nedelja, 08.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:29
BALKANSKI EVERGRIN

Seks, laži i mladež

Autor: Aleksandar Apostolovskinedelja, 20.01.2019. u 21:00

Šta bi se dogodilo kada bi mlada, udata radnica snimila pornografski film s ljubavnikom koji radi na građevini i snimke objavila na društvenim mrežama? Ništa posebno, osim što bi je komšinice ogovarale s malograđanskim prezirom, a potom ubole prst u ispijenu šolju kafe, da zamisle želju. Komšije bi je posmatrale s naročitom pažnjom. Možda bi se za te snimke eventualno zainteresovao Slobodan Stanković, pionir tranzicione srpske porno-industrije i za džeparac joj ponudio angažman u svojim filmovima kratkog metra.

Tabloidi i portali bi, eventualno, negde na dnu strane pustili po koju fotku, odnosno snimak, uz naslov koji bi ismejao pokušaj dvoje gubitnika da se probiju iz anonimnosti, što će reći siromaštva.

Ali, kada se pojave porno-snimci slavne pevačice udate za fudbalera i ona uz to šalje SMS drugom igraču, koje započinje kao Mir Jam, a završava kao akušer, život u Srbiji staje. Manje je važno da li je njen mobilni telefon hakovan, da li će forenzičarska istraga otkriti jesu li njene ginekološke radnje koje je obavljala na samoj sebi autentične, ili je ona sama doturila snimke i SMS-ove redakcijama žute štampe. Još od kada se pojavio Severinin pornić s hrvatskim tajkunom na njegovoj jahti, pa je ona, valjda, odnela svoj kompjuter kod majstora, a ovaj pronašao eksplicitne scene seksa s jeftinim šampanjcem i poslao ih zagrebačkim tabloidima, njena karijera dostigla je neslućene razmere.

Publika je, odlazeći na Severinine koncerte i kupujući diskove, slušala uglavnom prosečne pesme. Ali nisu mladići, devojke i tvrdi se, mnogo dece, histerično klicali pevačici koja je nekoliko meseci toliko grcala u suzama, kao da je Ana Karenjina, koja čeka voz, da su plastični hirurzi morali da koriguju njenu patnju skalpelom. Razlozi masovne histerije bili su drugačije prirode.

Dragan Stojanović

Svetina je dolazila da posmatra sve oskudnije odevenu zvezdu na sceni i svako od voajera podsvesno je u sebi vrteo film s jahte. Uzgred, hercegovački tajkun nije shvatio da je imao ulogu statiste, tek nešto važniju od čiviluka. Zato je u međuvremenu potpuno propao. Naime, nije shvatio osnovne zakone šou-biznisa. Trebalo je da odmah napusti spekulativne poslove i snimi album. Ili da na jahti ostane sam, s bocom šampanjca i zaliva tugu zbog zgodne pevačice. Kako je pokazala njegova sudba kleta, prošao bi bolje da je nežno zagrlio bombu kašikaru.

U svom eseju o Merilin Monro, Bogdan Tirnanić podseća da je slavni holivudski režiser Bili Vajdler, angažujući plavokosu boginju seksa u svojim remek-delima „Sedam godina vernosti” i „Neki to vole vruće”, bio na ivici iskušenja da dozvoli da mu Merlinka, kako smo joj tepali, uskoči u krevet. Njegov scenarista A. A. Dajmond odvratio ga je rečima: „Suviše si star i mator da bi sebi opet priredio pakao.” Legenda kaže da je Džon Kenedi učinio suprotno. Agonija Merilin Monro okončana je šakom tableta i bocom viskija. Umrla je neshvaćena, gola i nesrećna.

Ali to nije bilo vreme ogoljene transparentnosti i orvelovskog sajber doba. Unutrašnji nemiri srpske silikonske heroine, ma šta god da je radila u svojoj spavaćoj sobi, bilo da je reč o manufakturi ili udruženom seksualnom poduhvatu s fudbalerom koji, gle slučaja, igra u odbrani iako joj nije muž, s nekoliko poteza na računaru, osvanuli su na naslovnicama tabloida. Razume se da urednici nisu imali nikakvu dilemu hoće li objaviti sve te skaradne radnje jer je interesni pakt tabloida i estrade odavno uspostavljen. Prostakluk podiže rast tiraža, a učesnici krevetskih akcionih scena postaju nacionalni junaci i junakinje, dok se licemerna javnost naslađuje činjenicom da i bogati mogu da ispadnu glupi. Na naslovnicama se nalazi sve što je potrebno da razobliči neoliberalno doba banalnosti: seks, preljuba, bogatstvo, nervni slom, pretnja, ucene i laž. Svi dramski elementi su tu, ali zbog čega je ne gledamo kao da je Ibzenova?

Medijska idiotizacija, kao poslednja faza globalizacije, učinila nas je tek parčićem mozaika u doba totalitarizma informatičke epohe i društvenih mreža, te ne čudi zašto je Kim Kardašijan, kao najpoznatija rijaliti zvezda, u svojoj agendi imala obavezu da novom svetu objavi nestašluke koje pristojan svet obavlja između četiri zida, bez video-nadzora. U istom trenutku, ti smešni pokreti vide se i u Njujorku i u Leskovcu.

Zbog čega bismo onda bilo šta zamerali pevačici iz Srbije koja se savršeno uklapa u model heroine društava zasnovanog na pohlepi, srozavanju svih moralnih vrednosti i uspostavljanju novih. Čak i da to nije želela, postala je jer svaki transfer lične komunikacije sa svog smartfona ili računara – samo jedno obično „klik” – odavno je postalo sveopšte vlasništvo. O čemu je, inače, ponešto rekao Edvard Snouden.

Tako je stvoren savršeni model manipulacije koju vrši koalicija političkih i finansijskih elita. Dok se svet naslađuje gledanjem ispod tuđih jorgana i čitanjem nepismenih poruka, pred očima im promiču događaji koji određuju njihove sudbine. Ako lažem ja, ne laže mladež!


Komentari18
73de0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Pavle
Video i foto snimci JK i D. Djilasa (ona sa mladjanim fudbalerom a on sa mladjanim levicarima) su uneli nepodeljen optimizam u narod. Samo zbog jedne stvari: pokazali su da ali skoro svako, uprkos bas nevelikoj pameti, moze da namlati pare i uzgred bude vise ili manje poznata javna licnost. I to je veoma afirmativno i ohrabrujuce u obe price.
Zoran
A jos je tuznije kad sve to zavredjuje komentar.
igorv
Severina je u licu 10 puta lepsa(ne verujem joj nista-ali to je karakter) od Plasticne. Plasticna nema neke sanse.
dositej obradović
...je rekao knjige, knjige a ne praporci! I niko ga nije slušao sve do danas. Znanje razvija svest i ukus, zato je svetski trend urušavanja školskih sistema, da bi se stvorili beslovesni robovi, kao ovaj naš jadni svet što guta tabloide da nadoknadi svoj robovski život. U momentu kada niko ne bude kupio novine sa tim sadržajem, niti gledao kanale iste sadržine, ološ nestaje sa ekrana i medija. Ali svima vama baš zinulo da vidite šta je komšinica kuvala i ko koga j... u zgradi, pa što se sada bunite? Sami birate.
Dejan Ranđelović
Zaista dobar tekst. Ja mislim da nije kriva tehnologija. Krivi smo mi. Svako ko ima Internet može sebi da pronađe neki obrazovni, duhovni sadržaj u vidu knjige, predavanja, dokumentarnog filma itd. Ali dosta ljudi, posebno mladih, bira ovakav sadržaj, nažalost.
Giran
Bravo! Nekada sam morao ici u biblioteku da bih saznao nesto sto me zanima i pesska na treninge.Danas klinci imaju sve mogucnosti a opet nista ne nauce i provode na internetu vreme uz reality news ili igrice
Preporučujem 5

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Pogledi /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja