šest meseci, koliko je na čelu prestonice, urađeno mnogo konkretnih projekata, a da se kao prioritet radi na rešavanju problema saobraćajnih gužvi.

„Projekat adaptabilnog zonskog upravljanja saobraćajem znači novi sistem putem kojeg će se na jednom mestu skupljati svi podaci sa više od 300 raskrsnica u gradu i na osnovu njih upravljati saobraćajem na pravi način. Očekuje se da se tako i do 20 odsto uštedi vreme i olakša saobraćaj. Na sastanku u Barseloni na kome smo razgovarali o našem problemu čulo se da je ovakav sistem preporodio Moskvu. To je model koji ćemo u naredne tri godine da implementiramo u Beogradu, a vrednost celokupnog projekta je oko 25 miliona evra”, rekao je Radojičić.

Gužve koje se stvaraju u gradu zbog veliko broja gradilišta, kako je rekao, biće manje uz pomoć „lične karte” gradilišta.

„Od januara se planira da će preko Sekretarijata za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima sva gradilišta morati da šalju informacije kada počinju radovi, šta se radi i do kada traju radovi kako bi mogli da se sinhronizuju sa ostalima. Dešavalo se u ranijem periodu da se jedna ista ulica radi i po nekoliko puta, a na ovaj način će se to smanjiti na najmanju moguću meru”, objasnio je gradonačelnik.

On je istakao da je veliki pomak urađen na tome da se smanji broj dece koja čekaju na mesto u vrtićima, prenosi Tanjug.

Podsetio je da je 2013. 47.500 mališana bilo u vrtićima, a 2018. 60.000 u državnim i 16.700 u privatnim vrtićima, te da je 2016. 10.000 dece čekalo na mesto u vrtiću dok u ovom trenutku čeka 2.700, što je, kako kaže, značajno manje.

„U planu je da početkom sledeće godine se otvori vrtić u Altini a takođe u sledećoj godini još devet vrtića, da se prostor u šest škola prilagodi deci vrtićkog uzrasta, znači idemo ka tome da se značajno smanji broj dece koja čekaju mesto”, naveo je Radojičić dodajući da je u ovoj godini na subvencije u privatnim vrtićima potrošeno oko 2,5 milijarde dinara.

Naveo je i da je Beograd spreman za najavljene snežne padavine i da će sve gradske službe biti pripremljene za to.

„Za sutra smo zakazali sednicu Štaba za vanredne situacije sa ciljem da se iskoordinira rad svih gradskih službi, da proverimo da li je sve pripremljeno i kako bi sve proteklo bez problema”, rekao je gradonačelnik.


Komentari5
70cc1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

држава је нула
Хоће ли почети да кажњавају градилишне фирме које постављају градилишне табле на неслужбеном српском језику, супротно закону? Зашто не можемо да прочитамо податке на свом, стандардном српском језику? Ето примера табле иза Храма Св. Саве, у ул. Боре Станковића која се управо обнавља.
Karte, ali ne li lične, nego otvorene
Saobraćajni zastoji i sve veće gužve u Beogradu mogu da se značajno smanje samo na dva načina: 1) da se smanji broj vozila; ili 2) da se prošire ulice. Sve druge mere, uključujući i zelene talase preimenovane u adaptibilno regulisanje semafora, ili zabrana ulaska privatnim putničkim automobilima u centar grada - samo je gašenja požara i ništa više. Jednostavno, prevelika je motorizacija u Srbiji, ulice i putevi to ne mogu da istrpe. Ono što je do pre 15 ili 20 godina bila retkost, a to je da jedno domaćinstvo ima 2 automobila, sada više nije nikakva retkost. Što se tiče metroa, čak i ako bi relativno brzo bio sagrađen (na primer za 5-7 godina), taj vid prevoza samo bi smanjio opterećenje na nadzemni javni gradski prevoz (autobuse, tramvaje i trolejbuse) i ništa više od toga. Nažalost, Beograd je već odavno ispustio priliku za blagovremeno urbano planiranje u pogledu izgradnje ulica i bulevara dovoljne širine, prstenova i poluprstenova, kao i izgradnje odgovarajućih mostova.
Decak
Nadam se da ce obecanja g Radoicica biti ispunjena. Jedno od neuralgicnih mesta u Beogradu, danas, je ogradjeni Trg Republike cije uredjenje ometa i pesake i vozila. Predvidjeni rok radova je neverovatno dug : 420 dana, sto znaci da ce centar grada biti zatvoren godinu i po.
Dule Astro
"Он је гостујући у Београдској хроници навео да је за шест месеци, колико је на челу престонице, урађено много конкретних пројеката" Koji su konkretno projekti urađeni u proteklih 6 meseci? Molim da se svaki nabroji ili da novinari zatraže konkretan odgovor iz kancelarije Gradonačelnika.
dipl. agronom
Izmedju ostalog izgradjen je i heliodrom za vrapce, u novobogradskom bloku 28,asfaltiran je deo bul. Nikole Tesle,u duzini 900 m,odustalo se od podzemnih kontejnera,mada se novi i dalje postavljaju,kriminal je sveden na razumnu meru...Za vikend ce sneg,pa cemo videti efekte akcije- projekta,svi protiv snega...
Preporučujem 20

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja