četvrtak, 21.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:21

Krpljenje ulica tek kad prođe sneg

Autor: Dejan Aleksićutorak, 15.01.2019. u 17:54
(Фото М. Величковић)

Kako su padavine najavljene i za mart, to znači da uređenje oštećenog asfalta ne treba da se očekuje pre prvih prolećnih dana. – Sugrađani se sve više žale i na stanje na stajalištima javnog prevoza i oko njihKraj stare godine prošao je u znaku ogromnih gužvi u javnom saobraćaju i predugog čekanja na autobus, tramvaj ili trolejbus. Zbog toga je jedna od glavnih želja Beograđana na početku 2019. mogla bi da bude redovniji, pouzdaniji i kvalitetniji prevoz. Ali, ako se može suditi po slikama sa ulica i autobuskih stajališta u prvim januarskim danima, u vrhu liste želja žitelja prestonice mogli bi da se nađu i sređivanje udarnih rupa i stanica javnog prevoza.

Vozači automobila danima imaju problema sa oštećenjima na asfaltu, a putnici u javnom prevozu bore se da ne izvrnu nogu u okolini pojedinih stajališta.

Udarne rupe izazivaju truckanje i odskakivanje četvorotočkaša od kolovoza, a samim tim i ogromnu nervozu među vozačima. Kako nadležni navode, ove rupe trebalo bi uskoro da se sređuju. To uskoro u ovom slučaju znači da će „saniranje udarnih rupa posle snežnih i ledenih dana početi kada se steknu minimalni vremenski uslovi za tehnologiju popravke kolovoza i krpljenje udarnih rupa”.

Ovo je odgovor JP „Putevi Beograda” na pitanje kada će početi sređivanje udarnih rupa u glavnom gradu.

Kako su meteorolozi i za mart najavili snežne padavine, ova poruka nadležnih bi u prevodu mogla da znači da će se u borbu sa rupama krenuti tek u prvim danima kalendarskog proleća, odnosno kada se otopi martovski sneg. A do tada – truc, truc po kolovozu.

Kada sređivanje rupa krene, prioritetne saobraćajnice, kako kažu u „Putevima Beograda”, biće najprometnije i ulice sa najvećom frekvencijom javnog prevoza, kao i one koje su pri pregledu, koje je obavio „Beograd put”, ocenjene kao kritične.

– Na ovim poslovima angažovan je „Beograd put”, kome je i povereno obavljanje ove komunalne delatnosti. Posao na saniranju udarnih rupa je permanentan posao – ističu u „Putevima Beograda”.

Kada je reč o stajalištima javnog prevoza, jedno prilično problematično je na uglu ulica Zdravka Čelara i Cvijićeve. Već duže, Beograđani koji žure da uhvate trolejbuse, u toj žurbi moraju da vode računa da na propalim trotoarima ne povrede zglob ili ne uganu nogu. Razlog za to su propali asfalt i rupe i oštećenja na njemu koji su se pojavili zbog neodržavanja. Kada će se srediti situacija na ovakvim stajalištima, koja se mogu uočiti u više delova grada, ne zna se.
Nemaju žitelji prestonice problema samo sa lošim prilazima stajalištima javnog prevoza. Beograđani se već duže žale i na druge manjkavosti stanica javnog prevoza.

– Na prometnoj stanici kod zdanja Tehničkih fakulteta su u redu nadstrešnice i informacije na njima, ali veliki problem za sve koji svakodnevno ovde čekaju autobuse jeste što su nadstrešnice postavljene baš kod žardinjera kojima su oivičena stabla drveća. To možda na prvi pogled deluje beznačajno, ali kad god naiđe neki autobus i putnici krenu da ulaze i izlaze nema dovoljno prostora da se stane na trotoar, nego mora da se ugazi u te žardinjere. To je naročito nezgodno sada kada je kišovito i kada očas posla neko može da se oklizne u blatu – požalio se sugrađanin Miloš Petrović koji na stanici kod ETF-a svakodnevno čeka autobuse. On i drugi putnici na ovoj stanici ocenjuju da bi sve bilo jednostavnije da je stajalište postavljeno koji metar napred.

– Dodatni problem pravi i ulegao asfalt uz stajalište, pa kad prođe neki automobil, u toku kišnog dana, redovno okupa putnike vodom iz ogromne bare – žale se putnici koji ovde čekaju autobuse.

Jedan od prigovora putnika odnosi se i na loše oznake na stajalištima. Dok se deo građana žali na informacije o linijama, koje su na nadstrešnicama i stajališnim oznakama međusobno neusklađene, drugom delu smeta što su na nekim stanicama već duže oštećene info-table.

– Već dve godine nadležni nisu našli za shodno da na stajalištu „Tršćanska” u Ulici cara Dušana u Zemunu zamene oštećenu tablu na kojoj nedostaje šifra za tu stanicu. A to je mnogim putnicima važno. Da pošalju poruku i vide da li im nailazi autobus, da ne čekaju džabe, pogotovu kada pada kiša ili sneg. Jer ovo stajalište nema nadstrešnicu. Nadležni su obećavali da će popraviti, ali od toga ništa – zamerka je Beograđanke Koviljke Davidović koja svakodnevno na ovoj stanici čeka autobuse kojima ide na posao.


Komentari7
a829d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Andrej Terzic
Sve ce to Radojcic i Vesic pozlatiti!
Што горе свима, то боље некима
"Разлог за то су пропали асфалт и рупе и оштећења на њему који су се појавили због неодржавања." Aсфалтни застор пропада услед фушераја и претеране уштеде у уграђеном материјалу, како у камену који се набија као подлога, тако и у завршним слојевима. Најкритичније "детаљи" овог несхватљивог и до пре двадесетак година невиђеног, до-зла-бога лошег путарског посла јесу поклопци шахтова и трамвајске шине, који одступају често и неколико сантиметара од површине коловоза. Кад одете мало из Београда и отпутујете у неки други град, на пример у региону (Загреб), онда схватите колико су коловози и тротоари у Београду несолидно грађени, поготово у последњих десетак година.
Dejana
Ne samo zbog klimatskih promena već i zbog očigledne nepodobnosti , kako svi vide godinama isto, asvalt treba zameniti nekim materijalom koji se nebi tako oštećivao na suncu i u gradskoj pećnici na proleće i leto. Kako to niko od nadležnih ne primećuje nego tvrdoglavo stružu stari i liju NOVI !!! a ono sve stalno isto propada. Kada nešto nevalja treba tome stati na put i prilagoditi se realnosti. Naša je realnost da se stalno isto dešava. Kao , niko ništa ne primećuje ??? U svetu se mnogo bolje pokazao asvalt od pvc-a, sa sintetičkim vlaknima ( prerađene pvc boce i ostali pvc otpad ). Jeli to neko brani našim stručnjacima da prate šta se dešava i kako se radi u svetu ili im neko naređuje da se radi kao posle II svetskog rata. Ni onda nisu ulice ovako izgledale. Ni onda se nije ovako lose gradilo i održavalo !!! I zbog čega se nastale rupe u saobraćaju šire mesecima pre nego ih neko od naležnih "uoči", a svi ostali ih, neko izbegne a neko naleti, primećuju ??? Loša komunikacija ???
Petar V.
Kad je rec o izradi puta/ulice/ vazi ona poznata izreka: nisam toliko bogat da bih mogao podneti jeftinu izgradnju tj. fuseraj.
Samo urbano
Kada je reč o Beogradu, ovde važi " Fušni više, pre ćemo istu ulicu ponovo asfaltirati, imamo projekat i dozvolu, a reći ćemo da nemamo, pa će skuplje da naplatimo..."
Preporučujem 9
Бранислав
Рупе настају управо на местима где је Београд пут радио. Сад нико не пита кад је то асфалтирано па је сад распаднуто. Београд пут је пре три године месецима радио комплетну реконструкцију коловоза испред свог улаза у Драгослава Срејовића на Звездари а сад је ту гомила рупа и улегнућа. Рупе су закрчили пре неки дан тако да су грбе које се већ распадају. Улегнућа нису пипнули нити било шта 50м даље. Очигледно могу да раде шта хоће и како хоће. Ако погледамо какви су кружни токови стварно смо јад и беда - онај у Јајинцима, потпуно нов се распао после 3 месеца. У западно-европским земљама је још већа зима па нема рупа. Само смо ми паметни да је јефтиније да фушерајски радимо а после поправљамо свако пролеће и сваку јесен. Све у свему, у целом БГ нема 10м тротоара и асфалта да је како треба.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja