nedelja, 17.02.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:51

Podsmeh egomaniji

Predstava „Carevo novo odelo”, čija premijera je u subotu u Bitef teatru, podučava decu i mlade da na ulizištvo i licemerje gledaju sa prezrenjem
Autor: Borka Golubović-Trebješaninčetvrtak, 20.12.2018. u 20:00
Из представе „Царево ново одело” (Фото: Н. Шугић)

Poučna, lucidna, zabavna, plesna predstava „Carevo novo odelo”, s glumcem Slavenom Došlom u ulozi Cara, novi je scenski spoj Bitef dens kompanije i Baletske škole „Lujo Davičo”.  Predstava je rađena po motivima istoimene Andersenove bajke, a tekst i režiju potpisuje Jelena Kajgo kao nastavak razvoja plesnog repertoara za decu i mlade. Premijera je u subotu uveče od 20 sati na sceni Bitef teatra. Muziku je uradila Aleksandra Đokić, koreografiju Dejana Volarev, a kostime Selena Orb.

U izvođačkom timu su i Sara Tasić, Una Vujošević, Jakša Filipovac, Helena Ćelap, Una Đuričić, Anja Milosavljević, Nikola Živković i Tijana Ostojić

– Adaptacija teksta rađena je tako da podcrta komične, ironične nijanse priče, da deci predoči ulizištvo i licemerje kao smešne osobine na koje treba da gledaju s prezrenjem. Car je u našoj verziji samoljubiv, egocentričan, priglup i sklon ismevanju podanika, a oni pak pothranjuju njegovu narcisoidnost i svaku podlost dočekuju sa entuzijazmom. Hvaliće najgore mirise i ukuse, igraće kako car svira, i na kraju će sa oduševljenjem pozirati uz carevo nevidljivo odelo. Carica će bezuspešno pokušavati da privuče pažnju cara koji se po ceo dan ogleda, spremna na svaku žrtvu koju njena podređena pozicija nosi, ali onoga časa kada cara svi prozru, okrenuće mu leđa, ogovarati ga i podsmevati mu se zajedno sa ostalim podanicima – kaže Jelena Kajgo.

Koreografski predstava nudi energičnu, virtuoznu igru, i predstavlja odličan izazov mladoj Bitef dens kompaniji, koju čine učenici trećeg i četvrtog razreda odseka za Savremenu igru Baletske škole „Lujo Davičo”. Tema bajke „Carevo novo odelo” je veoma važna, univerzalna, može se odnositi na svako vreme, svaku zemlju, na sve vladare.

– Ipak, Andersenov motiv Cara koji voli da se lepo odeva, i njegovih lakovernih podanika, u našoj je predstavi idejno polazište koje smo kroz adaptaciju teksta pokušali da osavremenimo. Tu je naravno trend selfija, lepote, okrenutosti sebi i svom izgledu. Zatim, čini mi se da je sada, više nego ikada pre, prisutan taj model ulizištva i podaništva. Verujem da ga je uvek bilo, ali nikada nije bio tako otvoren i tako javan. Zarad neke lične dobiti danas su ljudi spremni da uruše lično dostojanstvo. To je ono što u ovoj predstavi kritikujemo, i pokušavamo da ukažemo deci i mladima da moraju da budu iskreni, hrabri i pošteni. Predstava dakle govori o opštoj krhkosti ljudskog karaktera, bez obzira na to da li je reč o vladarima ili onima oko njih – kaže naša sagovornica.

Ona ukazuje koliko je važno raditi ovakve predstave s mladim igračima, jer na taj način ih uvode u njihov profesionalni život i otvaraju im polje scenske kreativnosti.

– Sve njihove ideje i sugestije su uvek dobrodošle. Makar da se o njima diskutuje. Tako ih ohrabrujete da u budućnosti budu koreografi i samostalni autori. S druge strane, rad s mladim igračima je prilično napet, jer znate da je samo pitanje trenutka kada će najbolji od njih dobiti stipendiju ili proći audiciju u nekoj stranoj trupi i otići iz Srbije. Radeći evo već deset godina paralelno u Bitef dens kompaniji i u Baletskoj školi, imam uvid u to koliko dobrih igrača svake godine ode iz zemlje. Taj trend ne možemo zaustaviti, ali ga sigurno možemo smanjiti, tako što bi se oformio plesni centar, institucija koja bi brinula o igračima savremene igre, baš kao što Narodno pozorište brine o igračima klasičnog baleta ili ansambl „Kolo” o igračima narodne igre – zaključuje Jelena Kajgo.


Komentari2
1fd89
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Sasa Trajkovic
Umetnost ima i svoju edukativnu ulogu posebno u moru NE ukusa, šunda i kiča koji m je kontaminiran naš medijski prostor ... umetnst je duboko humana i predstavlja ljudsku potrebu da svoje lično ali i kolektivno artikuliše u formi um. dela teatar, slikarstvo, muzika, književnost... Potrošačko društvo nam je već donelo masvnu NE kulturu i neke nove navike na novim jeftinim komercijalizovanim medijima - internet u nekakvom prividu demokratije a u stvari kontrolisanog haosa i anarhije.
vuk grujic
tome treba da ih uce roditelji a ne predstave!!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja