četvrtak, 17.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:56
ZBOG POSTAVLjANjA ŠINA NA MOSTU NA ADI

Do juna bez tramvaja 3 i 3L

Izmene u javnom prevozu uvode se zbog izgradnje tramvajske infrastrukture preko mosta i povezivanja tramvajskog koloseka ka Rakovici
Autor: Dejan Aleksićutorak, 15.01.2019. u 23:24
(Фотографије Раде Крстинић)

Putnici koji svakodnevno koriste tramvajsku vezu od Omladinskog stadiona do Kneževca, ali i od Tašmajdana do železničke stanice Topčider, do 4. juna neće moći da računaju na ove linije.

Tramvaji 3 i 3L će od utorka su ukinuti zbog izgradnje tramvajske infrastrukture preko Mosta na Adi i povezivanja tramvajskog koloseka za kretanje tramvaja sa mosta ka Rakovici.

Zbog ukidanja ovih tramvaja biće uspostavljena privremena autobuska linija 3A Savski trg – Kneževac. Ovaj autobus prolaziće i pored železničke stanice Topčider koja je prošlog leta dobila znatno važniju ulogu nego što u je imala minulih decenija.

Novu autobusku liniju će radnim danima opsluživati osam autobusa, koji su obezbeđeni redukcijom po jednog vozila sa linija 15, 43, 52, 53, 77, 83, 96 i 704. Subotom i nedeljom voziće po šest autobusa. U visini postojećih tramvajskih stajališta u oba smera biće uspostavljena autobuska stajališta – „Topčiderski park”, „Dom Garde” „Patrijarha Pavla”, „Rasadnik”, „Košutnjak”, „Vareška”, „Miška Kranjca” i „Slavka Rodića”.

U smeru ka Savskom trgu biće uspostavljena stajališta „Železnička stanica Topčider” i „Topčiderska okretnica”.

Radovi na Mostu na Adi koje izvodi konzorcijum predvođen „Energoprojektom”, a koji su razlozi za ove saobraćajne izmene, počeli su pre nešto manje od godinu dana i trebalo bi da budu okončani upravo u junu. Zadatak građevinara je da postave 2,7 kilometara tramvajskih šina preko mosta i severnih i južnih petlji od čega je, kako su nedavno istakli nadležni, deo šina već postavljen.

Ova nova tramvajska mreža moraće da se uklopi u postojeću prugu. Početak nove pruge biće kod priključka na prugu u Ulici Đorđa Stanojevića u Novom Beogradu. Tramvajske šine će dalje ići preko nasipa, a na most će izlaziti severnom prilaznom konstrukcijom.

Nastavljaće po sredini mosta, između dva smera drumske saobraćajnice. Na čukaričkoj strani pruga će ići preko postojećih južnih prilaznih konstrukcija mosta, onda do raskrsnice sa prugom koja već postoji i završavaće se u zoni razdvajanja pruga za Banovo brdo i Rakovicu.

Na tom mestu biće uvedene nove veze, kojima će se omogućiti da tramvaji sa Novog Beograda i Banovog brda idu direktno ka Rakovici i centru grada. Na novoj trasi biće i dva nova stajališta – „Blok 42” na novobeogradskoj strani i „Petlja Radnička” odmah posle glavnog raspona mosta na desnoj obali Save. 

Tramvajski putnici preko Mosta na Adi moći će da računaju i na uređene pešačke staze u obliku slova „N” koje će biti veza stajališta „Blok 42” sa železničkom stanicom Novi Beograd, stajalištima javnog prevoza, Otvorenim tržnim centrom, kao i sa planiranom autobuskom stanicom u Bloku 42. Postojaće i dva tipska lifta kapaciteta 1.600 kilograma odnosno za 21 osobu, kojim će moći da se prevoze i osobe sa invaliditetom.

Kada u junu sve ovo bude završeno, biće uspostavljena nova tramvajska linija od Banovog brda i Rakovice do Novog Beograda i plan je da se iz jednog u drugi deo grada stiže za desetak minuta. Osim toga, Most na Adi od leta će na neko vreme, odnosno na barem dve godine, postati privremena tramvajska veza Novog Beograda i ostalih delova grada.

Jer čim na njemu profunkcioniše tramvajski saobraćaj, trebalo bi da krene preseljenje Starog savskog mosta, sadašnje jedine tramvajske veze preko reke, i da se sve postojeće tramvajske linije ka Novom Beogradu preusmere.

Ali, iako se rok za selidbu bliži, nadležni još nisu izašli sa precizno definisanim planom preusmeravanja tramvajskih linija 7, 9, 11 i 13 i eventualnog uvođenja zamenskih autobuskih linija.

Stari savski biće preseljen između Novog Beograda i Ade Ciganlije. Novi na njegovom sadašnjem mestu trebalo bi da se gradi od kraja 2019. Ako se ponovo, po ko zna koji put, taj rok ne pomeri.

 


Komentari0
86077
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja