utorak, 12.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:59

Irinej: Miraša priznaju oni koji nisu kršteni niti su hrišćani

Carigradski patrijarh uzeo pravo na sebe da rešava pitanje koje je rešeno pre 300 godina, kaže patrijarh srpski Irinej
subota, 05.01.2019. u 22:10
Патријарх српски Иринеј (Фото Иван Милутиновић)

Crnogorska crkva se sama proglasila autonomnom, proglasili su za mitropolita jednog raščinjenog sveštenika, koga nije raščinila srpska crkva, nego carigradska, rekao je patrijarh srpski Irinej u intervjuu za „TV Hram”.

„Sadašnji takozvani mitropolit Miraš Dedeić bio je klirik carigradske crkve u Rimu, tamo je nešto zabrljao, tako da su ga oni raščinili, a ovi ga prihvatili i proglasili za mitropolita Crne Gore. Kakav je on, takvi su i oni koji su ga proglašavali i prihvatili za mitropolita, dakle, nešto što se ne može prihvatiti niti odobriti. Na svu sreću i dobro, njega priznaje vrlo mali broj naroda s državnom vlašću. Priznaju ga oni koji nisu ni kršteni, koji nisu ni hrišćani. Oni ga žele i proglašavaju za mitropolita. Narod to nije prihvatio”, rekao je Irinej.

On je dodao da je od mnogih čuo da oni koji pripadaju crkvi mitropolita Miraša Dedeića idu kod mitropolita crnogorsko-primorskog Srpske pravoslavne crkve Amfilohija kako bi se krstili, venčali i pričestili.

Po pitanju raskola između ukrajinske i ruske crkve, Irinej ističe da se srpska crkva pre svega vodi kanonskim principima i kanonskim poretkom.

„Ne navijamo ni za Carigrad ni kao crkva srpska, ni za Rusiju, nego za kanonski princip i kanonski poredak, a on je veoma jasan. Ukrajinska crkva je bila u sastavu ruske Crkve, ona je dobila autonomiju i ona i danas postoji u Ukrajini. Ta crkva ima preko 90 eparhija, 90 episkopa i najveći broj stanovništva koji je ostao veran dosadašnjoj tradiciji odnosa ruske i ukrajinske crkve. Ostale crkve svakako će doći do opredeljenja, odnosno do stavova koji će sigurno uslediti nakon ovih događaja. Stvar je veoma jasna, tu nema mnogo razmišljanja, jer ako se isključi politika, onda je kanonski momenat veoma jasan”, rekao je patrijarh.

To je, kako kaže, pitanje koje je moglo da se reši saborom predstavnika crkava, koji bi zajednički razmotrili pitanje stanja crkve u Ukrajini.

„Međutim, nije se pošlo tim putem, već je carigradski patrijarh uzeo pravo na sebe da to rešava i da na svoj način rešava pitanje koje je rešeno pre 300 godina. Pravi razlozi nisu kanonske prirode, nego političke. Želja jednoga dela moćnog sveta da se osvajanjem Ukrajine približi Rusiji, kako bi imali bolji nadzor na tom zemljom. Na to pitanje naišao je i patrijarh Carigradski, ne konsultujući nikoga, nego verovatno u dogovoru s nekim drugim silama ovog sveta da to pitanje reši. Kako vidimo bar do sada, ono je rešeno na najkatastrofalniji način. Na način gde će taj novi raskol u Ukrajini biti ozakonjen i produžen”, rekao je patrijarh, prenosi Tanjug.

 


Komentari5
d8137
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Данило
Лепе поруке мира и хришћанске љубави на Бадњи дан.
Alen
Nije moguce da nijedan nije krsten ...
Др Милан Лекић
Питање Српске цркве решили су за сва времена, отац и син Стефан Немања и Свети Сава - пре тачно 800 година.
Др Милан Лекић
Томосом цариградске патријаршије, а на основу њега донетим указом краља Александра - Српска патријаршија је обновљена - а не уједињена, јер је два пута укидана због познатих историјских околности. "Српска православна црква у Црној Гори", њен назив у Берлинској Црној Гори, никада није добила томос о аутокефалији, а њени митрополити потврђивани су у Пећкој патријаршији, Карловцима или Москви - те није "присилно укључена" у Српску цркву. Црква Светога Саве аутокефалност је добила од цара и патријарха Ромејских, и као таква није ни била у надлежности Бугарске цркве. Стефан Немања је у 12 в. "велики кнез српски Далмације, Босне, Травуније, Диоклије, Раса и свег Илирика" (Теодосије 1794), главни град Котор, на до 1219. јурисдикцијском подручју Сплитске и Драчке архиепископије Цариградске патријаршије. Писма Д. Хоматина измислио је Острогорски – доказао је Ј. Тарнанидис ("Осам векова аутокефалије СПЦ српске аутокефалије",, Бгд. 2018) - а другу повељу Василија II (са Расом) Гелцер, 1893.
Preporučujem 7
Milka
Ako su "Питање Српске цркве решили за сва времена, отац и син Стефан Немања и Свети Сава - пре тачно 800 година" zašto je onda Aleksandar I morao da ujedinjuje podružnice srpske crkve na balkanu i da prisilno uključi Crnogorsku crkvu u tu priču. Uzgred, @Doktore, zbog "решили за сва времена" mi smo kao narod prokleti od strane nadležnog Ohridskog arhiepiskopa Dimitrija Homatijana 1219. i od strane Vaseljenske patrijaršije 1346. godine.
Preporučujem 5

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja