sreda, 20.02.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:40

Putni prelazi Kijevo i Železnik su bezbedni

Na društvenim mrežama pojavile su se slike na kojima se vidi podignuta rampa i vozovi koji prolaze. – U „Infrastrukturi železnice Srbije” naglašavaju da su ovi prelazi obezbeđeni kako valja
Autor: D. Aleksićčetvrtak, 10.01.2019. u 22:00
(Фото Р. Крстинић)

Slike sa društvenih mreža na kojima se vide podignute rampe dok prugom prolaze vozovi na putnim prelazima Kijevo u Rakovici i Železnik u Sremčici ovih dana uznemirile su sugrađane. U trenu se otvorilo više pitanja, a glavno među njima bilo je kako je moguće da nadležni nisu bolje obezbedili ove prelaze.

Da sve i nije onako kako baš deluje na osnovu fotografija sa društvenih mreža,  ukazali su u „Infrastrukturi železnice Srbije”.

– Prelaz u Kijevu deo je rekonstrukcije pruge Topčider – Rakovica – Resnik. U toku su završne aktivnosti, kako bi 15. januara ova deonica i svi uređaji na njoj bili pušteni u pun rad. S obzirom na to da su završni radovi na celoj ovoj deonici u toku, železničko osoblje koje učestvuje u organizaciji i funkcionisanju saobraćaja bilo je upoznato sa izvođenjem radova i postupa u skladu sa pravilnicima. Nijednog trenutka bezbednost saobraćaja na ovom putnom prelazu nije ugrožena – tvrde u „Infrastrukturi”.

Kako dodaju, kao što je na „Tviteru” i konstatovano, voz koji se vidi na slici zaustavio se i nastavio kretanje tek kada je bilo bezbedno da pređe put.

– To je u potpunosti u skladu sa železničkim procedurama i pravilnicima. U toku završnih radova putni prelaz u Kijevu je u posebnom režimu i to kako bi saobraćaj na ovom mestu bio potpuno bezbedan – kažu u „Infrastrukturi”.

Na putnim prelazima u Kijevu i Sremčici prethodnih godina nije bilo vanrednih događaja, ni ugrožavanja ljudskih života, navode u „Infrastrukturi” 

U ovom preduzeću ne spore da je, kada je reč o putnom prelazu u Sremčici, on poslednji put bio u kvaru 2. januara.

– Zbog zamene mikroprekidača rampe nisu radile oko tri sata, koliko je trajala intervencija stručnih službi.

I u ovoj situaciji železničko osoblje je poštovalo procedure i postupalo u skladu sa njima, tako što je zaustavljalo voz pre putnog prelaza i vožnju nastavljalo tek pošto na prelazu nije bilo nikoga – navode u „Infrastrukturi”.

Za prelaz u Sremčici, kako kažu, karakterističan je veliki broj krađa, što znatno otežava funkcionisanje uređaja putnog prelaza. Sa ovim su saglasni i putnici.

– Na tom prelazu često se dešava da vandali lome šipke od rampe. Događalo se i da pokradu mehanizam iz obližnje kućice koji reguliše rad rampe. A kako smo čuli, taj mehanizam je dosta skup tako da treba i po nekoliko dana da se on nabavi i popravi. Ali, radnici železnica uglavnom za dan, dva to poprave. Sve te bezobraznike koji lome ovu važnu signalizaciju ja bih poslala na koridore 10 i 11 da ručno tucaju kamen i navlače zemlju – ističe sugrađanka Bogdanka Vasić dodajući da nisu tačni navodi sa društvenih mreža da se rampe na prelazu Železnik ne spuštaju.

– To se dešava upravo samo kada je neki vandal onesposobi. Inače, najnormalnije radi – ističe Vasićeva.

Primedbe na namenski mejl
„Infrastruktura železnice Srbije” otvorila je novu mejl adresu putniprelazi@srbrail.rs. Na ovaj mejl mogu da se pošalju primedbe, predlozi, sugestije i da se ukaže na eventualne probleme u funkcionisanju putnih prelaza širom Srbije.

I sugrađanin Dragan Tošić, koji je redovan putnik na železnici, ukazuje da železničari vode računa na prelazima.

– Vozom najčešće idem iz Beograda u Novi Sad. Kad god naiđemo na pružni prelaz, čak i kada je sve ispravno na njemu, odnosno kada je rampa spuštena, mašinovođe bez obzira na to uvek spuštaju brzinu kretanja kompozicije. To valjda rade da im neko slučajno ne bi izleteo – navodi Tošić.

I u „Infrastrukturi” naglašavaju da se nijedan vanredni događaj na srpskim prugama nije dogodio kada je uređaj putnog prelaza bio u kvaru i kada rampe nisu radile.

– Zato još jednom apelujemo na sve učesnike u drumskom saobraćaju da poštuju saobraćajne propise i signalizaciju i da voze pažljivo i odgovorno jer ćemo samo tako očuvati bezbednost i sačuvati ljudske živote – sugerišu iz „Infrastrukture”.

Koliko se na prelazima ne vodi računa pre samo nekoliko meseci „Infrastruktura” je dočarala višeminutnim snimkom. Na njemu su prikazane opasne situacije sa prelaza iz više delova Srbije – lomljenje rampi, ručno podizanje rampe kako bi prošli automobil ili traktor, prolazak biciklista, starijih, ali i roditelja sa decom dok je rampa spuštena. U Beogradu ovakve scene zabeležene su na prelazima Batajnica i Careva ćuprija.

Jedna od najjezivijih scena bila je ona u kojoj se vidi kako automobil, koji prolazi kroz spuštenu rampu, udara voz u zadnji deo.

– Mnogi nedokazani vozači provlače se između rampe kada je ona spuštena i u Sremčici. Pitanje je trenutka kada će neko da nastrada – kaže Bogdanka Vasić.

Na području „Infrastrukture” nalazi se ukupno 2.138 putnih prelaza i svi su, kako ističu u ovom preduzeću, na odgovarajući način obezbeđeni. Godišnje se na srpskim prelazima zbog nepažnje, neopreznosti i neodgovorne vožnje vozača ošteti više od 2.000 branika i polubranika „Infrastrukture”. Tako se nanosi velika materijalna šteta, ali se i direktno ugrožava bezbednost železničkog saobraćaja.


Komentari1
77644
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Petar rts
Ljudi ne treba prebacivati krivicu jedni na druge, ova nesreća treba da nas nauči kako se ne treba raditi. Vozači su bahati i bezobzirni, to se kontroliše zakonom. Što se tiče železnice to se može disciplinovati na način da adekvatno obrazovani stručni ljudi (inženjeri, saobraćaja, mašinstva, građevine ili elektrotehnike) preuzmu odgovornost i profesionalno vode stručne analize i preduzimaju adekvatne mere u rešavanju nastalih problema. Napomenuo bih da NE sme da se dozvoli da se nekakvim menadzerima, "megadenserima", pekarima, i sl. poveri bilo kakvo upravljanje ili kontrola bezbednosti na železnici, jer smo valjda nešto naučili iz nemilog događ u Međurovu.  Generalni direkto železnice Miroljub Jevtić da vrši stručno kadriranje i ne dozvoli sebi luksuz da ljudi koji imaju neadekvatnu stručnu spremu ili obrazovanje budu raspoređeni na poslove za koje ne ispunjavaju uslove iz sistematizacije. Primer su trogodišnje strukovne više škole, trogodišnji Tehnicki fakultet Mihalo Pupin, i sl.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja