petak, 18.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:58

Bez leda na rekama, izgradnja ledolomca po planu

četvrtak, 10.01.2019. u 15:06
(Фото А. Васиљевић)

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture danas je negiralo navode iz izjave predsednice odbora za saobraćaj Narodne stranke Marine Lipovac-Tanasković da je Srbija nespremno dočekala čekala niske temperature jer nije obezbeđeno plovilo za razbijanje leda.

Pomoćnik ministara zadužen za vodni saobraćaj Veljko Kovačević je u saopštenju naveo da nema leda na Dunavu, Savi i Tisi.

„To što se Narodna stranka informiše o hidrološkoj situaciji u Srbiji putem pojedinih društvenih mreža i amaterskih snimaka, samo govori o tome na koji način bi vodili državu kada bi se to kojim nesrećnim slučajem dogodilo”, kazao je Kovaćević, prenosi Beta.

On je potvrdio da je obezbeđen novac za projektovanje broda ledolomca.

„Projektant, koji je izabran od strane Ministarstva poljoprivrede na javnom tenderu, pripremio je obimnu tehničku dokumentaciju za izgradnju ledolomca, na bazi koje je raspisan tender za izbor izvođača radova krajem 2018. godine, dok se završetak radova na izgradnji broda očekuje do početka 2020. godine”, objasnio je Kovačević.

Dodao je da je uslov na tenderu da ledolomac gradi jedno od domaćih brodogradilišta.

Po rečima Kovačevića, angažovanje mađarskih ledolomaca na rekama u Srbiji tokom 2017. koštalo 300.000 evra, a ne 500.000 evra kako tvrdi Narodna stranka.

Ukazujući da su u vreme prethodne vlasti uništene domaće brodarske kompanije, među kojima je i „Heroj Pinki „koji je imao dva ledolomca, Kovačević je naveo da je Vlada Srbije „da bi zaštitila infrastrukturu Srbije od pojave leda i otklonila katastrofalne posledice pljačkaških privatizacija iz perioda od 2000. do 2011. godine, odlučila da izdvoji sredstva i izgradi potpuno novi višenamenski brod koji će služiti i za odbranu od leda na sektoru od Beograda do Novog Sada”.


Komentari2
0c448
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Desko
Čakor i Vučevo su propali preko granice smislene opravke. Ostali su nam Greben u vlasništvu EPS-a i njegov parnjak Bor u vlasništvu privatne firme koja ga svake godine postavi za odbranu Đerdapa 1. Greben je pravljen kao ledolomac, a Bor je višenamenski, sa vibrirajućim delom koji gura radi razbijanja leda. Stvarno nam fali još jedan pravi ledolomac, ali on još nije ni isprojektovan a kamoli izgrađen, a neće ni koštati koliko je država izdvojila već mnogo više. Dotle, kad zagusti zvaćemo Mađare.
План за незаборав
Отклањање последица пљачкашких приватизација, у конкретном случају, било би веома једноставно. Да се поништи приватизација државног предузећа "Херој Пинки" барем у делу који се односи на два ледоломца, "Чакор" и "Вучево", као и да се та два пловила посебне намене од општег друштвеног значаја укњиже у власништво МУП Србије-Сектора за ванредне ситуације, да се ремонтују и ставе у функцију. Колико година или деценија од 2011. вам треба да ово урадите? Или је, можда јефтиније и брже да се пројектује и изгради ЈЕДАН нови ледоломац, а општепознато је да ледоломци увек плове у пару (јер, кад се један заглави у леду, други га извлачи)?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja