utorak, 27.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ponedeljak, 14.01.2019. u 11:00 M.D.

Fotografije i instalacije u Kulturnom centru Beograda

Дејан Анђелковић и Јелица Радовановић, „Без назива”, просторна инсталација, 2018.

I u ovoj godini u Kulturnom centru Beograda nastavlja se publici dobro poznata praksa – održavaju se tri izložbe u tri izlagačka prostora, sve se otvaraju danas u 13 sati i traju do 7. februara.

Galerija Artget ugostiće fotografije iz serije „Fabrics of Socialism” Vesne Pavlović, koje predstavljaju vizuelno umetničko istraživanje fotografskog arhiva Muzeja Jugoslavije, poznatog kao „Fototeka”. Kroz specifične umetničke intervencije autorka koristi ovaj arhiv kao sredstvo dijaloga na temu prikazivanja istorije kroz fotografiju. Uz pomoć strategija materijalizacije i subjektivizacije arhiva radovi Vesne Pavlović stvaraju tenziju između privatnih momenata i kolektivnog sećanja. Umetnica je diplomirala vizuelne umetnosti na Kolumbija Univerzitetu 2007, radi kao vanredni profesor na Univerzitetu Vanderbilt, SAD, gde predaje fotografiju i digitalne medije. Imala je nekoliko samostalnih izložbi, a učestvovala je i na grupnim izložbama u inostranstvu i zemlji.

U Likovnoj galeriji reč je o postavci iz ciklusa „Kritičari su izabrali” – izložba „Umetnik (ni)je prisutan” Vesne Pavlović, a u selekciji Danijele Purešević, laureata Nagrade Lazar Trifunović za 2016, istoričara umetnosti i dugogodišnjeg urednika Redakcije za kulturu Radio televizije Srbije. Postavka je posvećena istraživanju (ne)prisutnosti umetnika na našoj sceni, odnosno problemu (dis)kontinuiteta. Autori čiji su radovi izloženi su: Dejan Anđelković i Jelica Radovanović, Dejan Atanacković, Miomir Grujić Fleka, Milovan Destil Marković, Stevan Markuš, Boris Miljković, Predrag Nešković, Igor Stepančić, Jusuf Hadžifejzović, a autorka u uvodnom tekstu kataloga, između ostalog, kaže: „Niz je uzroka (ne)prisutnosti umetnika: emigracija, eskapizam, samoizolacija, rezignacija, okrenutost goloj egzistenciji i borbi za opstanak, fizička smrt. Na uzorku izbora (ne)prisutnih umetnika ova izložba kreira imaginarnu, moguću mapu aktuelne likovne scene”.

Predrag Terzić iz Srbije i Ivar Verme iz Estonije i njihovi crteži, video i audio instalacije našli su svoje mesto u Galeriji Podrum. Iako možda koncepcijski, geografski i generacijski nije bilo do sada veze između ove dvojice stvaralaca, oni prikazuju svoje radove na zajedničkoj izložbi, anticipirajući dalju saradnju. Novi ciklus Terzićevih (1972, Beograd) radova, nastajao baš za ovaj prostor, nastavlja da se bavi ispitivanjem teme povezanosti sporta i umetnosti, kojom se autor bavio i ranije, ali je sada fokus na patosu, duelima i dodiru, dok su, s druge strane, Vermeova (1982, Talin) dela fokusirana na slične teme ali baštine primere drugačijih kolektivnih akcija poput demonstracija, plesa i korporativnih sportskih aktivnosti koje se sve dešavaju u ambijentu klasične arhitekture.

Komentari1
2948a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

umetnost?
Fotografije? Instalacije? Performansi? Vi mora da se šalite. Umetnost????hahaha

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja