sreda, 18.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:52
SAOBRAĆAJNE GUŽVE

Najteže je čekanje prevoza

Gužve su se kao i u ponedeljak od jutra do večeri samo premeštale, autobusi i tramvaji bili su krcati
sreda, 26.12.2018. u 08:26
(Фото М. Величковић)

Ako je neko od Beograđana prespavao ponedeljak, njegovu reprizu, makar na saobraćajnicama, imao je već juče. Nesagledive kolone vozila, neredovan javni prevoz, čovek preko čoveka u autobusima, tramvajima i trolejbusima – sve to smenjivalo se i drugog dana poslednje ovogodišnje sedmice.

Koliko srpska prestonica vapi za tunelima u centru, obilaznicom, novim mostovima najbolje, možda, pokazuju ovi decembarski dani. Jer gde god da se krene jedino na šta sa sigurnošću može da se računa jeste – kašnjenje.

Tako je juče oko 10 časova vozačima trolejbusa bilo potrebno oko 20 minuta da „savladaju” Takovsku, koju u redovnim okolnostima očas pređu.

U prepodnevnim i ranim popodnevnim satima osim u centru saobraćaj je štucao i u drugim delovima grada. Vozači koji su iz pravca Voždovca manjim ulicama pokušali da se brže provuku ka Autokomandi i Slaviji nisu dobro prošli. Mnogi od njih su razmišljali na sličan način pa su se stvarala dodatna začepljenja. Ako je neko od njih možda pomislio da će saobraćaj prodisati u Bulevaru oslobođenja i kod Karađorđevog parka, situacija na terenu ga je brzo demantovala.

Kod Karađorđevog parka i Hrama Svetog Save putnici su predugo čekali tramvaje i autobuse, a i kada bi oni naišli, samo nekolicina najbržih bi uspevala da uđe.

– Ovo je besmisleno. Bolje da ukinu tramvaje. Toliko retko idu, izostaju, da na njih više ne možemo ni da se oslonimo. Pre dve večeri sam 20 minuta čekao tramvaj kod Palilulske pijace i kad je konačno stigao, vrlo brzo se „zakucao”. Umesto da nam se lepo objasni zašto ne ide dalje, žena koja ga je vozila samo je drsko dreknula: „Izlazite bre napolje, ne vozim dalje, ’ajde, izlazite bre, neću da vas molim!” – jedan od putnika podelio je svoje iskustvo dok je juče čekao gradski prevoz.

Nalik jutarnjim i ranim popodnevnim satima, na ulicama je bilo i kasnije u toku podneva i uveče.

– Ne mogu da kažem da saobraćaj nije išao, ali baš sporo je bilo na mom putu od Braće Jerkovića do Trga Nikole Pašića. Vozila su se vukla kroz Maksima Gorkog. U autobusima je takva gužva da su ljudi bukvalno stajali na ivici stepeništa. Na sve to kod Narodne skupštine policajci su regulisali saobraćaj i to je dodatno usporavalo – istakao je sugrađanin Marko Lazić.

Od popodnevnog špica pa sve do večernjih sati vozači gde god da su krenuli morali su da upadnu u centru makar u jednu veću gužvu.

Na Slaviji se milelo naročito ka Nemanjinoj i Bulevaru oslobođenja. Vozila na Trgu Nikole Pašića koja su išla ka Bulevaru kralja Aleksandra i Ulici kneza Miloša uz novogodišnju rasvetu dodatno su doprinosila prazničnoj atmosferi. Načičkana u koloni formirala su svojevrsnu svetleću lančanicu. Tramvaji su se i u večernjim satima predugo čekali u Bulevaru kralja Aleksandra, na Autokomandi je bila slična slika kao i u toku prepodneva, a u smeru ka gradu nepregledne kolone mogle su da se vide na Brankovom mostu, „Gazeli”, pa čak i na Mostu na Adi koji se smatra neiskorišćenom saobraćajnicom.

Od Sremčice do Savskog trga očas posla

Žitelji u pojedinim delovima grada, na sreću, juče makar ujutru nisu osetili saobraćajne čepove.

– Ni udahnula nisam kako treba kad sam stala na stanicu, a već mi je naišao autobus. ’Ajde to, dešava se, ali nije bilo ni gužvi nigde usput. Bez ikakvih zastoja. Kao preko piste. To je bilo negde oko 9.30 časova – navela je sugrađanka iz Sremčice koja je desetak minuta brže stigla do Savskog trga nego uobičajeno.


Komentari7
34b85
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Љубиша Несторовић
Па и Ви сте однекуд дошли у Београд. Или неко Ваш, свеједно. Што кажу у мом селу "тешко кући којој нико праг не прелази" Ево код мене у Самаилима нема гужве,природа,чист ваздух. .нема коме да кажеш ни потамо се... ал' нема ни пара. Гурајте се ако је за вајду,паметни сте људи,решићете Ви и тај проблем.
ivan bošković
Nisam stručnjak, plus tema je već baš izlizana, ali me (baš) zanima da li bi se moglo nekako od one-kakve takve podzemne železnice na potesu Pančevački most-Vukov spomenik-Autokomanda (pa valjda Resnik), gde vozovi idu (ako idu) na oko pola sata, uz probijanje nekih bočnih tunela nekako skalamerisati nešto nalik metrou?
Dragana Savic
U Takovskoj ne postoje "redovne okolnosti" jer,kao i na mnogo mesta u gradu-NE POSTOJI ZELENI TALAS(rastimovani semafori)...
Нестор
Са оволиким бројем новопридошлих Београђана (око 50.000 годишње) и са оволиком изградњом стамбених објеката а да претходно није изграђен метро и прокопани тунели није ни чудо што су оволике гужве. Како рече један архитекта - настајаће ,,саобраћајне метастазе,, И биће све горе пошто су за трајнија решења потребне ГОДИНЕ.
Mile
Prevoz u Beogradu je ocajan i los.Ne vapi Beograd za tunelima i mostovima , vec za mnogo kvalitetnijom organizacijom prevoza i brojem vozila ! Sta ce privatnici u gradskom prevozu ? Stace stara vozila u prevozu ? Zasto su skupe karte u prevozu ? Zasto vlast ne organizuje prevoz u gradu tako da , isti bude funkcionalan - da se brzo stize, da je redovan , da nije guzva u prevozu , i da su karte dostupne ? Uvedite tramvajske linije gde god moze ukljucujuci i linije do Vidikovca , koji treba hitno povezati na tamvajski saobracaj ?Po Vidikovcu uvesti lokalne autobuse do najblizih tramvajskih stanica.Slicno organizovati i po ostalim gradskim naseljima ?Od prica i pojavljivanja na TV nema napredtka ?
citalac
Privatnici imaju najurednija i najudbnija vozila, sami servisiraju svoja vozila, zasto bismo ih ukidali. Tramvaj je nepouzdan jer je velika muka kad dodje do zastoja.
Preporučujem 8
Steva
A kako da organizujete prevoz kada vozila gradskog prevoza fizički ne mogu da se probiju kroz gužvu? Žuta traka ne može svuda da se postavi
Preporučujem 8

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja