ponedeljak, 18.02.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:45
Intervju: Sergej Aleksejevič Pavlov, generalni direktor „RŽD internešenel”

Polovina radova na tunelu „Čortanovci” već završena

Autor: Marijana Avakumovićnedelja, 13.01.2019. u 23:30
(Фо­то РЖД)

Brza pruga Beograd–Budimpešta, na delu između Stare Pazove i Novog Sada, trebalo bi da bude završena 2021. godine. „RŽD internešenel“ trenutno rekonstruiše postojeću i gradi novu dvokolosečnu prugu za brzine 200 kilometara na čas. Na toj trasi se nalaze i dva složena i velika železnička objekta – tunel „Čortanovci” i vijadukt od tri kilometra u plavnom delu Dunava.

– Vijadukt gradimo na deonici gde brdovit teren prelazi u ravnicu oko Dunava, što zahteva primenu zahtevnih tehničkih rešenja, od kojih su mnoga napredna za železnički inženjering u Evropi – objašnjava u intervjuu za „Politiku” Sergej Aleksejevič Pavlov, generalni direktor „RŽD internešenel”.

Da li ste zadovoljni kako napreduju radovi?

Bez obzira na određene probleme, uzrokovane geološkom neusklađenošću sa projektnim obračunima u zoni izgradnje vijadukta, radovi idu ispred dinamike, a sva pitanja rešavamo zajedno sa investitorom – „Infrastruktura železnice Srbije”, uz angažovanje i ruskih i međunarodnih projektnih i građevinskih organizacija. Izgradnja tunela se takođe odvija u roku. Do sada je izgrađeno 700 metara tunela, a to je oko 45 odsto svih radova.

Železničke koloseke trenutno polažemo samo na onim deonicama za koje je srpska strana izdala građevinsku dozvolu. Ovde postoji kašnjenje u odnosu na dinamiku, koje je prouzrokovano upravo prolongiranjem izdavanja građevinske dozvole. Pripremamo plan za nadoknadu tog kašnjenja kako sa ruske, tako i sa srpske strane.

Šta je do sada realizovano iz ruskog kredita od 800 miliona dolara namenjenog za srpsku infrastrukturu?

„RŽD internešenel” d. o. o., koji ulazi u sastav holdinga „Ruske železnice” o. a. d., od 2014. sprovodi velike radove na modernizaciji i izgradnji železničke infrastrukture u Srbiji. Do sada je završena rekonstrukcija više od 200 kilometara pruge: deonice Beograd–Pančevo, železničkih objekata u okviru razvoja Panevropskog saobraćajnog Koridora 10, deonice Resnik–Valjevo, pruge Beograd–Bar. Takođe, u Srbiju je isporučeno 27 dizel-motornih vozova ruske proizvodnje.

Poznato je da ste sve projekte završavali pre roka. U čemu je Vaša tajna, budući da se kod nas malo projekata završava u zadatim rokovima?

„Ruske železnice” se uvek pridržavaju glavnog principa – da radimo brzo i kvalitetno. Shvatamo da privreda zemlje ima koristi od brzog puštanja objekata u rad, i iz tog razloga mnoge objekte predajemo pre roka, bez obzira na njihovu tehnološku složenost.

Da li ste zainteresovani za nastavak modernizacije barske pruge od Valjeva prema granici sa Crnom Gorom?

„RŽD internešenel” zajedno sa ministarstvom i „Infrastrukturom železnice Srbije” razmatra mogućnost za učešće u ovom projektu. Po svom geografskom položaju on predstavlja nastavak projekta Resnik–Valjevo, na kome su radovi završeni u novembru 2017. Mi smo sa svoje strane spremni da nastavimo radove na deonici, za šta je potrebno usaglasiti sve uslove sa rukovodstvom Republike Srbije.

Kada očekujete da će biti potpisan ugovor za izgradnju dispečerskog centra u Srbiji, koliko će koštati i zašto je on važan?

Postoje svi osnovi da se pretpostavi da će 2022. u Srbiji već biti izgrađen jedinstveni dispečerski centar. Što se vrednosti tiče sada ne mogu ništa precizno da kažem, jedino što mogu da garantujem jeste da će biti jeftinije nego kod naših inostranih partnera, kao i građevinski radovi kojima mi rukovodimo. Izgradnja takvog centra omogućiće primenu novih tehnologija za upravljanje prevoznim procesom, stalnu kontrolu nad saobraćajem vozova, što znači povećanje propusne moći železničke pruge, optimizaciju operativnih troškova i povećanje bezbednosti prevoza ne samo u okviru modernizacije saobraćajnog Koridora 10 za prevoz robe iz Evropske unije do luka u Grčkoj i Bugarskoj, već i na čitavoj mreži „Železnice Srbije”.

Trenutno se organizacija saobraćaja vozova po čitavoj mreži „Železnice Rusije” odvija u petnaest dispečerskih centara za upravljanje prevozom, šest centara za upravljanje vučnim resursima i Centru za upravljanje saobraćajem na Istočnom poligonu.

Zahvaljujući efikasnom pristupu „Ruske železnice” o. a. d. u upravljanju infrastrukturom, u Rusiji je u 2018. postavljen apsolutni rekord u prometu robe – porastao je 2,5 odsto u odnosu na najveću vrednost postignutu tokom sovjetskog perioda, 1988. godine. Biće prevezeno više od milijardu i sto pedeset dva miliona putnika, što je najviši pokazatelj tokom poslednjih 10 godina. Pri tome je učešće železnice u prometu robe Rusije (ne računajući cevovode) iznosilo skoro 88 odsto, i to je maksimum za 15 godina.

Šta biste savetovali srpskim železnicama, kako da unaprede svoje poslovanje?

Železnički saobraćaj u čitavom svetu, a u Rusiji posebno, jeste „lokomotiva” za razvoj zemlje, njen privredni potencijal i drajver za poboljšanje životnog standarda građana. Možemo sa smelošću da kažemo da železnička mreža zauzima vodeće mesto među svim vrstama saobraćaja u Rusiji. Ulog „Ruske železnice” o. a. d. u BDP Rusije u 2017. godini iznosio je 1,4 odsto. U realizaciju projekata holdinga „Ruske železnice” uključeno je 19 grana domaće industrije. Jedna rublja uloženih investicija u razvoj železničke infrastrukture donosi 1,46 rubalja privredi zemlje.

Razvoj železničkih pruga garantuje pun rad svih grana privrede, obezbeđuje maksimalan pristup saobraćaju za stanovništvo, ekonomsku bezbednost i integritet zemlje. Krajnje je važna uloga železnice i u realizaciji tranzitnog potencijala zemlje. Što se toga tiče, u Rusiji je, kao i u Srbiji, povoljan geografski položaj.

Poznati ste po društveno odgovornom poslovanju u Srbiji. Na koji način pomažete sredine u kojima modernizujete pruge?

U Srbiji radimo pod parolom: „Gradimo zajedno, gradimo za budućnost”. I od samog početka, od 2014. realizujemo humanitarni program. Njegov najvažniji deo je podrška obrazovnim ustanovama u onim regionima gde izvodimo radove. Renoviramo škole, opremamo učionice za učenje ruskog jezika, nabavljamo knjige, zato što je za nas očigledno da se temelji za budućnost polažu još u detinjstvu. Osim toga, svake godine u okviru projekta „Voz želja” kompanija organizuje umetnički konkurs, na kome mogu da učestvuju svi učenici iz Srbije, uzrasta od osam do 19 godina. 


Komentari6
48a63
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

rodoljubac
Ovo je jos jedna potvrda da imamo najbolje politicare na svetu. Prodali smo firme za proizvodnju, poljoprivredna zemljista, vazdusni saobracaj, drugi nam prave puteve...mi samo kupimo kajmak.
Gastarbajter
Blago nama sa naprednim "strucnjacima" u ministarstvu i modernom ruskom tehnologijom. Pruga ce se zavrsiti pee kraja ovog veka.
артиљерац
Није лепо, а ни поштено писати о нечему о чему не знате НИШТА. Руси су свој део посла урадили углавном ПРЕ ВРЕМЕНА,трошкови су били нижи него предвиђени СРПСКИМ пројектом.Ја бих,као саобраћајни инжењер с дугогодишњим стажом(33 године) СУТРА дао Русима да ураде СВЕ српске пруге,на ниво брзина од 120 км/ч. Било би готово за 3-4 године и трошкови би били мањи од било кога.И то не говорим ја,то каже мој друг са студија на Саобрћајном Факултету,Др наука.Био је и директор у Железницама Србије,пре доласка Миланка Шарачнића на место генералног директора.Тај господин је РАЗЈУРИО све стручне људе са железнице.Ако не знате немојте пљувати.Научите.
Preporučujem 8
Dragan
Ne piši gluposti
Preporučujem 8
dragan
Bravo za radove koje izvod ruska firma. Velika sramota za ministarstvo građevine što radovi kasne zbog neblagovremenog izdavanja građevinskih dozvola. Najvažniji projekt u izgradnji infrastrukture najjeftinijeg transporta roba kasni zbog građevinskih dozvola?!? Sramota za državu.
Gordan Đurić
Ljudi moji, kada ce u ovoj nasoj Srbiji javasluk i nerad biti zamenjeni stručnošću, odgovornoscu i radom ? Svuda u svetu gde se ovakve stvari desavaju je signal da se nesto mora hitno promeniti. Ko su ti nesposobni i nepismeni tipovi koji sede u Zeleznici Srbije i ne dozvoljavaju da stručni ljudi preuzmu rukovođenje sistemom? Sta jos treba da se desi da bi se te lenstine pomerile, dok je vreme, da ne unište ono malo što je ostalo od železnice? Direktor SP je iz Niša, kako to da nema stručnog kadra iz Beograda, Branislav Lovrić je bio ozbiljan stručan kadar ali ne dadoše mu braća. Kada se pruga završi biće sigurno bolje, savremeni tehnički uređaji biće od pomoći u organizaciji saobraćaja.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja