subota, 11.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 21.12.2018. u 23:30

Francuzi preuzeli upravljanje beogradskim aerodromom

„Vansi” uplatio jednokratnu koncesionu naknadu od 501 milion evra
На­ме­ра им је да бе­о­град­ски аеро­дром по­ста­не чво­ри­ште и цен­тар у ре­ги­о­ну (Фото Д. Жарковић)

Francuska kompanija „Vansi erports” uplatila je danas jednokratnu koncesionu naknadu od 501 milion evra za aerodrom „Nikola Tesla” u Beogradu, izjavio je ministar finansija Siniša Mali, čime će „Vansi” od ponoći zvanično preuzeti koncesiono upravljanje beogradskim aerodromom na 25 godina.

Mali je rekao, posle sednice Vlade Srbije na kojoj je konstatovano da je uplaćena koncesiona naknada aerodromu, da će ukupno ulaganje „Vansija” u aerodrom biti 1,46 milijardi evra, a tu spadaju jednokratna naknada, minimalne godišnje koncesione naknade i kapitalna ulaganja.

Objasnio je da je prvih 501 milion evra danas uplaćen i da će na ime dividende taj novac biti raspoređen u budžet Republike Srbije u iznosu od 417 miliona evra, dok će ostatak od 85 miliona evra pripasti malim akcionarima.

Rekao je da je danas razgovarao sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem i premijerkom Anom Brnabić i da će deo tog novca biti iskorišćen za vraćanje starih dugova dok će se ostatak novca iskoristiti za velike infrastrukturne projekte u budućnosti.

Kada je reč o godišnjoj koncesionoj nakadi, ona će iznositi između 4,4 miliona evra do 15,1 milion evra i uplaćivaće se u narednih 25 godina u zavisnosti od ostvarenih rezultata.

„I takođe će biti podeljen taj novac između budžeta Srbije i manjinskih akcionara”, dodao je on, prenosi Tanjug.

Mali kaže da se „Vansi erports” obavezao da će uložiti u razvoj infrastrukture ukupno 732 miliona evra, a neke od najvažnijih investicija biće: u prvih pet godina sanacija i rekonstrukcija glavne poletno-sletne staze, izgradnja umetnute poletno-sletna staze, izgradnja novih rulnih staza i rekonstrukcija pomoćnih, kao i izgradnja brzih izlaza sa piste, rekonfiguracija terminala i izgradnja novih objekata i unapređenje sistema.

„Obaveza Vansija je da u narednih 25 godina broj putnika poraste godišnje tri puta odnosno sa 5,3 miliona na 15 miliona, a broj aviooperacija da se duplira sa 59.000 na 120.000. Sa strateškim partnerom očekujemo dalji veliki razvoj naše vazdušne luke, zajedno sa Er Srbijom koja je najbrže rastuća i dominantna aviokompanija u regionu, što je osnova za razvoj privrede”, rekao je Mali.

Mali je naglasio da država Srbija ostaje vlasnik aerodroma „Nikola Tesla” i da „Vansi” samo preuzima upravljanje aerodromom.

„Vansi” je jedan od najvećih operatera, koji posluje u 12 zemalja, zajedno sa 45 aerodroma, i ima više od 180 miliona putnika.

Ministar ističe da sa njim Srbija hoće da napravi dominantno čvorište i vazdušnu luku od beogradskog aerodroma.

Ministar za rad Zoran Đorđević je rekao da je učestvovao u tom procesu za koncesiju, da se radilo naporno u interesu građana i da je i to razlika ove vlade u odnosu prethodne.

„Imamo mogućnost da dobijemo moderan aerodrom i ponos i nešto što će za 25 godina imati rezultat”, naveo je Đorđević. Kaže da je država tražila od Vansija da brine o zaposlenima na aerodromu.

Otpravnik poslova u ambasadi Francuske Nikola Faj je rekao da je ambasada Francuske srećna zbog početka koncesije.

„Vansi erport ima veliko iskustvo u upravljanju međunarodnim aerodromima u Francuskoj i svetu, ne sumnjam da će zbog stručnog znanja doprineti i razvoju aerodroma u Beogradu, koji ima veliki potencijal”.

Prema njegovim rečima, dolazak „Vansija” doprinosi da Srbija postane još atraktivnija za francuska preduzeća.

Dodao je da će ta investicija u aerodrom doprineti jačanju ekonomskih odnosa dve zemlje.

Ugovor o koncesiji beogradskog aerodroma „Nikola Tesla” na 25 godina potpisan je 22. marta sa francuskom kompanijom „Vansi erports”, u prisustvu premijerke Ane Brnabić.

Međunarodni tender je sproveden od 10. februara 2017. kroz fazu pretkvalifikacija, fazu neobavezujućih ponuda i fazu obavezujućih ponuda, a odluka je doneta 5. januara 2018. godine.

Komentari29
a4cb0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dusan
Francuzi da neko tako nesto njima uradi oni bi izasli na ulice i napravili 'zurku' ili haos dok vlast ne koriguje tu katasrofalnu gresku tj placku sopstvenog naroda. Naravno Francuzi nece protestvovati umesto Srba.
Milan Simovic
Iz priloženog, mislim da ide opštini Surčin!!! možda se varam, možda SNS-u, možda se i to varam! A najverovatnije tihom tajkunu 501 000 000 Eu u džep!
Bora
Davati na brzinu u koncesiju jedan aerodrom, koji sopstvenim profitom vec godinama uspesno finansira i razvoj i kvalitetan menadžment (predmet koncesije) - radi finansijske injekcije u budžet u iznosu od 501 milion dolara je silovanje ekonomije! Naravno, koncesionar ponukan profitom, pristaje na sve uslove tendera, potpisuje Ugovor o koncesiji sa "cakicama" koje ce kasnije njegovi superplaceni stručnjaci, naspram naših nestručnih državnih činovnika, iskoristiti da koncesija zavrsi na teret poreskih obaveznika.
Milenica
Mislite da je trebalo da se uzme kredit kao za most na Adi pa da dodje strana firma da to krca. Ovo je pametnije , daju pare pa rade sami. Ima razlike izmedju "ovih" i ""onih"". Ranije se nije kada nesto treba da se radi u zemlji - uplacivalo u budzet, nego se zagrabi , pa zaduzi pa niko odavde nema koristi od toga. A onda nikne karakonzula koju svi treba da placamo. Da je ovako radjen most na Adi, koncesijom, sada nebi bilo ovoliko dugova kojima se nezna kraj. Ali ni uspesnih bilbord kompanija.
Popovic Zoran
Postovani Boro, u svemu se slazem sa vama samo bih dopunio da se ne radi o finansijskoj injekciji u budzet jer je to injekcija u dzepove aktuelnih vladara Srbije.
dr Slobodan Devic
Citam ove vesti o "uspesnim" otudjivanjima svega sto u Srbiji vredi i stalno mi na pamet dolazi onaj film "Okupacija u 26 slika" - samo sto je slika danas mnogo vise od 26, a bice ih jos ...
Jamais
Vinci, ne izgovarati vansi, već vensi.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja