sreda, 20.02.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:40
ISHRANA

Držanje dijete u vreme praznika – moguće

Osobe koje strogo vode računa o ishrani ne bi smele ni da pogledaju klasični „novogodišnji meni”: pečenje, sarma, roštilj...
četvrtak, 27.12.2018. u 20:00
(Фото Пиксабеј)

Svaki poduhvat ima svoja iskušenja, pa tako i dijeta. Osobama na dijeti svaka promena je dobra ukoliko pozitivno utiče na cilj koji je pred njom. A šta ako ipak utiče negativno? Verovatno se pitate šta osoba koja je pre izvesnog vremena počela da se hrani na poseban, dijetalni način i sa dijetalnim namirnicama može da očekuje kada se nađe oči u oči sa obiljem visokokalorične hrane, dakle u ovo vreme slavlja i praznika.

Najveći deo kućnog budžeta svake porodice svakodnevno odlazi na hranu, pa verovatno zato i volimo da se počastimo i za praznike. Ovo važi i za osobe na dijeti. Ukoliko ipak malo „zgreše”, posledice neće biti značajne po nastavak dijete i ostvarivanje zacrtanog cilja, međutim, ako „zaređaju”, nastavak dijete i ostvarenje cilja može biti dovedeno u pitanje.

Bez obzira na to koliko dijeta sam napisala, uvek se iznenadim koliko je nečija motivacija bitna stavka u držanju dijete. Gde ćete bolje vreme za preispitivanje sebe od kraja godine kada svako od nas donosi nove planove. Osoba koja je motivisana može mnogo da postigne, čak i kada joj se ispreče neki remetilački faktori, poput praznične gozbe. To je život: ono što nam se dešava dok pravimo planove za budućnost. Motivišite se i prilagodite situaciji.

Kada jedemo, koliko jedemo, šta jedemo, kako jedemo, gde jedemo… svi navedeni faktori imaju svoje uzroke i moguće posledice. Uzroci su često vidljivi, na primer mesto i vreme, stres, društvo, popularnost, materijalna situacija, opterećenost poslom ili učenjem i bezbroj drugih. Naravno, i praznici su jedan od njih. Posledice nisu toliko brojne, a mogu biti jasno vidljive: gojaznost ili sa druge strane neuhranjenost, bolest.

Pravovremenost je osnova zdrave ishrane, dakle, odredite kada ćete u toku dana jesti i toga se pridržavajte. Manje oscilacija u vremenu obedovanja znači i manji rizik od gore navedenih posledica.

Umerenost u ishrani je vrlina, baš kao i u životu uopšte. Prava mera količine unete hrane je od velikog značaja po posledice. Praznici su vreme obilja hrane, a to implicira prejedanje, dakle preterivanje. Ne navikavajte se na preterivanje i na dobrom ste putu.

Zdrave namirnice i zdrava priprema su srž dobre dijete. Što se pre odreknete onoga što ne potpada u ovu grupu, bolje po vas. U toku praznika ove zdrave namirnice su u manjini. Nažalost.

Ako jedete dijetalnu hranu polako, sa uživanjem, vi u stvari razvijate afinitet prema takvoj hrani. Isto kao što ste nekada radili sa slatkišima ili sa hranom koju sada volite.

Jasno je da što manje faktora u toku praznika prekršite, bolje ćete proći.

Ljubav prema hrani je iskrena ljubav. To najbolje znaju osobe s viškom kilograma. Dijeta, sa druge strane, ne mora biti odricanje od ukusne hrane, već samo od one koja je kalorična, masna, slana i slatka. To, nažalost, znači da one osobe koje strogo vode računa o ishrani ne smeju ni da pogledaju klasični „praznični meni”: pečenje, sarma, gibanica, roštilj, ruska salata, gomila kolača i torte, sa sokovima i alkoholom…

Ako morate da preterujete u nečemu, neka to ne bude hrana, već vaša motivacija, zabava, vedrina i dobro raspoloženje.

Jasna Vujičić, nutricionista
www.nadijeti.com


Komentari2
d298e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Богдан
За празнике се треба припремити. Једно 2 месеца дијета па за празнике можемо јести свашта лепо и калорично.
Zoran
Dijeta se drzi pre i posle praznika, a za praznik nicemu ne sluzi. To kratko traje i nema nikakvih pozitivnih efekata, plus ima i negativnih - Ne jedes ukusno. Mnogo ste mi vi za jelo u Srbiji. Dodjemo tamo jednom godisnje, odamh da se jede, krkaj, trpaj.. Ama nismo zeljni jela, da popricamo malo... Gde moze, to ne moze tako...rakiaj na astal, pa redom. Ko da bre nikad niste jeli u zivotu.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja